Gustări dietetice: 4 idei sănătoase pentru micul dejun

Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, aşa că este important să nu sari peste el. Această masă ar trebui să ne ofere o senzaţie de saţietate, cu mai puţine calorii, care să ne ofere energie pentru toată ziua. Cele mai importante reguli pentru fiecare mic dejun, este ca acesta trebuie sa fie uşor, energic şi să stimuleze digestia.

separator
gustari2

Iaurt cu fructe proaspete

Iaurtul cu fructe proaspete de sezon este alegerea perfectă pentru o gustare cu un conţinut caloric scăzut. Ai nevoie de iaurt cu un procent mic de grăsimi, 1/2 ceaşcă căpşuni şi 1/2 ceaşcă cireşe. Acest mic dejun delicios are aproximativ 100 de calorii. Îţi recomandăm ca iaurtul să aibă un conţinut de grăsimi, de preferat 0,1% sau 0,5%.

Sandvis cu somon

Îţi sugerăm să începi ziua cu un sandvis cu somon. Ai nevoie de o felie de pâine, 1 felie de roşie, somon afumat şi o felie de ardei. Pâinea se prăjeşte, se adaugă câteva picături de ulei de măsline şi restul de ingrediente. Acest tip de sandvis conţine aproximativ 200 de calorii şi este o sursă bună de acizi graşi Omega-3.

Shake cu avocado şi căpşuni

Dacă preferi să începi ziua cu un shake proaspăt, vei aprecia cu siguranţă următoarea idee pentru o gustare scăzută în calorii. Ai nevoie de 1/2 avocado, sucul de la 1/2 portocale şi 1 cană căpşuni. Pune ingredientele într-un blender şi se pisează. Dacă piureul este prea gros pentru gustul tău, adaugă puţină apă sau suc de portocale. Piureul cu avocado şi căpşuni are 250 de calorii. Această idee de mic dejun îţi va oferi vitamina C şi fibre pentru o digestie optimă.

Cereale integrale cu fructe uscate şi nuci

Acest mic dejun are un conţinut caloric scăzut, este uşor şi rapid de pregătit şi poţi alege între fulgi de ovăz şi cereale integrale. Adaugă un pic de miere, fructe uscate şi nuci crude. Se presară cu scorţişoară. Adaugă lapte degresat sau iaurt. Această gustare conţine aproximativ 250 de calorii şi este bogată în Omega-3 acizi graşi şi fibre.

Sursa: www.bewoman.ro

 

Carne cu gripă aviară în Moldova. Consumatorii sunt îndemnați să returneze marfa

Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor anunță că a fost inițiată procedura de retragere din rețeaua de comerț și rechemare de la clienți a cărnii de curcan în asortiment, carnea fiind suspectă la gripa aviară.

Carnea din Ungaria, unde e alertă de gripă aviară, a fost distribuită în 26  de judeţe în România - Stirileprotv.ro

Este vorba despre carnea de curcan de la operatorul din domeniul alimentar SRL „STS Trading”.

Potrivit ANSA, motivul rechemării este focarul de gripă aviară la o fermă de curcani din România.

Produsul a fost plasat în comerţ în perioada 24-27 ianuarie 2023.

Lotul expiră în data de 1 februarie 2023.

Persoanele care au achiziționat produse din lotul dat sunt rugate să se abțină de a le consuma și sunt în drept să le returneze magazinului de unde au fost procurate în baza bonului fiscal. 

În conformitate cu legislația în vigoare, operatorii care comercializează produse neconforme sunt responsabili de retragerea acestora de pe piață și cooperează cu Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor privind acțiunile întreprinse pentru evitarea sau reducerea riscurilor prezentate de un produs alimentar introdus pe piață.  

Acțiunea este în desfășurare.

Ce se întâmplă cu corpul tău când mănânci mai puțin zahăr

Consumul excesiv de zahăr îți poate afecta serios sănătatea. Te îngrași, îți crește pofta de mâncare, ai schimbări bruște de dispoziție și devii dependent de tot mai mult dulce.

