Te îngraşi dacă îţi lipseşte această vitamină din organism

Excesul în greutate poate avea la bază diverse motive, mai mult sau mai puţin severe. Cel mai des, potrivit experţilor în sănătate, îngrăşatul se produce din cauza regimului alimentar dezechilibrat şi lipsei activităţii fizice. Pentru a avea o sănătate de fier trebuie să incluzi în dietă alimente cu puţine calorii şi variaţi nutrienţi.

separator
De-ce-nu-slabesc1

Vitamina C te ajută să scazi în greutate
Primind dozele zilnice necesare de vitamina C nu numai că ajuţi organismul să funcţioneze corespunzător, dar, de asemenea, scazi mai eficient în greutate. Persoanele ce au carenţă de vitamina C în organism înregistrează o masă corporală mai mare şi pierd mai greu în greutate, potrivit unui articol publicat în Jurnalul Colegiului American de Nutritie.

Cantităţile suficiente de vitamina C au crescut cu 30% nivelul de ardere a grăsimilor în timpul exerciţiilor fizice de intensitate moderată şi în timpul antrenamentelor.

beneficios-vitamina-c-musculacao

Vitamina C activizează carnitina
Carnitina este o substanță produsă în ficat și rinichi, fiind depozitată în mușchi, inimă, creier şi spermă, potrivit Maryland Medical Center. Carnitina transformă grăsimea în energie şi este activată de vitamina C. Prin urmare, vitamina C este implicată şi în procesul de ardere a grăsimilor.
Potrivit unui studiu efectuat la Arizona State University şi raportat pe website-ul Nutrition and Metabolism, nivelul adecvat de vitamina C în corp este esenţial pentru reducerea circumferinţei taliei şi IMC-ului.

Recomandările zilnice necesare de vitamina C sunt de 90mg pentru bărbați și 75mg pentru femei. Vitamina C este o vitamină hidrosolubilă, de aceea trebuie aportată zilnic în organism.

Nu este necesar să iei suplimente cu vitamina C cu scopul de a slăbi, trebuie doar să incluzi în dietă alimentele bogate în vitamina C.

1/2 cană de ardei gras roşu conţine 95mg de vitamina C; o portocală de mărime medie – 70mg; un grapefruit mediu – 64mg; 100g de varză – 37mg; un măr ori 100g rădăcină de ţelină – 8mg; 100g de praz – 12mg; un cartof are 20mg de vitamina C; 100g căpşune – 60mg; 100g coacăză – 181mg; zmeura – 26mg; 100g agrişe – 27mg.

Cartofii mov. Calități nutritive și beneficii mari pentru sănătate

Gătește mai des cartofii mov! Sunt delicioși, dar mai ales foarte sănătoși. Dintre toate soiurile de cartofi, cartofii mov sau violet sunt cei mai bogați în antioxidanți și vitamine și sunt foarte apreciați de nutriționiști.

Cartofii mov au un aspect plăcut și apetisant datorită culorii lor violet care nu dispare nici după ce sunt preparați termic. Nutriționiștii au descoperit că acest soi de culoare mov este cel mai benefic dintre toate soiurile de cartofi. Concentrația mare de vitamine, săruri minerale și antioxidanți, în comparații cu soiurile albe sau galbene, le-a dus faima cartofilor mov din Peru în întreaga lume.

Cartofii mov. Particularități și gust

Ca toate speciile de cartofi, și cei mai colorați dintre ei provin tot de pe platourile Anzilor, din America de Sud. Sunt câteva sute de soiuri de cartofi în lume, de toate culorile, de la albi, galbeni, portocalii precum dovleacul, la roz și violet sau chiar maronii.

Hibrizii pe care îi consumăm pe scară largă au dimensiuni mari și pulpa dulce, plină de amidon și apă. Soiurile vechi, naturale, sunt mult mai colorate, mai mici, au dimensiuni neregulate și sunt mult mai bogate în săruri minerale. De aceea, unele dintre ele au pulpa mai tare și gusturi diferite, uneori acrișoare sau amărui. Cartofii mov au un gust mai intens, o textură mai densă decât cartofii obișnuiți și o aromă care aduce aminte de nuci și lemn. În țările din America Centrală și de Sud se cultivă mai multe soiuri de cartofi violet: Purple Peruvian, Purple Majesty, All Blue, Congo, Adirondack Blue, Purple Fiesta sau Vitelotte.

Calitățile nutritive ale cartofilor violet

Cartofii sunt adesea ocoliți de persoanele care țin la silueta lor pentru că îngrașă. Într-adevăr, ei sutn bogați în amidon, dar devin periculoși pentru sănătate în momentul în care sunt prăjiți. Cartofii fierți, copți în coajă sau gătiți cu foarte puțin ulei la cuptor sunt sănătoși și nu îngrașă, dacă sunt consumați cu măsură. Cartofii mov, mai bogați în vitamine și antioxidanți, sunt cu atât mai mult recomandați de nutriționiști decât cartofii albi și făinoși. Iar pentru a-și păstra calitățile nutritive și o bună parte din vitamine, este indicat să fie consumați fierți în coajă.

