Cum asociezi corect şi sănătos alimentele la masa de Sărbători!

Deja a devenit o tradiţie ca de Sărbători să ne adunăm împreună cu cei dragi în sânul familiei. Dar, starea generală de bine este influenţată fără îndoială şi de alimentarea corectă a organismului în aceste zile, şi mai ales de combinarea corectă şi inteligentă a diferitelor bucate la  masa de sărbătoare.

separator

masa_festiva_pasti

Dacă vei evita excesele culinare şi vei face combinaţii alimentare sănătoase, nu îţi vei îngreuna metabolismul şi digestia în perioada sărbătorilor, nu vei suferi de balonare, regurgitaţii din stomac, gaze în exces, greutate la stomac, dereglări de tranzit intestinal, moleşeală, acumularea de kilograme nedorite.

Iată ce combinaţii de alimente este bine să eviţi în meniul tău:

1. Friptura de porc, de miel, de pasăre şi cartofi piure

Fiecare tip de aliment are timpul său de digestie, aşa că nu este indicat să combini carne, ouă şi brânzeturi cu pâine sau cartofi. Alimentele ce conţin proteine stau cel mai mult în stomac pentru a fi digerate. În schimb, le poţi consuma separat. De exemplu, consumă întâi cartoful, pastele, apoi carnea sau ouăle. Carnea şi ouăle, dar şi pastele, fasolea, pot fi combinate cu legume sărace în amidon, cum ar fi salata verde, ţelina, varza, castraveţii, broccoli, vinetele, ardeii, roşiile, dovleceii.

Secretul care te ajută să nu te îngraşi de Sărbători

2. Paste cu carne şi smântână

Această asociere face parte din categoria „aşa nu”! Combinaţia dintre carbohidraţi (paste) şi grăsimi (carne, smântână) nu este recomandată. Este potrivit să consumi aceste alimente, însă la momente diferite. Potrivit regulilor de nutriţie, carbohidraţii se consumă individual şi necombinaţi, la o masă.

3. Evită combinaţia de sarmale şi smântănă

Sunt alimente din grupuri diferite şi se asimilează deficitar atunci când sunt asociate. Orezul se asociază bine cu legumele, şi nu cu carnea. Aşadar, sarmalele preparate cu multă carne, grăsime îţi pot cădea greu la stomac. Cartoful cu sos gras, smântănâ este de asemenea o combinaţie nutriţională greşită.

Te îngraşi, dacă sari peste micul dejun!

4. Maioneza în salate de legume, cu carne ori cu bucate prăjite

Acest amestec de ingrediente îngrunează digestia şi încarcă organismul cu multe calorii, crescând predispoziţia către îngrăşare. Nici alimentele grase nu ar trebui consumate cu orice fel de preparat. Asocierea a două sau mai multe alimente grele nu îţi va crea deloc o senzaţie placută după terminarea mesei şi pe termen lung îţi poate afecta şi sănătatea. Aşadar, nu adăuga niciodată maioneza în salata de ton, peşte, cartofi prăjiţi sau carne.

5. Carnea de miel

Deoarece este considerat un aliment greu, carnea de miel se consumă ocazional, o singura dată, şi nu câteva zile la rând. În acest caz ea poate fi asezonată cu  legume verzi, lămâie, măsline şi condimente, pentru a-i îmbunătăţi digestia.

6. Fructele

Se consumă proaspete, nu în compot, la mese separate. Fructul se consumă la cel puţin o oră după ce ai luat masa. Nu se amestecă la aceeaşi gustare fructe dulci şi fructe ce conţin acizi, cum ar fi struguri, banane, pere, fructe uscate cu citrice şi kiwi. Ele vor fermenta prea  mult în stomac şi vor provoca gaze în exces.

7. Desertul

Majoritatea dulciurilor conţin multe calorii. Este bine să eviţi deserturile ce conţin multă cremă, zahăr şi grăsimi, dacă eşti la un regim de slăbire. În loc de două felii de cozonac, poţi consuma doar una sau mai puţin. În plus, desertul mâncat la finalul mesei poate să cadă greu la stomac, să fermenteze şi să încetineze digestia alimentelor pe care le-ai consumat înainte. Trebuie să treacă o bună perioadă de la sfârşitul mesei, în jur de 1-2 ore, în funcţie de ce bucate ai consumat, înainte să poţi mânca desertul.

