De ce nu slăbesc?

Ai un stil de viaţă sănătos, ai o dietă echilibrată, practici mult sport şi, totuşi, nu reuşeşti să scapi de acele câteva kilograme în plus? Iată ce spun specialiştii: 

separator

Nu mânânci destule proteine

Ideea de a mânca proteine de două ori pe săp­tămână (cum o impun anumite diete) nu este de­loc inspirată. „Este vital să consumăm proteine la fiecare masă”, afirma doctorul Bishop-Weston. „Nu trebuie să fie de provenienţă animală nea­parat, sau bo­ga­te în grăsimi, şi nici nu avem nevoie de cantităţi mari (poti alege proteine din lactate sau soia)”, afirmă nutriţionistul.

getty_rm_photo_of_high_protein_foods

Cea mai mare greşeală pe care poţi s-o faci este să apelezi la mici gustări între mese, care par inofensive – ca orezul expandat de exemplu, care nu este altceva decât un produs din carbohidraţi procesaţi, pe care organismul îi transformă automat în grăsimi. „Acest tip de carbohidraţi creşte rapid nivelul de zahăr din sânge. Dacă însă îi consumi cu proteine (ca, de exemplu, humusul), se încetineşte procesul de asimilare.”

Privim distorsionat proporţiile

Fără titlu-2-Recovered-Recovered

Pentru foarte multe persoane este extrem de uşor să se adapteze la cele trei mese regulate pe zi, dar porţiile mâncărurilor reprezintă încă o problemă”, afirmă Dr. Mihaela Bilic. „Chiar şi atunci când ai o alimen­taţie sănătoasă, porţiile prea mari pot creşte semnificativ aportul de calorii. Atunci când alegi o dietă, jumătate din farfurie trebuie să o reprezinte salatele sau legumele (fără sosuri şi maioneză), o pătrime carbohidraţii (paste, orez sau pâine) şi cealaltă pă­trime o porţie de proteine (de regulă carne)”, ne sfătuieşte doamna doctor.

Foloseşti îndulcitori artificiali

Îndulcitorii artificiali au devenit un subiect controversat pentru presa de specialitate, foarte mulţi specialişti afirmând că nu îi recomandă. Acum, se pare că vom avea un motiv în plus să ne bem ceaiul sau cafeaua fără zahăr sau îndulcitori.

indulcitori

Dr. Yvonne Bishop-Weston, medic nutriţionist, afirmă că: „îndulcitorii artificiali acţionează la fel ca alţi stimulenţi (cum ar fi co­feina sau nicotina), punând organismul în stare de stres – adică pentru moment creează o senzaţie de bine şi de relaxare, dar, de fapt, stimulează organismul să stocheze zahărurile pe care apoi să le transforme în gră­sime”.

Consumi prea multe fructe

fructe

Fructele conţin antioxidanţi, vitamine şi fibre atât de necesare unei bune funcţionari a organismului, dar ele sunt şi foarte bogate în fructoză. „Am întâlnit mul­te persoane care considerau că cinci porţii de fructe pe zi le menţin sănă­toa­se şi sla­be. Nu este aşa. Fructele sunt sănătoase, este ade­varat, dar din cauza fructozei pot creş­te aportul caloric. Atunci când vrei să pierzi din greu­tate, limitează-te la unul sau două fructe pe zi şi înlocuieşte-le cu legume”, ne sfătuieşte Dr. Bilic. Bineînţeles, dacă trebuie să alegi între o ciocolată şi un fruct, atunci fruc­tul este de preferat, dar mănâncă-l în asociere cu alune nesărate, pentru a încetini procesul de asimilare a carbohidraţilor.

Sursa

E ridicol să te bronzezi așa! Ai grijă ce costum de baie îți alegi!
Articolul anterior
Tu îți îngrijești corect costumul de baie?
Articolul următor
Alte articole interesante