Aceasta este concluzia la care a ajuns un grup de experţi. Potrivit investigaţiilor efectuate de aceştia, unele brânzeturi rase din comerţ nu conţin parmezan, ci o parte bună de pastă de lemn.
Mai multe cercetări efectuate de către experţi din SUA sugerează că ingredientele dintr-un anumit tip de brânză din comerţ nu sunt în conformitate cu ceea ce scrie pe etichetă, notează descoperă.ro.
Potrivit analizelor, unele brânzeturi rase, care se vând ca „100 % parmezan”, nu conţin parmezan, ci conţin de fapt o parte bună de pastă inofensivă de lemn.
O inspecţie inopinată la fabrica Castelul de Brânză din Pennsylvania, în 2012, a relevat faptul că întreg caşcavalul din comerţ era făcut din brânză elveţiană, mozzarella, brânză Cheddar şi celuloză, fabricată din pastă de lemn.
Celuloza din brânzeturi nu ar trebui să ne sperie, spun specialiştii, întrucât aceasta se foloseşte de obicei în producţia caşcavalului, iar agenţia FDA din Statele Unite (Food and Drug Administration) permite adăugarea ei în condiţii de siguranţă, într-un volum de 2 – 4 %, doză suficentă pentru a menţine textura brânzei.
Însă, lucrurile nu se opresc aici! În 2014, o companie de producţie a brânzeturilor a declarat pentru revista Milwaukee Journal Sentinel că unele tipuri de parmezan ras din comerţ conţin 20 de procente de celuloză sau chiar mai mult.
Adevărul este că FDA a stabilit o definiţie oficială pentru parmezan şi a declarat, printre altele, că acesta nu trebuie să conţină mai mult de 32 la sută de umiditate, trebuie să aibă o textură granulară, o crustă dură şi friabilă şi obligatoriu să fie făcut din lapte de vacă.
Dar, pentru a realiza aceste indicaţii este nevoie de timp şi de bani, întrucât parmezanul are nevoie de luni întregi ca să se usuce. Fiind acoperiţi de faptul că distribuiau produsul ras, producătorii adăugau celuloză într-o cantitate mult mai mare decât normele stabilite, pentru a economisi bani.
Directorul fabricii riscă acum până la un an de închisoare şi 100.000 de dolari amendă pentru falsificarea produsului.
Chiar dacă procedura de falsificare a brânzeturilor este evidentă, companiile folosesc etichetele ca instrumente de marketing şi nu ca să prezinte ce conţine produsul şi compoziţia acestuia, citează revista Science Alert.