Fasolea verde te slăbeşte. Află ce nu ştiai despre ea

Fasolea verde împiedică absorbţia zahărului, de aceea i se mai spune şi “consumator de zahăr”. În plus, este o sursă de proteine fără grăsimi pe care nutriţioniştii o recomandă cu încredere în curele de slăbire.

separator

Aurelia Rosca,
instructor UNICA Sport

Spre deosebire de fasolea uscată ea are un conţinut caloric redus, doar 40 de calorii la 100 de grame, care la rândul lor mai sunt şi calorii “negative”. Adică calorii care ard mai multă energie în timpul procesului de digestie decât numărul de calorii pe care le conţin chiar ele, ajutând astfel la diminuarea ţesutului adipos. De aceea, fasolea verde este recomandată în toate dietele pentru scăderea în greutate.

fasole_verde_gatita

Beneficiile consumului de fasole verde

Aceste boabe ambalate cu nutrienţi esenţiali aduc beneficii ochilor şi oaselor, în timp ce reglementează cu succes procesele digestive. Păstăile verzi sunt pline de fibre care îţi conferă saţietate şi mai au ca rol reglarea constipaţiei, a problemelor digestive precum ulcerele, boala de reflux de acid sau hemoroizi.

Principalii nutrienţi din fasolea verde:

  • vitamina K – menţine sistemul osos;
  • vitamina C şi A – întăresc sistemul imunitar;
  • vitamine din grupul B – produc energie şi au un rol pozitiv în prevenirea migrenelor, iar acidul folic tratează anemia;
  • acizi graşi omega 3 – au efect benefic asupra afecţiunilor cardiovasculare;
  • fier – important pentru evitarea anemiei.

Bine de ştiut! Atunci când fierbi fasolea, pune şi câteva boabe de piper negru. Astfel, vei potoli o eventuală “gălăgie”!

Top 3 specii de pește recomandate în diversificare

Carnea de pește nu trebuie să lipsească din alimentația noastră. Este bogată în proteine, acizi grași omega-3, vitamine precum D și B2 (riboflavină) și minerale precum fier, zinc, iod, magneziu, potasiu, calciu și fosfor. Asociația Americană a Inimii recomandă 2 porții de pește pe săptămână pentru sănătatea cardiovasculară! 

În cazul sugarilor, cel mai recent studiu publicat de Asociația Americană de Pediatrie arată că peștele poate îmbunătăți dezvoltarea neurologică și reduce riscul de boli cardiovasculare.

De altfel, un număr tot mai mare de cercetări arată că introducerea timpurie a peștelui în alimentația unui copil poate chiar să ajute la prevenirea bolilor alergice, cum ar fi astmul și eczemă. Există, însă, câteva tipuri de pește pe care cei mici ar trebui să le ocolească sau să le mănânce în cantități limitate, pentru a evita expunerea la niveluri ridicate de mercur, un metal care se găsește în mod natural în mediul înconjurător, dar care în apă își schimbă structura și se transformă în metilmercur. Anumite specii de pești absorb această formă de mercur, care în doze mari poate deveni toxic.

Iată tot ce trebuie să știi despre carnea de pește în alimentația copilului!

Când introducem peștele în alimentația copilului

Când vine vorba de introducerea peștelui în alimentația sugarului, părerile specialiștilor sunt împărțite. Academia Americană de Pediatrie recomandă părinților să introducă acest aliment încă de la vârstă de 6 luni în meniul micuților lor, în timp ce pediatria modernă românească sugerează amânarea momentului introducerii peștelui în alimentația copiilor până în jurul vârstei de 8-9 luni, chiar 1 an, din cauza potențialului alergen. Mercurul pe care unele specii de pește îl conțin în cantități ceva mai mari reprezintă un factor de îngrijorare pentru părinți.

Mercurul din pește – tot ce trebuie să știi

Prezența mercurului în pește reprezintă o problemă pentru persoanele care îl consumă, în special pentru femeile însărcinate, pentru mamele care alăptează și pentru copiii mici. Mercurul este un element care există în mod natural în mediul înconjurător, dar care în apă își schimbă structura și se transformă în metilmercur. Deși este prezent în cantități foarte mici în apa de mare, metilmercurul este absorbit de către algele care sunt apoi consumate de pești și de alte organisme acvatice. Anumite specii de pești (în special cei mari și cu o durata de viață mai lungă) absorb această formă de mercur în cantități mai mari, care în doze mari poate deveni toxic.

Printre tipurile de pește care conțin cele mai mari niveluri de mercur și ar trebui evitate se numără:

  • Rechinul;
  • Peștele spadă;
  • Macroul de mare (regal);
  • Tonul obez;
  • Marlinul (aşa-numitul peşte cu cioc);
  • Peștele țiglă din Golful Mexic;
  • Știuca de nord;
  • Peștele pion roșu.

