Pentru un bronz perfect consumă aceste alimente

Dacă îți dorești să te bucuri de o piele ciocolatie, trebuie să începi un ritual specific de îngrijire, care să-ți protejeze pielea de efectele nocive ale razelor solare și, în același timp, să te ajute să obții un bronz frumos și trainic.

separator
4472-274905-20bronzul_perfect

Astfel că pentru a te bucura de un bronz superb, pe lângă expunerea la soare, trebuie să urmezi o dietă pe bază de alimente bogate în betacaroten. Iată ce pași trebuie să urmezi pentru a obține un bronz de durată:

Consumă alimente bogate în betacaroten

Secretul unui bronz perfect este alimentația. Prin urmare, include în dieta ta zilnică alimente bogate în betacaroten precum morcovi, roșii, papaya, mango sau spanac, deoarece îți vor potența pigmentarea pielii și vor activa melanina.

Antioxidanții, esențiali pentru un bronz perfect

În timpul verii, trebuie să mărești cantitatea alimentelor bogate în antioxidanți, pentru a neutraliza acțiunea radicalilor liberi. O cantitate însemnată de antioxidanți provine din fructe și legume, motiv pentru care trebuie sa le consumi zilnic.

Când trebuie să începi să urmezi această dietă?

Conform specialiștilor, pentru ca rezultatele să fie vizibile și de durată este important să începi să consumi alimente bogate ăn betacaroten cu câteva săptămâni sau chiar luni înainte de expunerea prelungită la soare.  Spre exemplu, în sezonul de vară trebuie să incluzi în dieta ta salate cu roșii și morcovi, preparate cu ulei de măsline extravirgin, deoarece acesta are un conținut ridicat de acizi grași și vitamina E.

Ce să consumi la micul dejun

Ca să obții un bronz perfect, poți opta pentru dieta propusă de Marta Gamez, director tehnic la Nutrition Center, firma specializată în nutriție. Aceasta îți propune să urmezi timp de o săptămână o dietă bazată pe alimente sărace în calorii precum: cafea cu lapte degresat, cereale integrale, pâine prăjită cu marmeladă, kiwi, suc de portocale natural, iar ca și gustări poți opta fie pentru suc de portocale cu mango sau morcovi, fie pentru iaurt.

Alimente potrivite pentru prânz

Pentru masa de prânz, Marta Gamez îți propune să consumi fie salată de legume și pui la cuptor, fie salată de roșii și curcan la cuptor sau paste integrale cu legume, broccoli cu morcovi și somon pe grill.

Preparate recomandate pentru cină

Pentru masa de seară poți alege să consumi fie salată de broccoli cu roșii și brânză proaspată, iaurt, piure de dovleac cu morocov și iaurt cu afine, piersici, spanac fiert cu creveți.

Sursa

Carne cu gripă aviară în Moldova. Consumatorii sunt îndemnați să returneze marfa

Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor anunță că a fost inițiată procedura de retragere din rețeaua de comerț și rechemare de la clienți a cărnii de curcan în asortiment, carnea fiind suspectă la gripa aviară.

Carnea din Ungaria, unde e alertă de gripă aviară, a fost distribuită în 26  de judeţe în România - Stirileprotv.ro

Este vorba despre carnea de curcan de la operatorul din domeniul alimentar SRL „STS Trading”.

Potrivit ANSA, motivul rechemării este focarul de gripă aviară la o fermă de curcani din România.

Produsul a fost plasat în comerţ în perioada 24-27 ianuarie 2023.

Lotul expiră în data de 1 februarie 2023.

Persoanele care au achiziționat produse din lotul dat sunt rugate să se abțină de a le consuma și sunt în drept să le returneze magazinului de unde au fost procurate în baza bonului fiscal. 

În conformitate cu legislația în vigoare, operatorii care comercializează produse neconforme sunt responsabili de retragerea acestora de pe piață și cooperează cu Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor privind acțiunile întreprinse pentru evitarea sau reducerea riscurilor prezentate de un produs alimentar introdus pe piață.  

Acțiunea este în desfășurare.

Ce se întâmplă cu corpul tău când mănânci mai puțin zahăr

Consumul excesiv de zahăr îți poate afecta serios sănătatea. Te îngrași, îți crește pofta de mâncare, ai schimbări bruște de dispoziție și devii dependent de tot mai mult dulce.

