În ce condiţii toxice este crescut peştele pangasius. Video

Deşi este adorat de mulţi, fileul de pangasius nu are nici pe departe o valoare nutritivă potrivită, întrucât peştele pangasius provine exclusiv din ferme de crescătorie, din ape murdare, şi hrănit cu saci de prafuri! 

separator
2446538776_4fcb7423fc

Carnea de pangasius sălbatic ori somn este bogată în vitamina D, B12, seleniu, acizi graşi Omega-3. Peştele pangasius natural este apreciat pentru conţinutul moderat de grăsime dar ridicat în proteine de calitate. Însă, recoltarea naturală de pangasius se face foarte limitat, încât tot peştele destinat consumului larg este adus din crescătorii.

Fileul de pangasius din comerţ, inclusiv din ţara noastră, este exclusiv crescut la ferme, iar calitatea cărnii, conţinutul de nutrienţi – determinată în totalitate de hrana pe care o are acest peşte.

Cum ajunge fileul de pangasius în comerţ?
Din punct de vedere al marketingului, fileu de pangasius – este un termen folosit pentru a denumi carnea unui tip de peşte de apă dulce importat, foarte popular şi oarecum apreciat de consumatori graţie faptului că nu conţine oase, are pielea înlăturată, gustul dulce, iar preţul relativ convenabil.

Pangasius este de fapt numele științific al unei specii de somn descoperită primar în apele dulci din Vietnam, dar care în prezent este cultivat inclusiv în fermele de creştere din Cambodgia, China, Laos, Tailanda ca fiind o specie de somn asiatic. O scurtă documentare privind creşterea acestui peşte arată că în mare parte acesta provine din apele Vietnamului, mai exact din râul Mekong, murdar şi poluat din cauza fabricilor din apropiere ale căror deşeuri ajung în ape.

Hala-de-prelucrare-a-Pangasius-ului HV3 processing_line_pangasius_011

În acelaşi timp, cercetătorii chinezi, ca urmare a încrucişării mai multor specii de peşte, au creat un pangasius găselniţă, extrem de tolerant la toxinele din apă, care supravieţuieşte şi se hrăneşte cu acestea încât poate curăţa apa. Acest tip de peşte mai este numit ,,sanitar’’, întrucât se hrăneşte cu toxine, bacterii şi microorganisme, dar şi resturi de peşte mort, uscat şi măcinat sub formă de pudră în saci.

Mai mult, cererea de pangasius a devenit atât de mare încât acesta este injectat cu hormoni proveniţi din urină deshidratată pentru ca peştii să aibă o creştere accelerată şi carnea mai pufoasă.

pangasius-1

O cercetare efectuată la Benha University a determinat că probele de Pangasius hypophthalmus au fost semnificativ poluate cu niveluri ridicate de metale toxice în special mercur și plumb.

În SUA, pentru a nu crea confuzie în rândul consumatorilor, unii producători comercializează acest peşte cu denumirea de somn sau catfish, în timp ce altul provenit din ţările asiatice, cum e la noi spre exemplu, – cu denumirea de fileu de pangasius.

Un documentar francez, în video-ul de mai jos, arată în ce condiţii este crescut peştele pangasius şi câţi saci de prafuri sunt utilizaţi în fermele de crescătorie ca acest peşte să ajungă la consumator.

Băuturile care ne hidratează cel mai bine vara, pe caniculă. Medic: „Apa e bună, dar o eliminăm imediat”

Hidratarea corespunzătoare vara, în zilele caniculare, este esențială pentru organism. Specialiștii ne spun că nu trebuie neapărat să bem doar apă simplă, dacă nu ne place. Putem prepara acasă băuturi care au și gust plăcut, și ne şi hidratează.

Spre exemplu, putem bea apă în care am pus felii de castravete sau boabe de rodie ori alte fructe care ne plac. Și ceaiul verde ne protejează din interior, şi nu este singurul indicat.

„Deci apa băută ca atare este bună, dar o bem și o eliminăm imediat. La apa pe care o bem putem adăuga extra sirop natural de fructe de pădure, câteva felii de castraveți, câteva bobițe de rodie.

