Cum să prepari leguminoasele ca să nu îţi facă rău

Leguminoasele sunt alimente cu o mare va­loare nutriţională, mai bogate în proteine decat carnea, cu mare încărcătura de magneziu, fier şi alte oligoelemente indispensabile sănătăţii. 

separator

39070leguminoase-1

Leguminoasele conţin aminoacizi care lipsesc cerealelor.

Nutriţioniştii recomandă să consumi zilnic cel puţin un tip de leguminoase, dar nu o cantitate foarte mare. Cel mai adesea, nu consumăm aceste alimente pentru că ne fac rău (de exemplu, flatulaţiile date de fasole). De fapt, nu fasolea, în acest caz, este de vină, ci modul de preparare.

Cum le prepari?

Şi când vorbim despre modul de preparare, cele mai mari greşeli pe care le facem când introducem în meniu leguminoasele sunt: fierberea incorectă, masticarea insuficientă, consumul unei cantităţi prea mari la o singură masă.

leguminoase

Înainte de a le fierbe, alimentele din categoria leguminoaselor se vor pune la înmuiat în seara care precede prepararea propriu-zisă. Nu le pune în vase de bucătărie din metal.  Abia a doua zi se pun leguminoasele la fiert, iar timpul de preparare scade simţitor, pentru că boabele s-au înmuiat suficient.

Pentru reuşita mâncării, e important ca prima apa în care fierb leguminoasele să fie aruncată, după care se toarnă din nou apă, de data aceasta caldă. Un alt truc îl reprezintă punerea în apa care fierbe, încă de la început, a câtorva ingrediente care au rolul de a scurta timpul de preparare şi de a da un gust plăcut mâncării. Putem pune usturoi (căţei păstraţi în cămaşa lor), frunze de salvie, crenguţe de cimbru, ulei de măsline.

Sursa

 

alte Articole interesante

Alte Articole interesante