Cele mai cancerigene alimente pe care le consumi frecvent

Unele alimente pe care le consumăm aproape zilnic, ne pot dăuna grav sănătății, chiar dacă gustul acestora este delicios. Exclude din regimul alimentar, produsele cancerigene. Vezi în informațiile de mai jos care sunt acestea.

separator
cele-mai-cancerigene-alimente
Conservele de roşii
Roşiile gătite se numără printre alimentele cu un puternic efect anticancerigen, datorită unei substanţe numite licopen. Însă, nu acelaşi lucru se poate spune despre roşiile la conservă care se transformă într-un aliment periculos pentru sănătate cu potenţial cancerigen. Materialul folosit în conserve conţine bisfenol-A, un estrogen sintetic care produce afecţiuni ce variază de la probleme de reproducere şi până la boli cardiace, diabet, cancer şi obezitate. Această substanţă se infiltrează cu uşurinţă în alimentele acide, cum ar fi roşiile.


Cea mai bună soluţie este să alegi roşiile la sticlă sau borcan atunci când nu sunt în sezon ca să le foloseşti proaspete.

Afumăturile şi mezelurile
Carnea procesată consumată cu regularitate şi în cantităţi mari creşte riscul de cancer, a declarat Organizaţia Mondială a Sănătăţii. Potrivit cercetărilor, consumul a 50 de grame de mezeluri pe zi (aproape două felii subţiri din şuncă) creşte riscul de cancer colorectal cu 18%.

„Mezelurile conţin nitraţi, care odată ingeraţi în corp cresc riscul de a face cancer”, avertizează Meryl Pritchard, un nutriţionist celebru.

Crenvurştii
Conţin o mulţime de substanţe care s-au dovedit a avea efect cancerigen. Nitritul de sodiu este un conservant artificial şi a fost inclus de autorităţile europene şi nord americane pe lista substanţelor potenţial cancerigene, în special pentru tractul digestiv (stomac).
Nitratul de potasiu la temperaturi ridicate sau în stomac, poate fi convertit în nitriţi (E250). Nitriţii de sodiu reacţionează cu proteinele şi formează substanţe cancerigene numite nitrozamine.

„Din cauza conţinutului ridicat de sare şi a unor aditivi alimentari cu risc carcinogen, crenvurștii nu trebuie să facă parte din alimentaţia copiilor și a adulților cu afecțiuni cardiovasculare”, a declarat conf. univ. dr. Costel Stanciu, preşedinte al APC România.

Sucurile carbogazoase
Sunt aproximativ 40 de grame de zahăr într-o singură doză de suc. Dacă alegi variantele fără zahăr nu faci decât să măreşti riscul de obezitate şi diabet. Aceşti îndulcitori artificiali păcălesc creierul să creadă că a consumat zahăr şi au un impact semnificativ asupra siluetei tale. Mai mult, îndulcitorii artificiali au fost asociaţi cu un risc crescut de infertilitate şi cancer.

Dulciurile şi alimentele care au făină albă
Metabolismul tumorilor maligne este dependent de consumul de glucoză (glucoza este forma sub care se prezintă în corp zahărul digerat), epxlică medicul David Servan Schreiber în cartea sa „Anticancer”. „Când mâncăm alimente pe bază de zahăr şi făină albă nivelul de glucoză din sânge se măreşte cu rapiditate. Imediat, corpul eliberează insulina pentru a da posibilitate glucozei să intre în celule. Secreţia de insulină e însoţită de eliberarea altor molecule numite IGF (insulin like growth factor) care stimulează dezvoltarea celulelor. (…) În prezent cunoaştem faptul că aceste creşteri ale nivelului secreţiei de insulină şi IGF stimulează în mod direct dezvoltarea celulelor canceroase şi capacitatea lor de a invada ţesuturile învecinate”, spune specialistul în cartea sa.

Sursa

Carne cu gripă aviară în Moldova. Consumatorii sunt îndemnați să returneze marfa

Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor anunță că a fost inițiată procedura de retragere din rețeaua de comerț și rechemare de la clienți a cărnii de curcan în asortiment, carnea fiind suspectă la gripa aviară.

Carnea din Ungaria, unde e alertă de gripă aviară, a fost distribuită în 26  de judeţe în România - Stirileprotv.ro

Este vorba despre carnea de curcan de la operatorul din domeniul alimentar SRL „STS Trading”.

Potrivit ANSA, motivul rechemării este focarul de gripă aviară la o fermă de curcani din România.

Produsul a fost plasat în comerţ în perioada 24-27 ianuarie 2023.

Lotul expiră în data de 1 februarie 2023.

Persoanele care au achiziționat produse din lotul dat sunt rugate să se abțină de a le consuma și sunt în drept să le returneze magazinului de unde au fost procurate în baza bonului fiscal. 