Dar şi ceaiurile sunt bune, precum ceaiul verde, pentru că ne și hidratează, dar ne fac și protecție anti-UV, pentru că au foarte mulți antioxidanți, polifenoli. Este vorba de extractul de ceai verde şi extractul de ceai negru, care ne dau și un tonus mai bun fizic și psihic. 

Și ceaiul de ghimbir este bun, el conține gingerol, care clar protejează pielea. Ceaiul de turmeric şi ceaiul de fructe de pădure sunt bogate în antioxidanţi. Adăugăm în ele câteva picături de zeamă de lămâie, câteva cuburi de gheață și am făcut o băutură excelentă pentru vară și sănătoasă”, spune medicul român Ruxanda Constantina, potrivit antena3.ro.

O altă băutură consumată zi de zi este cafeaua. Unii medici nu recomandă cafeaua în zilele caniculare, având în vedere că ea ne şi deshidratează, însă putem apela la mici trucuri. În primul rând, este indicat ca ceaşca de cafea să fie băută în paralel cu un pahar de apă plată sau minerală.

„Dar putem bea şi o cafea rece. Cafeaua ne ajută pentru că ne menține tonusul, doar că ea deshidratează. Și, atunci, ar fi bine să avem alături apa plată sau minerală. 

Acum în timpul verii putem bea și apă minerală care este mai bogată în oligoelemente. Ea are acel reziduu uscat mai bogat, pentru că avem nevoie. Noi transpirăm şi, atunci, eliminăm și apă, și minerale.

Atenție mare la asocierea dintre expunerea la soare, alcool (berea) care ne hidratează în aparență și energizantele naturale. Să nu le folosim. Pe termen lung cauzează afecțiuni cardiace, afecțiuni hepatice, dar pe termen scurt sunt periculoase şi pot să conducă chiar și la un accident vascular”, atrage atenţia medicul.

Dacă vrei și TU să abordezi un stil de viață sănătos, nu o face de capul TĂU! Solicită o consultație gratuită cu un specialist care să te ajute să faci corect pașii. Nu ezita, accesează Centrul Online de Nutriție și Sport al Galinei Tomaș, din orice colț al lumii, pentru a găsi răspuns la orice întrebare și a primi ghidare profesionistă!

Ingredientul mai puțin cunoscut, care se găsește în multe produse populare și poate provoca probleme de sănătate

Zahărul, grăsimile, sarea sunt cele mai cunoscute ingrediente ce ne pot pune sănătatea în pericol. Cu toate acestea, există și unele ingrediente ce pot avea consecințe grave pentru organismul nostru, dar ce nu sunt cunoscute pentru publicul larg. Iar un astfel de produs este extrem de comun în multe produse populare.

Este folosit chiar și în produsele de patiserie / foto: Adobe Stock

foto: Adobe Stock

Un studiu publicat în European Heart Journal explică faptul că acest ingredient ne poate provoca un accident vascular cerebral, cât și atac de cord. Mai precis, este vorba despre Xylitol, un îndulcitor care poate crește coagularea sângelui. El poate crește riscul de a ne confrunta cu anumite complicații periculoase, iar în cele mai extreme cazuri, poate duce chiar și la deces.

Xylitol este un nume pe care poate că nu mulți dintre noi l-au auzit până acum, însă ingredientul este destul de comun, în o mulțime de produse. El este un alcool de zahăr, utilizat ca aditiv, datorită faptului că are cu 40% mai puține calorii decât zahărul normal. În ce privește produsele în care găsim Xylitol, este vorba despre guma de mestecat fără zahăr, produse de patiserie și chiar și bomboane.

Din păcate, el mai poate fi găsit și în pasta de dinți, în jeleuri, ori în diferite drajeuri. Datorită popularității sale, în timp, ajungem să consumăm acest ingredient în cantități destul de mari. Experții avertizează că acest îndulcitor este legat de un risc ridicat de atac de cord, cât și accident vascular cerebral.

sursa

10 beneficii surprinzătoare ale caiselor

Caisele, cu denumirea lor științifică Prunus armeniaca, sunt strâns înrudite cu prunele. Denumirea științifică ar proveni din Armenia, considerată de către cerecetători țară de origine a caiselor. Gustul aromat și delicios al caiselor este asociat cu multe beneficii pentru sănătate, datorită compușilor pe care acestea le conțin: vitamine, minerale și antioxidanți.

separator
Printre beneficiile pentru sănătate ale caiselor se numără proprietatea de a trata indigestia, constipația,  febra, bolile de piele, anemia, prevenirea cancerului.