Ce tipuri de pește sunt recomandate pentru copii, în diversificare

Printre tipurile de pește sunt recomandate pentru copii se numără:

  • Păstrăvul. Pe lângă faptul că are o cantitate scăzută de mercur, păstrăvul are un gust foarte bun și excelente proprietăți nutritive. Este foarte bogat în acizi graşi Omega3, vitamina D, acid folic, vitamina B12 şi proteine.

Păstrăvul este, de altfel, una dintre puținele specii de pește recomandate femeilor însărcinate și celor care alăptează, întrucât ajută la dezvoltarea sistemului nervos la făt sau copilul mic, dar şi la dezvoltarea ochilor şi a creierului, în special în ultimele 2 luni de sarcină.

  • Somonul. Somonul este un aliment sigur și sănătos pentru a fi dat bebelușilor în diversificare. Este o sursă excelentă de proteine, acizi grași omega-3, deosebit de importanți pentru dezvoltarea creierului, și fier.
  • Heringul. Heringul este bogat în proteine și acizi grași omega-3, inclusiv DHA, care mențin sănătatea cardiovasculară, dezvoltarea sistemului nervos central, creșterea celulelor și vederea. Heringul este, de asemenea, o sursă fenomenală de vitamina B12 și este printre puținele surse alimentare naturale de vitamina D, de care bebelușii și copiii mici au nevoie pentru a dezvolta oase sănătoase.

Potrivit FDA, adulții nu ar trebui să mănânce mai mult de 170 grame de pește pe săptămână, în timp ce copiii sub 6 ani nu ar trebui să consume mai mult de 30-50 grame de carne de pește pe săptămână. Copiii mai mari (între șase și doisprezece ani) ar trebui să își limiteze consumul la 50 până la 80 grame de pește pe săptămână.

De asemenea, experții în nutriție ne sfătuiesc să nu mâncăm specii diferite de pește în decursul unei săptămâni și să fim foarte atenți de unde cumpărăm pește și fructe de mare.

sursa: www.qbebe.ro

Ce nu ai știut despre porumbul fiert

Știm că mulți din voi adoră vara pentru Porumbul fiert!!! Acesta este bogat în carbohidrați sănătoși, cu absorbție lentă, ceea ce ajută la menținerea valorilor normale ale glicemiei. Iată ce ar fi bine să știi despre deliciul verii.

Dieta cu care Adelina Pestrițu a slăbit 13 kilograme în doar trei luni. Instagramul nu-i dă pace. Ce presupune, de fapt, ”somodieta”

Foarte multe femei s-au confruntat cu acumularea kilogramelor în timpul sarcinii, una dintre ele fiind chiar Adelina Pestrițu. Bruneta a mărturisit că s-a îngrășat 14 kilograme în 9 luni și, din dorința de a-și recăpăta silueta, a inventat „SOMODIETA”. Așa cum sugerează și numele, regimul este bazat, în special, pe somon.

Timp de 3 luni, bruneta a ținut această dietă, pentru a reveni la greutatea inițială.

Deoarece nu putea să mănânce un singur aliment de dimineața până seara, și anume somonul, Adelina Pestrițu și-a făcut un meniu variat:

Mic dejun

  • Două felii de pâine prăjită cu somon fume și unt sărat;
  • Avocado;
  • O banană sau un măr verde;
  • Un suc de mere sau sfeclă roșie;
  • Cafea cu lapte și zahăr brun.

Prânz

  • O supă de legumă simplă, cu o jumătate de lămâie stoarsă;
  • Dacă nu vă place supa de legume, puteți opta pentru cea de tăiței sau găluște, tot cu lămâie.

Gustări

  • Migdale / caju / pomelo / mere verzi

Cină

  • Somon la abur / la grătar / la cuptor;
  • Salată verde;

În condițiile în care vi se face foame, după cină, puteți consuma apă cu agrișe, făcută în casă, mai recomandă influencerița.

Vedeta din România a mărturisit că a renunțat la sucurile acidulate, iar pâinea a redus-o la 2 – 4 felii pe zi. Dieta mai presupune ca o singură dată pe săptămână să aveți voie la dulciuri, doar de poftă.

În condițiile în care v-ați săturat de somon, puteți opta pentru alt sortiment de pește sau carne. Singurul element pe care îl puteți înlocui din dietă este, de altfel, peștele. În regimul încercat de Adelina Pestrițu, cina poate fi luată și la o oră târzie, precum 22:00.

Cert este că bruneta susține că a slăbit 13 kilograme în doar trei luni și a scăpat și de celulită, urmând propria dietă.

sursa: www.cancan.ro

Cum arată şi unde este amenajat parcul sexului
Articolul anterior
Îmbracă-te așa și nu vei da greș la Balul De Absolvire!
Articolul următor