Alimente care conțin acizi grași Omega 3, Omega 7, Omega 6 și Omega 9. Află ce beneficii au pentru sănătate!

Este foarte important pentru orice persoană să aiba o dietă sănătoasă și echilibrată care să aducă  organismului toți nutrienții de care are nevoie. Probabil că ai auzit multe despre acizii grași Omega 3, o categorie de acizi grași benefici care nu sunt sintetizați în organism și vare trebuie furnizați prin intermediul alimentelor. Află că în afară de acizii grași Omega3, corpul mai are nevoie de acizi grași Omega 6, Omega 7, Omega 9. Iată ce beneficii au și în ce alimente îi poți găsi!

separator

Omega 3

Omega 3 este cea mai cunoscută formă de acizi grași și cea mai sănătoasă formă de grăsimi ,,bune”. EPA și DHA sunt două forme ale Omega 3 care se găsesc în peștele gras, ca anșoa, hering, somon, sardine. În schimb, ALA sau acidul alpha-linolenic este prezent în sursele vegetale de grăsimi sănătoase, cum sunt semințele de in, nucile.

Beneficiile acizilor Omega 3:

-scad nivelul trigliceridelor și colesterolului ,,rău” din sânge
-reduc simptomele depresiei
-susțin buna dezvoltare a vederii și a funcțiilor neurologice la copii
-scad inflamația și cresc eficiența medicamentelor antiinflamatoare

Omega 6

Omega 6 este un tip de grăsime polinesaturată și se găsește în special în nuci, semințe, ulei de floarea-soarelui și porumb.

Beneficiile acizilor grași Omega 6:

-stimulează creșterea părului și mențin sănătatea pielii
-mențin sănătatea oaselor
-susțin sănătatea sistemului reproducător
-promovează sănătatea fibrelor nervoase

Omega 7

Omega 7 este cel mai puțin popular tip de acid gras esențial, dar cu la fel de multe beneficii pentru sănătate. Cercetătorii l-au legat în special de afecțiunile metabolice, cazuri în care și-a dovedit eficiența de prevenție a complicațiilor la pacienții cu afecțiuni cardiovasculare, diabet, cancer și altele. Cel mai studiat si utilizat tip de Omega 7 este acidul palmitoleic. Surse de Omega 7 sunt nucile macadamia sau cătina.

Beneficiile acizilor grași Omega 7:

-scad riscul de diabet zaharat de tip 2
-previn depunerea de plăci pe pereții vaselor de sânge
-cresc colesterolul bun (HDL)
-scad nivelul proteinei C reactive

Omega 9

Omega 9 este singurul tip de acizi grași esențiali cunoscuți care poate fi produs de organismul uman. Este încadrat în categoria grăsimilor mononesaturate și mai este promovat sub numele de acid oleic. Principalele surse de Omega 9 sunt uleiul de măsline, uleiurile din nuci, migdalele, ulei de porumb, seemințele de dovleac și de susan.

Beneficiile acizilor grași Omega 7:

-reduc riscul de infarct și accident vascular cerebral
-îmbunătățesc starea de spirit și energizează organismul
-scad nivelul de stres
-pot încetini evoluția unor afecțiuni precum boala Alzheimer

sursa

 

Elena Vaenga, schimbare radicală de look! Cum arată interpreta acum
Articolul anterior
Se poartă sau nu haine de doliu după înmormântare? Ce scrie în Biblie
Articolul următor
Alte articole interesante