Află, mai jos, cum te vei simți după ce vei reduce consumul de zahăr la normă zilnică recomandată sau îl vei exclude total din dietă!

Ce se întâmplă după 2 zile de renunțare la zahăr

Schimbările de dispoziție vor dispărea, iar sistemul digestiv va digera mai bine hrana.

Ce se întâmplă după 6 zile

Vei fi mai puternică și mai energică, va dispărea senzația accentuată de foame, somnul va fi mai odihnitor.

Ce se întâmplă după 10 zile

Vei slabi 1-2 kg, presiunea arterială va scădea și va începe să scadă nivelul de colesterol în vasele de sânge.

Ce se întâmplă după o lună

Tenul tău va arată mai bine, nu vei mai avea pofte nesănătoase, vei simți mai bine gustul mâncării.

Ce se întâmplă după un an

Te vei simți mai puternică și mai energică. Vei slabi, iar imunitatea ți se va îmbunătăți.

După 5 ani

Vei arată mai tânăra decât anii din calendar și te vei îmbolnăvi mai rar.

Cum putem mânca paste fără să ne îngrășăm. Regula simplă de care să ții cont

Carmen Brumă vine mereu cu sfaturi noi și utile în materie de nutriție. Prezentatoarea emisiunii de sănătate Medicool a dezvăluit cum trebuie mâncate pastele făinoase pentru a nu ne afecta silueta. Știm că pastele se numără printre cele mai populare, ușor de preparat și la îndemână feluri de mâncare și sunt și foarte gustoase în orice combinație. Dar ce facem cu numărul caloriilor pe care le conțin și la modul în care ne pot afecta silueta?

Cum putem mânca paste fără să ne îngrășăm

V-ați întrebat vreodată cum reușesc italienii să mănânce aproape zilnic paste fără să se îngrașe? Ei bine aflați că secretul stă în modul de fierbere.

Experta în nutriție Carmen Brumă a explicat, în mediul online, că pastele făinoase trebuie fierte al dente. Doar gătite exact așa cum le plac italienilor pot fi benefice pentru organism. Explicația este foarte simplă. Cu cât timpul de fierbere al pastelor este mai mare, cu atât se eliberează mai mult amidon. Acesta, în organism, duce la creșterea nivelului zahărului din sânge.

„Ideal să le asociezi cu o sursă bună de grăsime!”

„Știi de ce e bine pentru sănătate și pentru siluetă să mănânci pastele fierte al dente, adică moi la exterior și un pic mai tari în interior? Deoarece, cu cât fierb mai mult alimentele care au amidon, cum au pastele, spre exemplu, cu atât crește indicele lor glicemic, adică nivelul zahărului din sânge. Pentru a scădea și mai tare indicele glicemic, este ideal să le asociezi cu o sursă bună de grăsime, cum ar fi uleiul de măsline și cu niște sos de roșii și condimente”, a specificat Carmen Brumă pe rețelele de socializare, citată de okmagazine.ro.

Care sunt cele mai periculoase grăsimi

Așadar pastele fierte al dente cu ulei de măsline și sos de roșii nu fac rău siluetei. Uleiul de măsline este preferat și recomandat de nutriționiști, pentru că este mai sănătos. La polul opus stau grăsimile hidrogenate de care trebuie să ne ferim pe cât posibil. Pentru a afla ce procent de grăsime hidrogenată are un produs, trebuie doar să consultăm eticheta.

„Cel mai periculos tip de grăsime pe care îl găsești în alimentele din comerț este grăsimea hidrogenată, așa că ai grijă data viitoare când te duci la cumpărături să cauți pe eticheta produsului pe care vrei să-l cumperi conținutul de grăsime hidrogenată sau parțial hidrogenată sau grăsime trans. El nu trebuie să fie mai mare de două grame pe suta de grame de produs, conform legislației”, a adăugat Carmen Brumă.

3 reţete de smoothie-uri care o energizează vara aceasta pe Lili Lozan!
Articolul anterior
Luna iulie începe cu vreme frumoasă de vară. Câte grade vor indica termometrele?
Articolul următor