În conformitate cu legislația în vigoare, operatorii care comercializează produse neconforme sunt responsabili de retragerea acestora de pe piață și cooperează cu Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor privind acțiunile întreprinse pentru evitarea sau reducerea riscurilor prezentate de un produs alimentar introdus pe piață.  

Acțiunea este în desfășurare.

Ce se întâmplă cu corpul tău când mănânci mai puțin zahăr

Consumul excesiv de zahăr îți poate afecta serios sănătatea. Te îngrași, îți crește pofta de mâncare, ai schimbări bruște de dispoziție și devii dependent de tot mai mult dulce.

Află, mai jos, cum te vei simți după ce vei reduce consumul de zahăr la normă zilnică recomandată sau îl vei exclude total din dietă!

Ce se întâmplă după 2 zile de renunțare la zahăr

Schimbările de dispoziție vor dispărea, iar sistemul digestiv va digera mai bine hrana.

Ce se întâmplă după 6 zile

Vei fi mai puternică și mai energică, va dispărea senzația accentuată de foame, somnul va fi mai odihnitor.

Ce se întâmplă după 10 zile

Vei slabi 1-2 kg, presiunea arterială va scădea și va începe să scadă nivelul de colesterol în vasele de sânge.

Ce se întâmplă după o lună

Tenul tău va arată mai bine, nu vei mai avea pofte nesănătoase, vei simți mai bine gustul mâncării.

Ce se întâmplă după un an

Te vei simți mai puternică și mai energică. Vei slabi, iar imunitatea ți se va îmbunătăți.

După 5 ani

Vei arată mai tânăra decât anii din calendar și te vei îmbolnăvi mai rar.

Cum putem mânca paste fără să ne îngrășăm. Regula simplă de care să ții cont

Carmen Brumă vine mereu cu sfaturi noi și utile în materie de nutriție. Prezentatoarea emisiunii de sănătate Medicool a dezvăluit cum trebuie mâncate pastele făinoase pentru a nu ne afecta silueta. Știm că pastele se numără printre cele mai populare, ușor de preparat și la îndemână feluri de mâncare și sunt și foarte gustoase în orice combinație. Dar ce facem cu numărul caloriilor pe care le conțin și la modul în care ne pot afecta silueta?

Cum putem mânca paste fără să ne îngrășăm

V-ați întrebat vreodată cum reușesc italienii să mănânce aproape zilnic paste fără să se îngrașe? Ei bine aflați că secretul stă în modul de fierbere.

Experta în nutriție Carmen Brumă a explicat, în mediul online, că pastele făinoase trebuie fierte al dente. Doar gătite exact așa cum le plac italienilor pot fi benefice pentru organism. Explicația este foarte simplă. Cu cât timpul de fierbere al pastelor este mai mare, cu atât se eliberează mai mult amidon. Acesta, în organism, duce la creșterea nivelului zahărului din sânge.

„Ideal să le asociezi cu o sursă bună de grăsime!”

„Știi de ce e bine pentru sănătate și pentru siluetă să mănânci pastele fierte al dente, adică moi la exterior și un pic mai tari în interior? Deoarece, cu cât fierb mai mult alimentele care au amidon, cum au pastele, spre exemplu, cu atât crește indicele lor glicemic, adică nivelul zahărului din sânge. Pentru a scădea și mai tare indicele glicemic, este ideal să le asociezi cu o sursă bună de grăsime, cum ar fi uleiul de măsline și cu niște sos de roșii și condimente”, a specificat Carmen Brumă pe rețelele de socializare, citată de okmagazine.ro.

Care sunt cele mai periculoase grăsimi

Așadar pastele fierte al dente cu ulei de măsline și sos de roșii nu fac rău siluetei. Uleiul de măsline este preferat și recomandat de nutriționiști, pentru că este mai sănătos. La polul opus stau grăsimile hidrogenate de care trebuie să ne ferim pe cât posibil. Pentru a afla ce procent de grăsime hidrogenată are un produs, trebuie doar să consultăm eticheta.

„Cel mai periculos tip de grăsime pe care îl găsești în alimentele din comerț este grăsimea hidrogenată, așa că ai grijă data viitoare când te duci la cumpărături să cauți pe eticheta produsului pe care vrei să-l cumperi conținutul de grăsime hidrogenată sau parțial hidrogenată sau grăsime trans. El nu trebuie să fie mai mare de două grame pe suta de grame de produs, conform legislației”, a adăugat Carmen Brumă.

NOU! Tratamente stomatologice sub anestezie generală pentru copii – fără stres și fără dureri
Articolul anterior
Suferă de o boală rară! Povestea tânărului care riscă să moară dacă adoarme
Articolul următor