Carnea la grătar favorizează apariţia celulitei! Iată cum se prepară sănătos

Carnea la grătar era considerată, până nu de mult, unul dintre cele mai sănătoase preparate. Studii recente ale oamenilor de ştiinţă au demonstrat însă că aceasta poate duce la boli grave, precum cancer de stomac sau colon. Aşadar, mare atenţie la modul cum prepari carnea la grătar, mai ales ca începând de azi se dă startul perioadei estivale.

separator
5

Specialiştii spun că totul depinde de modul în care o prepari şi de tipul cărnii folosite. Astfel, cea mai periculoasă modalitate de a găti carnea la grătar este cea direct pe sursa de foc. Medicul nutriţionist Gheorghe Mencinicopschi a explicat şi motivul: „prin combustie se generează substanţe foarte toxice”.

Grasimea topită, extrem de periculoasă

Specialiştii susţin că grăsimea topită care se scurge pe cărbuni sau pe lemne se transformă în hidrocarburi, substanţe toxice ce pot avea efecte grave asupra organismului. De asemeena, carnea arsă poate duce la apariţia a numeroase boli.

Carnea la grătar favorizează apariţia celulitei

În cadrul aceloraşi studii, specialiştii au descoperit că preparatele la grătar nu au grija nici de silueta ta şi duc chiar la apariţia celulitei. Pe lângă asta, cel mai grav este faptul că preparatele la grătar cresc riscul apariţiei cancerului de stomac sau de colon.

carne_gratar_1

Cum pregăteşti carnea la grătar corect şi sănătos:

1. Alege grătarele cu infraroşu

Medicii şi nutriţioniştii spun că unele dintre cele mai bune grătare, care nu pun sănătatea în pericol, sunt cele cu infraroşu.

2. Optează pentru carnea slabă

Cea mai sănătoasă carne pentru grătar este cea slabă, precum puiul sau peştele, care conţine mai puţină grăsime, aşadar va produce mai puţin fum nociv.

Pentru a reduce şi mai mult riscul apariţiei unor boli grave, cel mai indicat ar fi să indepărtezi pielea de pe pui. Totodată, cu cât ţii mai puţin timp carnea pe grătar, cu atât scade şi nivelul pericolului. În acest sens, specialiştii recomandă carnea gătită în prealabil în cuptor sau pe aragaz câteva minute.

3. Foloseşte folia de aluminiu

De mare ajutor pentru prepararea grătarului sănătos îţi poate fi şi folia de aluminiu cu mici perforaţii. Acoperă grătarul cu ea, deoarece aceasta nu mai permite grăsimii să se scurgă şi va impiedica fumul să se împrăştie.

4. Condimentează bine carnea

Condimentele, pe lângă faptul că oferă mâncării un gust minunat, ajută şi la o mai bună protecţie. Pentru prepararea cărnii la grătar cele mai bune şi sănătoase condimente sunt boiaua, cimbrul, salvia, usturoiul şi rozmarinul.

5. Curaţă bine grătarul 

Înainte de a pune carnea pe grătar, este foarte important să îl cureţi bine. Răzuieşte porţiunile carbonizate, apoi foloseşte detergent pentru a elimina toate toxinele. Nu folosi la ungerea grătarului slănină, ci uleiul vegetal.

6. Serveşte carnea la grătar cu garnitură de legume 

Fructele şi legumele conţin substanţe care luptă împotriva cancerului şi ajuta la combaterea efectelor cărnii preparate la grătar. De asemenea, sfatul medicilor este să consumi la friptură varză alba cu lămâie, deoarece acestea au rolul de a neutraliza radicalii liberi şi reduc riscul apariţiei cancerului de colon sau de stomac.

Sursa

ANSA a dispus retragerea unui lot de ouă din comerț

Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor (ANSA) a inițiat procedura de retragere din rețeaua de comerț și rechemare de la clienți a unui lot de ouă pentru consum.

Cauza retragerii lotului de ouă este depistarea prezenței Salmonella.

Potrivit ANSA, ouăle sunt de la un producător din Pârlița, Ungheni. 

Produsele au fost plasate pe piaţă în perioada 22 noiembrie 2022 – 29 noiembrie 2022 și avea ca termen de valabilitate data de 28 decembrie 2022.

ANSA a dispus retragerea din comerț a unui lot de ouăFoto: ANSA

Persoanele care au achiziționat produse din lotul dat sunt rugate să se abțină de a le consuma și sunt în drept să le returneze magazinului de unde au fost procurate. 

În conformitate cu legislația în vigoare, operatorii care comercializează produse neconforme sunt responsabili de retragerea acestora de pe piață și cooperează cu Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor privind acțiunile întreprinse pentru evitarea sau reducerea riscurilor prezentate de un produs alimentar introdus pe piață.  