Când mănânci desertul ca să nu te îngraşi. Ce spun cercetătorii

8. Vinul

Vinul se consumă în cantitate mică înainte de masă sau în pauzele mesei şi niciodată împreună cu desertul, întrucât alcoolul creşte nivelul insulinei şi face ca tot zahărul din desertul pe care îl serveşti să fie transformat în depozite de grăsime. La desert e mai bine să bei o ceaşcă de ceai. Vinul nu se consumă combinat nici cu brânzeturile. Acesta împiedică digerarea potrivită a produselor lactate şi a alimentelor ce conţin grăsimi. Mare atenție la amestecul de băuturi alcoolice și grăsimi, întrucât crește riscul de pancreatită acută!

9. Cum se consumă băuturile

Nu este recomandat să combini lichidele, precum apa, sucul sau ceaiul, cu alimentele solide, consumate în timpul mesei. Orice fluid diluează în stomac enzimele şi acidul de care organismul are nevoie pentru a digera proteinele, carbohidraţii şi grăsimile din hrană. Regula este să se bea apa cu 10-15 minute înainte de masă ori cu 30-60 de minute după mâncare. În acest mod, nu va fi afectată digestia alimentelor.

Nu uita în zilele sărbătoare şi vacanţă să faci cel puţin 30 de minute de mers zilnic sau exerciţii uşoare acasă. Acestea ajută la îmbunătăţirea digestiei, tranzitului intestinal şi elimină retenţia de apă din organism.

Chips-uri retrase de la vânzare. Care a fost motivul?

Autoritățile din România anunță retragerea de la comercializare a unui lot de chipsuri deoarece existǎ suspiciunea prezenţei alcaloizilor tropanici.

În urma informǎrii primite de la furnizorul Alnatura Produktions- und Handels GmbH, Romania Hypermarche SA a luat decizia de retragere si rechemare a produsului Alnatura Eco Chips din porumb 125g, cu data de expirare 16.08.2022, deoarece existǎ suspiciunea prezenţei alcaloizilor tropanici.

Ce sunt alcaloizii tropanici?

Alcaloizii tropanici sunt ingrediente naturale ale unor plante (așa-numitele buruieni) ce cresc sporadic pe suprafețele cultivate cu cereale, cu rol de a îndepărta dăunătorii.

Alcaloizii tropanici nu au efect pe termen lung, dar pot duce la tulburări temporare, cum ar fi greață, somnolență și dureri de cap.

„Deoarece tratăm siguranța consumatorilor extrem de serios, cei care au achiziționat aceste produse sunt rugați să nu le consume, ci să le returneze magazinului de unde le-au cumpărat și să solicite contravaloarea acestora, până la data de 18.07.2022 cel târziu. Aceste măsuri s-au luat în urma aplicării politicii stricte de siguranță alimentară din cadrul companiei noastre.

Chips-uri retrase de la vanzare

Ne cerem scuze pentru posibilele neplăceri provocate si vă mulțumim pentru înțelegere”, scrie pe site-ul ANSVSA.

Unul dintre cele mai periculoase ingrediente pe care îl regăsim în aproape toate alimentele

Când ai verificat ultima dată ingredientele unui produs pe care urmează să-l cumperi? Pentru a urma un regim alimentar sănătos este necesar să monitorizăm cantitatea de zahăr consumată. Consumarea în exces a zahărului poate dăuna grav sănătății.

Acest lucru a devenit o problemă tot mai mare deoarece zahărul se găsește aproape în toate alimentele. La următoarea sesiune de cumpărături verifică fiecare produs pe care îl cumperi să vezi câte dintre produsele obișnuite au în compoziție zahăr.

Conținutul excesiv de zahăr este asociat un cu risc crescut de dezvoltarea a mai multor boli, printre care obezitate, boli cardiace, diabet de tip 2 și cancer.

Asociația Americană a Inimii recomandă ca femeile să nu consume mai mult de 6 lingurițe de zahăr pe zi (circa 25 de gramee), în timp ce bărbații să-și limiteze consumul la 9 lingurițe (37,5 grame).

