Cu ce înlocuim carnea în Postul Mare

Carnea este preferată de mulți, datorită a patru aspecte de bază: proteina și grăsimile, care ne oferă senzația de sațietate, textura și aromele din bucatele pregătite.

separator
1450709_10151744229316567_706771996_n
Tamara Șchiopu,
nutriționist,
EtnoGastronomica

Alimente ce conțin proteine

Proteinele se obțin din mazăre, fasole, bob năut, tofu (soia naturală fermentată), miez de nuci, de arahide, de floarea soarelui, de dovleac. Dar și din multe cereale: făină integrală de grâu, fulgi de ovăz, făină de porumb și de secară.

De unde obținem grăsimi?

Grăsimile necesare se obțin din ulei vegetal, precum și din miez de nuci și semințe. Fiți atenți la margarină, care este produsă din aceleași uleiuri vegetale, însă prin metode care implică substanțe chimice. Doar margarina ecologic certificată este recomandată, în cantități mici, pentru patiserie de post. În Moldova eu nu am găsit nicăieri margarină ecologic certificată.

slider pe site

Textura asemănătoare cărnii o au ciupercile, deși acestea vă oferă foarte puțină proteină. Vezi articolul Ce nu știai despre ciuperci. Conțin foarte puține proteine. Iar aromele – acestea oricum nu vin de la carne. Ele se obțin din miriadele de condimente, mirodenii, uleiuri, legume, etc care conferă mirosurile și savoarea preferată.

Fii atentă la produsele semipreparate de post

60211203

Toate produsele de pe piață care vă propun senzația de a consuma carne în post (pateuri, cașcavaluri, salamuri, cîrnăciori etc.) trebuiesc tratate cu atenție. Citiți lista de ingrediente de pe etichetă. Și daca găsiți acolo ingrediente care nu le cunoașteți, nu vă imaginați cum arată ele în realitate, sau cuvinte care un copil de 9 ani nu le-ar putea pronunța, atunci mai bine le evitați. O regulă de aur scrie așa ”Nu mânca produse pe care bunica ta nu le-ar fi recunoscut ca mâncare”.

Vrem povești cu miri și cu mirese!
Articolul anterior
Iată ce a afla un bărbat care și-a făcut testul de sarcină, în glumă
Articolul următor
Alte articole interesante