Iată ce conține o porție de 100 g de cartofi violet:

Calorii: 87

Proteine: 2 gr

Carbohidrați: 20 gr

Fibre: 3,3 gr

Grăsimi: mai puțin de 1 gr

Mangan: 6% din DZR (Doza Zilnică Recomandată)

Cupru: 21% din DZR Fier: 2% din DZR

Potasiu: 8% din DZR

Vitamina B6: 18% din DZR

Vitamina C: 14% din DZR

Cartofii mov au mai mult potasiu decât bananele și mai multă vitamina C decât multe soiuri de fructe. Cu toate acestea, vitamina C precum și alte vitamine din acești cartofi se distrug prin prelucrarea termică. Dar dacă vei prepara cartofii fierți în coajă, unele din calitățile lor nutritive se vor păstra și vei beneficia de ele.

Cele mai importante beneficii pentru sănătate

Cartofii mov sunt legume sățioase și delicioase. Au o culoare apetisantă în orice preparat, deoarece nuanța lor violet nu se pierde când sunt copți sau fierți. Acești cartofi sunt foarte sănătoși și nutritivi dacă sunt incluși în salate sau în garniturile cu alte legume pentru pește sau friptură.

Cartofii mov sunt bogați în antocianine

Pigmentul violet albăstrui al acestor cartofi este dat de concentrația mare de antocianine, substanțe din clasa flavonoidelor care se regăsesc în cantități mari în toate fructele mov și albastre precum afinele, coacăzele, murele, aronia, zmeura sau în legume precum vinetele, roșiile și conopida mov.

Ajută sistemul imunitar

Datorită vitaminelor, antioxidanților și antocianinelor, cartofii mov ajută sistemul imunitar să lupte mai eficient nu doar cu substanțele din hrană care ne îmbolnăvesc ficatul și stomacul, ci și cu radicalii liberi care accelerează procesul de îmbătrânire și degradare a țesuturilor.

Contribuie la echilibrarea zahărului din sânge

Cartofii mov au un procent ridicat de amidon, ne dau senzația de sațietate și ne ajută să consumăm mai puține alimente dulci. În plus, amidonul și anumiți acizi benefici din cartofi contribuie la echilibrarea glicemiei și a zahărului din sânge. În comparație cu alte soiuri de cartofi, cei violet au o concentrație mai mică de zaharuri.

sursa: www.unica.ro

Primele cireșe au apărut în piețe. Cât costă un kilogram?

Primele cireșe au apărut în piețele din Capitală, iar vânzătorii dau asigurări că fructele sunt autohtone. Prețul pentru un kilogram de cireșe variază între 90 și 120 de lei. Cumpărătorii sunt însă rezervați. Prețurile sunt exagerate și nejustificate, spun ei.

Au apărut în vânzare primele cireșe | Mamaplus

În timp ce unii cumpărători sunt gata să scoată din buzunar orice sumă pentru a-și împlini poftele, alții spun că prețurile sunt piperate și nejustificate, transmite Jurnal.md.

La o piață din sectorul Buiucani, un kilogram de cireșe costă 100 de lei. Cel puțin asta spun vânzătorii, deoarece prețul nu era afișat. La fel ca la Piața Centrală, comercianții nu s-au arătat prea deschiși să vorbească, dar spun că prețurile mari pentru fructele de sezon îi sperie pe oameni. 

O altă piață, aceeași situație. Cireșele costă între 90 și 120 de lei. Vânzătorii argumentează prețul prin faptul că este prima zi când fructele au apărut pe piață și că sunt autohtone.

Anul trecut, primele cireșe costau peste 200 de lei kilogramul.

Care sunt preţurile la legume, verdețuri și alte produse la Piața Centrală din Chișinău

Suntem în prag de vară, iar în piețe apar primele legume și fructe din acest sezon.

Un kilogram de roşii costă de la 50 de lei până la 60 de lei, ardeii – 60 – 75 de lei. Castraveții – 35 de lei.

Căpșunile – 70 – 75 de lei. Merele se vând cu 6 lei.

Prețurile la Piața Centrală: Cât costă fructele, legumele și ouăle
Prețurile la Piața Centrală: Cât costă fructele, legumele și ouăle
Prețurile la Piața Centrală: Cât costă fructele, legumele și ouăle
Prețurile la Piața Centrală: Cât costă fructele, legumele și ouăle
Prețurile la Piața Centrală: Cât costă fructele, legumele și ouăle
Prețurile la Piața Centrală: Cât costă fructele, legumele și ouăle
Prețurile la Piața Centrală: Cât costă fructele, legumele și ouăle
Prețurile la Piața Centrală: Cât costă fructele, legumele și ouăle
Prețurile la Piața Centrală: Cât costă fructele, legumele și ouăle
Prețurile la Piața Centrală: Cât costă fructele, legumele și ouăle
Prețurile la Piața Centrală: Cât costă fructele, legumele și ouăle
Prețurile la Piața Centrală: Cât costă fructele, legumele și ouăle
Prețurile la Piața Centrală: Cât costă fructele, legumele și ouăle

Cel mai ieftin mod de a slăbi din lume!
Articolul anterior
Cum scapi de burtică în dependență de forma ei!
Articolul următor