Alimentul verii cu beneficii nebănuite. Scade riscul de accident vascular cerebral

Sunt o sursă bogată de antioxidanţi, fibre, vitamine şi minerale esenţiale pentru organism. Ce trebuie să știi despre uimitoarele vinete? Foarte important este modul în care sunt consumate. Toate aceste beneficii sunt obținute dacă vinetele sunt coapte și amestecate doar cu puțin ulei de măsline sau pastă de susan.

separator

Vinetele cu maioneză nu intră în această ecuație. Iar mâncarea tip ghiveci de legume, în care vinetele sunt tăiate bucățele este o alegere recomandată. Nu consumați alimentul prăjit, dacă vreți să beneficiați de proprietățile benefice.

Vinetele au un beneficiu pricicipal şi acela că oferă o serie de fitonutrienţi cu proprietăţi antioxidante şi antitumorale, iar în ceea ce priveşte aceşti nutrienţi specificăm: compuşi fenolici şi antocianine. De asemenea, vinetele conţin fibre insolubile şi sunt o sursă excelentă de mangan şi molibden. O altă calitate a lor este faptul că sunt extrem de slab calorice. Pentru cei care doresc să ţină cure de slăbire pot să introducă în dietă vinetele.

Acidul fenolic din vinete protejează celule de stresul oxidativ. De asemenea, acidul fenolic conţinut de vinete este unantibiotic natural, dar şi antifungic!

În vinete se găsește unul dintre cei mai puternici antioxidanţi dintre compuşii fenolici. Acesta previne mutaţiile genetice şi, prin urmare, previne apariţia si dezvoltarea cancerului. De asemenea, acidul clorogenic este antiviral şi scade nivelul de colesterol “rău” (LDL).

Conţinul crescut de fibre din vinete protejează tractul digestiv, împiedicând astfel apariţia cancerului de colon. Vinetele sunt recomandate şi în dieta de slăbit, deoarece sunt sărace în calorii. De exemplu, o singură vânătă conţine 35 de calorii. Nu conţine grăsimi, dar au în schimb un conţinut mare de fibre.

Timp de câteva secole, vinetele au fost folosite pentru a controla diabetul. Cercetările recente i-au validat acest rol datorită cantităţii mari de fibre care ajută la metabolizarea într-un anumit ritm, unul benefic, al hidraţilor de carbon (carbohidraţilor).

Vinetele au grijă de inima noastră. Cercetările arată că pot reduce nivelul de colesterol „rău” (LDL).

Datorită conţinutului de vitamina K şi a bioflavonoidelor, care întăresc vasele de sânge, un consum regulat de vinete poate regla vâscozitatea sângelui, în sensul că poate reduce mult riscul de apariţie a cheagurilor de sânge şi deci riscul de infarct şi accidente vasculare celebrale.

sursa

Câți tați din Republica Moldova au solicitat concediu de paternitate?
Articolul anterior
Un ofițer de poliție din Capitală a fost reținut în timp ce primea mită de 5.000 de euro
Articolul următor
Alte articole interesante