Află, mai jos, cum te vei simți după ce vei reduce consumul de zahăr la normă zilnică recomandată sau îl vei exclude total din dietă!

Ce se întâmplă după 2 zile de renunțare la zahăr

Schimbările de dispoziție vor dispărea, iar sistemul digestiv va digera mai bine hrana.

Ce se întâmplă după 6 zile

Vei fi mai puternică și mai energică, va dispărea senzația accentuată de foame, somnul va fi mai odihnitor.

Ce se întâmplă după 10 zile

Vei slabi 1-2 kg, presiunea arterială va scădea și va începe să scadă nivelul de colesterol în vasele de sânge.

Ce se întâmplă după o lună

Tenul tău va arată mai bine, nu vei mai avea pofte nesănătoase, vei simți mai bine gustul mâncării.

Ce se întâmplă după un an

Te vei simți mai puternică și mai energică. Vei slabi, iar imunitatea ți se va îmbunătăți.

După 5 ani

Vei arată mai tânăra decât anii din calendar și te vei îmbolnăvi mai rar.

Cum putem mânca paste fără să ne îngrășăm. Regula simplă de care să ții cont

Carmen Brumă vine mereu cu sfaturi noi și utile în materie de nutriție. Prezentatoarea emisiunii de sănătate Medicool a dezvăluit cum trebuie mâncate pastele făinoase pentru a nu ne afecta silueta. Știm că pastele se numără printre cele mai populare, ușor de preparat și la îndemână feluri de mâncare și sunt și foarte gustoase în orice combinație. Dar ce facem cu numărul caloriilor pe care le conțin și la modul în care ne pot afecta silueta?

Cum putem mânca paste fără să ne îngrășăm

V-ați întrebat vreodată cum reușesc italienii să mănânce aproape zilnic paste fără să se îngrașe? Ei bine aflați că secretul stă în modul de fierbere.

Experta în nutriție Carmen Brumă a explicat, în mediul online, că pastele făinoase trebuie fierte al dente. Doar gătite exact așa cum le plac italienilor pot fi benefice pentru organism. Explicația este foarte simplă. Cu cât timpul de fierbere al pastelor este mai mare, cu atât se eliberează mai mult amidon. Acesta, în organism, duce la creșterea nivelului zahărului din sânge.

„Ideal să le asociezi cu o sursă bună de grăsime!”

„Știi de ce e bine pentru sănătate și pentru siluetă să mănânci pastele fierte al dente, adică moi la exterior și un pic mai tari în interior? Deoarece, cu cât fierb mai mult alimentele care au amidon, cum au pastele, spre exemplu, cu atât crește indicele lor glicemic, adică nivelul zahărului din sânge. Pentru a scădea și mai tare indicele glicemic, este ideal să le asociezi cu o sursă bună de grăsime, cum ar fi uleiul de măsline și cu niște sos de roșii și condimente”, a specificat Carmen Brumă pe rețelele de socializare, citată de okmagazine.ro.

Care sunt cele mai periculoase grăsimi

Așadar pastele fierte al dente cu ulei de măsline și sos de roșii nu fac rău siluetei. Uleiul de măsline este preferat și recomandat de nutriționiști, pentru că este mai sănătos. La polul opus stau grăsimile hidrogenate de care trebuie să ne ferim pe cât posibil. Pentru a afla ce procent de grăsime hidrogenată are un produs, trebuie doar să consultăm eticheta.

„Cel mai periculos tip de grăsime pe care îl găsești în alimentele din comerț este grăsimea hidrogenată, așa că ai grijă data viitoare când te duci la cumpărături să cauți pe eticheta produsului pe care vrei să-l cumperi conținutul de grăsime hidrogenată sau parțial hidrogenată sau grăsime trans. El nu trebuie să fie mai mare de două grame pe suta de grame de produs, conform legislației”, a adăugat Carmen Brumă.

Umoriștii din Rusia fac haz de DJ-ii moldoveni!
Articolul anterior
Idei inspirate din filmele porno pe care le poți încerca și tu!
Articolul următor