Caisele își datorează beneficiile impresionante pentru sănătate vitaminelor pe care le conțin, printre care vitaminele A, C, K, E și niacina în cantități semnificative, dar și altele în cantități mai mici (sub 5% din necesarul zilnic), precum și conținutului de minerale, printre care se numără potasiu, cupru, mangan, magneziu și fosfor. Caisele sunt și o bună sursă de fibre alimentare, așa cum sunt cele mai multe fructe.

De asemenea, caisele îmbunătățesc sănătatea inimii, reduc colesterolul, previn slăbirea vederii, ajută la pierderea în greutate, tratează afecțiunile respiratorii, întăresc oasele și mențin echilibrul electrolitic din corp.

Constipația: fiind bogate în fibre, caisele sunt bune pentru tranzitul intestinal. Sunt deseori recomandate celor care suferă în mod regulat de constipație, datorită proprietăților lor laxative.

Sănătatea oaselor: Caisele conțin minerale necesare pentru dezvoltarea oaselor. Calciu, fosfor, mangan, fier și cupru contribuie toate la dezvoltarea materiei osoase. De aceea, consumul de caise previne afecțiunile asociate cu vârsta, cum ar fi osteoporoza.

Sănătatea inimii: Caisele pot proteja inima de multe boli, inclusiv de arterioscleroză, atac de cord și accident vascular. Vitamina C protejează inima de radicalii liberi, kaliul reduce tensiunea relaxând arterele, iar fibrele curată pereții vaselor sanguine și ai arterelor de colesterol.

Elimină retenția de lichide din organism: Caisele manifestă acțiune diuretică, îmbunătățesc echilibrul electroliților în organism, reduc crampele.

Scad febra: Caisele conțin acizi și substanțe cu acțiune antiinflamatorie, ce scad febra. Manifestă acțiune antivirală, antimicrobiană și imunostimulatorie, datorită vitaminei A.Sănătatea pielii: consumate, dar și folosite topic, caisele au proprietăți benefice pentru sănătatea pielii. Pe lângă faptul că fructul conține o doză importantă de vitamina A (60% din doză zilnică recomandată), vitamina asociată cu o piele mai sănătoasă, antioxidanții din caise protejează tenul de efectul radicalilor liberi, care duc la deteriorarea pielii și la îmbătrânirea prematură.

Anemia: Datorită fierului și cuprului pe care le conțin, caisele ajută la formarea hemoglobinei. Această proprietate ajută la tratarea anemiei. Anemia este, în esență, un deficit de fier, ceea ce duce la apariția unor simptome de oboseală, amețeală. Ambele minerale sunt prezente în caise, făcând din acestea un instrument perfect pentru menținerea corpului într-o bună stare de funcționare.

Cancer: Semințele caiselor sunt considerate de ajutor în tratarea cancerului. Între carotenoidele și ceilalți compuși antioxidanți pe care îi conțin caisele, nu este surprinzător că sunt o amenințare pentru radicalii liberi. Radicalii liberi sunt produse secundare periculoase ale metabolismului celular care pot face că celulele sănătoase să sufere mutații de ADN și să devină celule canceroase. Antioxidanțîi neutralizează aceșți compuși dăunători și protejează corpul de cancer, boli cardiace, Alzheimer și îmbătrânirea pielii. Caisele sunt asociate în mod direct cu reducerea riscului de cancer.

Dacă vrei să abordezi un stil de viață sănătos, nu o face de capul TĂU! Solicită o consultație gratuită cu un specialist care să te ajute să faci corect pașii. Nu ezita, accesează Centrul Online de Nutriție și Sport al Galinei Tomaș, din orice colț al lumii, pentru a găsi răspuns la orice întrebare și a primi ghidare profesionistă!

sursa: www.viataverdeviu.ro



Iubita lui Tudor Chirilă gravidă în 8 luni!
Articolul anterior
Cum e să vinzi un măr cu 20 de lei? Primele încercări marca ”BUSINESS FACTORY”
Articolul următor