Avertizarea oamenilor de știință: Nu mai hrăniți copiii cu crenvurști

Cărnurile procesate sunt un pericol pentru organism, de aceea trebuie evitate cât mai mult, iar cancerul, potrivit medicilor oncologi, afectează tot mai mulți adulți și copii. Dacă în trecut spitalele de oncologie erau goale, acum secțiile sunt pline cu oameni care se îmbolnăvesc de diverse tipuri de tumori, spun medicii. Poate ar trebui să fim atenți și la alimentație, la ceea ce consumăm?

separator
Crenvurștii ademenesc prin textura crocantă și gustul picant, însă la fabricarea acestora este folosită foarte puțină carne și foarte multe substanțe pe post de conservanți, care să ofere culoare, aromă și să mimeze gustul de carne.

De-a lungul timpului, mai multe studii au relatat despre posibilele consecințe ale consumului de crenvurști, mezeluri și alte cărnuri procesate. Gravidele ce consumă crenvurști frecvent își predispun copiii la apariția cancerului, arată unul dintre studii.

În urma unui studiu amplu, desfășurat în anii ’90 de oamenii de știință Sarasua S. și Savitz D, s-a evidențiat o corelare între frecvența cu care o gravidă sau un copil mănâncă crenvurști sau alte cărnuri procesate, și tendința ca cei mici să dezvolte cancer.

Oamenii de știință au descoperit astfel cum copiii născuți din mame ce au consumat o dată pe săptămâna sau mai des crenvurști în timpul sarcinii, aveau un risc dublu de a dezvoltă tumori la nivelul creierului.

Copiii ce au consumat ei înșiși crenvurști o dată pe săptămâna sau cu o frecvența mai mare, aveau de asemenea un risc crescut pentru același tip de maladii.

Acesta nu e primul studiu de acest gen: Echipa condusă de un alt om de știință, Peters JM, a descoperit că există o legătură între consumul anumitor alimente și riscul crescut de leucemie apărută la copii.

Cercetarea s-a desfășurat în Los Angeles, între anii 1980 și 1987, iar copiii studiați au avut vârste cuprinse între 0 și 10 ani. În urmă studiului, cercetătorii au ajuns la concluzia că cei mici care au consumat 12 sau mai mulți crenvurști pe lună, aveau un risc de 9 ori mai mare de a dezvoltă leucemie.

Cum pot crenvurștii să predispună la apariția cancerului?

Majoritatea crenvurștilor, chiar și dintre cei mai „curați” în ingrediente, de pe piață, conțin conservanți numiți nitriti. În timpul procesării, nitriții se combină cu aminele, compuși organici prezenți în carne, și formează compuși carcinogeni numiți N-nitroso.

Acești compuși au fost asociați cu cancerul cavității bucale, de vezică urinară, al esofagului, stomacului și cerebral.

Sursa

Alimentul care este o alternativă perfectă pentru carnea de porc sau vită

Carnea de pește este una dintre cele mai sănătoase pentru om. Vitaminele și mineralele, sursele importante de acizi grași sănătoși, numărul mic de calorii fac din acest aliment o alternativă la carnea de porc sau vită, care este digerată mult mai greu în stomac.

În teorie, orice tip de pește este bun pentru consum. Însă unii sunt mai buni decât alții, mai ales prin prisma grăsimilor bune, conținute – somonul, tonul, păstrăvul, sardinele și macroul sunt cele mai benefice pentru organism.

Peștele conține vitamina D, un element nutritiv atât de deficitar multora dintre noi. Vitamina D susține sănătatea oaselor, scade riscul de diabet de tip 2, scade tensiune arterială. O porție de pește (aproximativ 113 g) acoperă 100% din necesarul zilnic de vitamina D.

Studiile recente au arătat că peștele, consumat regulat, scade riscul de astm cu până la 24% la copii. Totuși, este bine de știut că cercetătorii nu au avut aceleași rezultate la adulți.

Acizii grași sunt esențiali creșterii și dezvoltării normale a organismului. Acizii grași Omega 3, în special acidul docosahexaenoic (DHA), sunt importanți mai ales pentru dezvoltarea creierului și a vederii. Astfel, carnea de pește este recomandată mai ales gravidelor și femeilor care alăptează.

Beneficiile peștelui pentru creier sunt extinse și atunci când vine vorba de depresie, una dintre cele mai răspândite tulburări psihice.

În ceea ce privește efectele cărnii de pește asupra depresiei studiile spun că oamenii care consumă pește regulat au un risc mai mic de a avea depresie. Mai mult, unele studii au arătat că acizii grași conținuți în pește cresc efectele medicației antidepresive.

În plus, există dovezi că peștele are efecte benefici și asupra pacienților cu sindrom bipolar. În acest caz carnea de pește atenuează simptomele.

Bolile imune apar atunci când sistemul imunitar crede că țesuturile sănătoase din organism reprezintă „atacatorul”.

Studiile preliminare au arătat că acizii grași Omega 3 și vitamina D din carnea de pește are un rol în reducere bolilor autoimune, în special diabetul de tip 1 la copii și adulți.

