Vitaminele şi mineralele de care ai nevoie zilnic pentru frumuseţe

Vezi din ce alimente îţi poţi lua zilnic dozele de vitamine, necesare pentru a fi mereu frumoasă, puternică şi seducătoare. Nu uita că vitaminele au partea lor în materie de frumuseţe!

separator
Girl in group of fruit.

Vitamina A
Prezentă în: dovleac, morcov, ardei gras roşu şi galben, gogoşari, roşii, spanac, caise, piersici, pepene galben, cireşe, mango, papaya şi prune.
Beneficii pentru frumuseţe: oferă pielii strălucire, are acţiune antioxidantă şi exfoliază fiziologic celulele mature ale pielii, protejează pielea contra radiaţiilor solare şi acţiunii radicalilor liberi nocivi, previne înăsprirea intensă a coatelor şi genunchilor.

Vitaminele B
Prezente în: fasole, orez brun, năut, linte, galbenuş de ou, tărâţe de cereale, drojdie nutritivă și polen de albine.
Beneficii pentru frumusețe: vitaminele grupului B sunt considerate antidotul excesului. Acestea îmbunătățesc capacitatea organismului de a face față stresului, stimulează producerea energiei, ameliorează funcţiile fibrelor nervoase, ajută la secreţia serotoninei, neurotransmiţător din creier.

Vitamina B 12
Prezentă în: spirulină, drojdie nutritivă, carne de pui, vită, miel, gălbenuş de ou, peşte, scoici.
Beneficii pentru frumusețe: cresc nivelul de inteligenţă și energie, îmbunătăţesc trecerea impulsurilor prin nervi, la nivelul creierului, dar şi întregului corp.

Acidul folic
Prezent în: verdeţuri din frunze verzi – varza , spanac, măcriş, păpădie, sparanghel, mazăre, fasole, sfeclă, porumb, citrice, seminţe de floarea-soarelui, alune, migdale, avocado, roşii, ţelină, ardei graşi.
Beneficii pentru frumusețe: te ajută să adormi uşor şi îţi îmbunătățește starea de spirit, întrucât acidul folic produce substanţe ce reglementează acest proces.

Vitamina C
Prezent în: ardei graşi, gogoşari, căpșune, zmeură, grepfrut, portocale, mandarine, lămâi, gutui, struguri, varză, praz, mere.
Beneficii pentru frumusețe: dacă îţi doreşti o piele mereu tânără, creşte aportul de vitamina C, fără de care colagenul nou nu poate fi sintetizat. Vitamina C este necesară, de asemenea, pentru sinteza dopaminei, hormonul plăcerii. Dacă ai nivelul scăzut de dopamină, simţi nevoia crescută să mănânci pe timp de noapte.

Vitamina D
Foarte mult – de la soare! Foarte puțin – din surse dietetice, cum ar fi ciuperci, somon, gălbenuş de ou.
Beneficii pentru frumuseţe: dinții şi oasele fragile vor dărâma un zâmbetul frumos şi o ţinută perfectă. Vitamina D stimulează, de asemenea, sistemul imunitar, încât răceala şi tusea nu vor împiedica strategiei de seducție.

Vitamina E
Prezentă în: seminţe de floarea-soarelui şi dovleac, avocado, migdale, nuci, alune, roşii, ardei graşi, spanac, morcovi, măsline, porumb şi varză.
Beneficii pentru frumuseţe: păstrează părul mătăsos şi elastic, pielea strălucitoare şi iluminată. Vitamina E protejează celulele pielii și părului de acţiunea nocivă a radicalilor liberi, regenerează pielea.

Vitamina K
Prezentă în: pătrunjel, coriandru, varză, spanac, broccoli, ceapă, praz, struguri, ardei graşi, morcovi, roşii, măsline, fasole, cartofi, nuci, coacăze negre, pere, caise, cireşe. Bacteriile intestinale saprofite sintetizează, de asemenea, vitamina K.
Beneficii pentru frumusețe:ajută la coagularea sângelui în caz de leziuni şi fortifică oasele.

Calciu
Prezent în:varză, migdale, seminţe de susan, lapte, brânză şi sardine.
Beneficii pentru frumusețe: este un anti-aging, ce permite celulelor să comunice între ele. Păstrează, de asemenea, unghiile și oasele puternice.

Cupru
Prezent în:orez, mei şi nuci.
Beneficii pentru frumusețe: Cuprul ajută la asimilarea fierului de către eritrocite, astfel încât te trezeşti sprintenă şi plină de exuberanță.

Fier
Prezent în: spanac, carne de vită, pasăre, pește, linte, fasole, seminţe de susan, pătrunjel.
Beneficii pentru frumuseţe: fără cearcăne sub ochi, piele uscată şi păr ce cade.

Magneziu
Prezent în:varză, spanac, castraveţi, seminţe de dovleac, de floarea-soarelui, nuci, fasole.
Beneficii pentru frumuseţe: somn odihnitor, echilibru moral şi energie.

Kaliu
Pezent în: castraveţi, banane, dovleac, struguri, cartofi, ţelină, sfeclă roşie, kiwi.
Beneficii pentru frumuseţe: reglează schimbul de electroliţi în organism, îndepărtează excesul de apă, previne pungile sub ochi şi gambele ,,grele’’.

Zinc
Prezent în: carne roşie, peşte, stridii, semințe de dovleac și floarea-soarelui, nuci.
Beneficii pentru frumuseţe: sexul și gustul sunt cele mai intense plăceri. Zincul stimulează libidoul și percepţia gustului, are efect antiacneic şi imunostimulator.

Vedetele adoră rochiile asimetrice! Inspiră-te și tu!
Articolul anterior
Cum arată câștigătoarea titlului Miss Univers!
Articolul următor
Alte articole interesante