Diferite denumiri pentru zahăr 

Chiar dacă pe lista de ingrediente nu este trecut zahărul, acesta poate fi adăugat sub alte denumiri. De exemplu: zaharuri, maltoză, sirop, îndulcitor, fructoză, melasă sau concentrat de fructe. Indiferent de denumirea folosită, este recomandat să limitezi aportul de zahăr pe zi. Caută pe rafturile supermarketurilor produsele fără zahăr și înlocuitori de zahăr.

Deseori, supermarketurile au raioane speciale cu produse pentru diabetici. De regulă, acestea sunt fără zahăr.

Un studiu realizat pe aproape 7.000 de copii, cu vârste între 6 și 10 ani, a demonstrat că cei care au consumat mai multe zaharuri adăugate aveau mai multă grăsime corporală decât copiii care au consumat mai puțin zahăr adăugat.

În plus, consumul ridicat de zahăr va interfera cu hormonii și va crește apetitul pentru mâncăruri grase și nesănătoase. Pe lângă faptul determină creșterea grăsimii corporale, consumul de zahăr adăugat poate provoca afecțiuni cronice.

Produse care conțin zahăr 

Deoarece zahărul este și un bun conservant, acesta este regăsit, deseori, în produse alimentare la care nu ne așteptăm. Știai că zahărul este adăugat și în sosuri, iaurturi, ketchup, muștar și cereale? Multe dintre mixurile de condimente au în compoziția lor și zahăr. Sucurile și băuturile carbogazoase au cantități ridicate de zahăr adăugat.

În plus, este recomandat să încerci să consumi cafeaua și ceaiul fără zahăr adăugat. Poate că la început ți va părea mai greu, însă îți vei obișnui papilele gustative cu noi arome pe care până acum le acopereai cu zahăr.

Zahărul este și potențiator de aromă, de aceea este folosit în multe preparate alimentare de bază. Chiar și pâinea pe care o consumăm zi de zi are în compoziție zahăr.

Organizația Mondială a Sănătății recomandă ca procentul de calorii din zahăr adăugat să nu depășească 5%, pentru a ne asigura că avem un stil de viață sănătos. Menținerea unui aport scăzut de zaharuri libere reduce riscul excesului de greutate și cariilor.

În ghidul OMS nu se face referire la zaharurile prezente în mod natural în fructe, legume și lapte, deoarece nu există dovezi raportate privind efectele adverse ale consumului acestora.

Un lot de ouă, retras de la vânzare. Consumatorii sunt chemați să returneze marfa

Operatorul din domeniul alimentar SRL „Pasărea Argintie” a inițiat procedura de retragere din rețeaua de comerț și rechemare de la clienți a ouălor pentru consum (ouă de găină), determinată de depistarea prezenței Salmonella Enteritidis în fecalele găinilor ouătoare.

Un lot de ouă, retrase din vânzare: A fost depistată Salmonella la găiniFoto: ANSA

Despre aceasta anunță Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor(ANSA). Motivul retragerii: prezența Salmonella Enteritidis în fecale. 

Denumirea produsului: Ouă de găină pentru consum.

Originea: Republica Moldova, mun. Chișinău. 

Lot/ data expirării: 3MD C 002/ 22.07.2022. 

Produsele au fost comercializate în perioada: 16–24.06.2022. 

Data expirării lotului: până la 22.07.2022. 

Persoanele care au achiziționat produse din lotul dat sunt rugate să se abțină de a le consuma și sunt în drept să le returneze magazinului de unde au fost procurate. 

În conformitate cu legislația în vigoare, operatorii care comercializează produse neconforme sunt responsabili de retragerea acestora de pe piață și cooperează cu Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor privind acțiunile întreprinse pentru evitarea sau reducerea riscurilor prezentate de un produs alimentar introdus pe piață. 

Pentru informații suplimentare, puteți contacta administrația SRL „Pasărea Argintie” la adresa de email: Pasareargintie@gmail.com, tel: 069300080. 

Acțiunea este în desfășurare.

Vaccinarea împotriva hepatitei B ar putea fi responsabilă de creşterea cazurilor de scleroză multiplă în Franţa!
Articolul anterior
Cum scapi rapid de crăpăturile ce apar în colţurile gurii
Articolul următor