Pentru a te bucura de toate beneficiile înmagazinate în carnea de pește alege să mănânci această carne slabă de 1-2 ori pe săptămână. Somon, macrou sau ton, alegerea este doar a ta.

sursa: www.tvm.md

Cea mai toxică legumă pentru organism! Poate genera reacții alergice severe

Specialiștii trag un semnal de alarmă și subliniază faptul că țelina poate deveni periculoasă pentru organism dacă nu este consumată în anumite condiții.

Beneficiile consumului de țelină

Țelina conține vitamina A, B, C, K, PP, dar și minerale precum potasiu, zinc, calciu, fosfor, magneziu. Consumul acesteia aduce numeroase beneficii organismului. Țelina contribuie la scăderea tensiunii arteriale și este eficientă în detoxifierea organismului. Conform cercetătorilor din Japonia, Rusia și China, țelina poate regla și disfuncțiile hormonale și preveni anumite boli precum psoriazisul și dermatozele alergice.

Cu toate acestea, țelina trebuie consumată cu precauție. Semințele ei nu pot fi cosumate imediat după ce au fost recoltate, fiind necesară o atentă prelucrare a acestora. Mai mult decât atât, dacă ați utilizat uleiul de țelină atunci este indicat să evitați expunerea la soare pentru că acesta conține betacaroten, ingredient care duce la creșterea fotosensibilității.

În cazuri rare, consumul de țelină poate produce reacții alergice. În plus, dacă ea este reîncălzită, atunci când se află în supe sau ciorbe, poate deveni toxică din cauza eliberării de nitrați. Notăm că, atunci când există în organism în cantități mari, nitrații pot crește riscul de apariție a anumitor boli precum hipertensiune, disfuncții ale sistemului circulator și ale glandelor tiroide, cefalee, urticarii, intoxicație și cianoza severă.

Consumul de țelină nu est recomandat în următoarele cazuri:

  • femeile însărcinate sau care alăptează, pentru că țelina are efecte hormonale
  • persoanelor care suferă de afecțiuni renale
  • persoanelor alergice la plantele care fac parte din familia Apiaceae: fenicul, morcov, pătrunjel, mărar și leuștean. În cazul acestor persoane, reacțiile alergice pot fi severe, putând provoca chiar și șoc anafilactic
  • consumul de țelină în mod excesiv poate duce la dereglări digestive

sursa: www.redactia.ro

Concluzia unui nou studiu: Prea multă mâncare sărată crește nivelul de stres al organismului

O alimentație care conține multă sare poate contribui la creșterea nivelului de stres, arată un nou studiu. Oamenii de știință au descoperit că o alimentație bogată în sare a crescut nivelul unui hormon al stresului cu 75%. Consumul de sare recomandat pentru adulți este de mai puțin de șase grame pe zi.

Criza de sare în R.Moldova. Ministerul Economiei: Nu există motive de  panică și nu există riscul ca anumite categorii de produse să dispară din  comerț – Stiri de ultima ora din Moldova –

Experții speră că rezultatele vor încuraja o revizuire a politicii de sănătate publică în ceea ce privește consumul de sare, în vederea reducerii de către producători a cantității de sare din alimentele procesate. Consumul de sare recomandat pentru adulți este de mai puțin de 6 grame pe zi, însă majoritatea oamenilor consumă în mod regulat aproximativ nouă grame.

Acest lucru poate contribui la creșterea tensiunii arteriale, ceea ce sporește riscurile de atac de cord, accident vascular cerebral și demență vasculară. În timp ce efectele asupra inimii și a sistemului circulator au fost bine stabilite, se știa prea puțin despre impactul unei alimentații bogate în sare asupra comportamentului unei persoane.

Cpnform experților de la Universitatea din Edinburgh, consumul de sare crește activitatea genelor care produc proteinele din creier care controlează modul în care organismul răspunde la stres.

Experții spun că sunt deja în curs de desfășurare alte studii pentru a înțelege dacă un consum ridicat de sare duce la alte modificări comportamentale, cum ar fi anxietatea și agresivitatea.

Studiul publicat în Cardiovascular Research a constatat că un aport ridicat de sare amplifică răspunsul la stres.

Suntem ceea ce mâncăm și înțelegerea modului în care alimentele bogate în sare ne modifică sănătatea mentală este un pas important pentru îmbunătățirea stării de bine, a declarat Matthew Bailey, profesor de fiziologie renală la Centrul pentru Științe Cardiovasculare al Universității din Edinburgh.

Știm că un consum prea mare de sare ne afectează inima, vasele de sânge și rinichii. Acest studiu ne spune acum că un nivel ridicat de sare în alimentația noastră modifică și modul în care creierul nostru gestionează stresul.

sursa

Decizie istorică în UE: mașinile vor trebui dotate cu sisteme inteligente de limitare a vitezei
Articolul anterior
Impresionant. O învăţătoare din Suceava a împlinit 104 ani
Articolul următor