Alimentul care este o alternativă perfectă pentru carnea de porc sau vită

Carnea de pește este una dintre cele mai sănătoase pentru om. Vitaminele și mineralele, sursele importante de acizi grași sănătoși, numărul mic de calorii fac din acest aliment o alternativă la carnea de porc sau vită, care este digerată mult mai greu în stomac.

În teorie, orice tip de pește este bun pentru consum. Însă unii sunt mai buni decât alții, mai ales prin prisma grăsimilor bune, conținute – somonul, tonul, păstrăvul, sardinele și macroul sunt cele mai benefice pentru organism.

Peștele conține vitamina D, un element nutritiv atât de deficitar multora dintre noi. Vitamina D susține sănătatea oaselor, scade riscul de diabet de tip 2, scade tensiune arterială. O porție de pește (aproximativ 113 g) acoperă 100% din necesarul zilnic de vitamina D.

Studiile recente au arătat că peștele, consumat regulat, scade riscul de astm cu până la 24% la copii. Totuși, este bine de știut că cercetătorii nu au avut aceleași rezultate la adulți.

Acizii grași sunt esențiali creșterii și dezvoltării normale a organismului. Acizii grași Omega 3, în special acidul docosahexaenoic (DHA), sunt importanți mai ales pentru dezvoltarea creierului și a vederii. Astfel, carnea de pește este recomandată mai ales gravidelor și femeilor care alăptează.

Beneficiile peștelui pentru creier sunt extinse și atunci când vine vorba de depresie, una dintre cele mai răspândite tulburări psihice.

În ceea ce privește efectele cărnii de pește asupra depresiei studiile spun că oamenii care consumă pește regulat au un risc mai mic de a avea depresie. Mai mult, unele studii au arătat că acizii grași conținuți în pește cresc efectele medicației antidepresive.

În plus, există dovezi că peștele are efecte benefici și asupra pacienților cu sindrom bipolar. În acest caz carnea de pește atenuează simptomele.

Bolile imune apar atunci când sistemul imunitar crede că țesuturile sănătoase din organism reprezintă „atacatorul”.

Studiile preliminare au arătat că acizii grași Omega 3 și vitamina D din carnea de pește are un rol în reducere bolilor autoimune, în special diabetul de tip 1 la copii și adulți.

Pentru a te bucura de toate beneficiile înmagazinate în carnea de pește alege să mănânci această carne slabă de 1-2 ori pe săptămână. Somon, macrou sau ton, alegerea este doar a ta.

sursa: www.tvm.md

Cea mai toxică legumă pentru organism! Poate genera reacții alergice severe

Specialiștii trag un semnal de alarmă și subliniază faptul că țelina poate deveni periculoasă pentru organism dacă nu este consumată în anumite condiții.

Beneficiile consumului de țelină

Țelina conține vitamina A, B, C, K, PP, dar și minerale precum potasiu, zinc, calciu, fosfor, magneziu. Consumul acesteia aduce numeroase beneficii organismului. Țelina contribuie la scăderea tensiunii arteriale și este eficientă în detoxifierea organismului. Conform cercetătorilor din Japonia, Rusia și China, țelina poate regla și disfuncțiile hormonale și preveni anumite boli precum psoriazisul și dermatozele alergice.

Cu toate acestea, țelina trebuie consumată cu precauție. Semințele ei nu pot fi cosumate imediat după ce au fost recoltate, fiind necesară o atentă prelucrare a acestora. Mai mult decât atât, dacă ați utilizat uleiul de țelină atunci este indicat să evitați expunerea la soare pentru că acesta conține betacaroten, ingredient care duce la creșterea fotosensibilității.

În cazuri rare, consumul de țelină poate produce reacții alergice. În plus, dacă ea este reîncălzită, atunci când se află în supe sau ciorbe, poate deveni toxică din cauza eliberării de nitrați. Notăm că, atunci când există în organism în cantități mari, nitrații pot crește riscul de apariție a anumitor boli precum hipertensiune, disfuncții ale sistemului circulator și ale glandelor tiroide, cefalee, urticarii, intoxicație și cianoza severă.

Consumul de țelină nu est recomandat în următoarele cazuri:

  • femeile însărcinate sau care alăptează, pentru că țelina are efecte hormonale
  • persoanelor care suferă de afecțiuni renale
  • persoanelor alergice la plantele care fac parte din familia Apiaceae: fenicul, morcov, pătrunjel, mărar și leuștean. În cazul acestor persoane, reacțiile alergice pot fi severe, putând provoca chiar și șoc anafilactic
  • consumul de țelină în mod excesiv poate duce la dereglări digestive

sursa: www.redactia.ro

Pot refuza primirea salariului prin intermediul cardului bancar?
Articolul anterior
Povestea Oxanei Bobeico în vizorul celor de la Jurnal TV!
Articolul următor