Ce este, de fapt, halvaua și ce se întâmplă în corpul tău atunci când o mănânci

Halvaua este un aliment preferat în special în perioadele de post. Unora, însă, le place să-și alinte papilele gustative și consumă acest produs ori de câte ori au ocazia. Totuși, te-ai întrebat vreodată ce conține halvaua și din ce ingrediente este preparată? Ei bine, în primul rând, trebuie să știi că halvaua este un aliment cu un conținut foarte ridicat de calorii.

separator
517324633_xs_05157100

Termenul ,,halva” provine din limba arabă (halwa) și este folosit pentru a descrie două tipuri de deserturi:

– pe bază de făină: acest tip de halva este ușor gelatinoasă și este făcută din făină de cereale, de obicei griș. Ingredientele principale sunt uleiul, făina, zahărul.

– pe bază de unt și nuci: acest tip de halva este sfărâmicioasă și, de obicei, este preparată din tahini (pastă de susan) sau alte tipuri de unt de nucă, cum ar fi untul din semințe de floarea-soarelui. Ingredientele principale sunt untul de nucă sau untul din semințe de floarea soarelui și zahărul.

Halvaua poate fi, de asemenea, bazată pe numeroase alte ingrediente, inclusiv semințe de floarea soarelui, nuci diverse, fasole, linte și legume cum ar fi morcovi, bostani, cartofi și dovleci.

Rețeta clasică de halva include, în principal, seminţe de miez prăjit de floarea soarelui, zahăr, glucoză şi vanilină.

,,100 de grame de halva conţine 12-14 grame proteine; 42-47 grame glucide şi 35-39 grame lipide. Şi, cel mai grav, aproape 600 de kilocalorii la suta de grame. Aceste calorii pot fi arse alergând minim 8 kilometri într-o zi. Asta pentru a înţelege mai bine pericolele la care ne expunem”, afirmă medicul nutriţionist Dan Merișca.

Ce spune specialistul despre halva?

Specialistul susţine că halvaua are, pe de altă parte, şi beneficii pentru sănătate:

„Consumată raţional, are efecte depurative, antioxidante, tonice şi remineralizante. De altfel, un alt atuu îl are şi în tulburările de memorie, prin conţinutul crescut de lecitină. Până la urmă, foarte importantă e provenienţa produsului şi conţinutul în seminţe de susan, dar recomandarea de bază este şi rămâne consumul limitat de halva zilnic.

Excesul se poate transforma într-o veritabilă bombă calorică. Dacă mănânci mai mult de 30 grame de halva pe zi există riscul de îngrășare, în combinaţie cu pâinea tot se depune”, precizează specialistul.

Pentru a avea efecte benefice pentru organism, halvaua trebuie consumată în cantități mici, maxim 30 de grame pe zi, având în vedere că are conținut bogat în zahăr și uleiuri vegetale, mai scrie realitatea.net.

Carne cu gripă aviară în Moldova. Consumatorii sunt îndemnați să returneze marfa

Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor anunță că a fost inițiată procedura de retragere din rețeaua de comerț și rechemare de la clienți a cărnii de curcan în asortiment, carnea fiind suspectă la gripa aviară.

Carnea din Ungaria, unde e alertă de gripă aviară, a fost distribuită în 26  de judeţe în România - Stirileprotv.ro

Este vorba despre carnea de curcan de la operatorul din domeniul alimentar SRL „STS Trading”.

Potrivit ANSA, motivul rechemării este focarul de gripă aviară la o fermă de curcani din România.

Produsul a fost plasat în comerţ în perioada 24-27 ianuarie 2023.

Lotul expiră în data de 1 februarie 2023.

Persoanele care au achiziționat produse din lotul dat sunt rugate să se abțină de a le consuma și sunt în drept să le returneze magazinului de unde au fost procurate în baza bonului fiscal. 

În conformitate cu legislația în vigoare, operatorii care comercializează produse neconforme sunt responsabili de retragerea acestora de pe piață și cooperează cu Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor privind acțiunile întreprinse pentru evitarea sau reducerea riscurilor prezentate de un produs alimentar introdus pe piață.  

Acțiunea este în desfășurare.

Ce se întâmplă cu corpul tău când mănânci mai puțin zahăr

Consumul excesiv de zahăr îți poate afecta serios sănătatea. Te îngrași, îți crește pofta de mâncare, ai schimbări bruște de dispoziție și devii dependent de tot mai mult dulce.

Află, mai jos, cum te vei simți după ce vei reduce consumul de zahăr la normă zilnică recomandată sau îl vei exclude total din dietă!

Ce se întâmplă după 2 zile de renunțare la zahăr

Schimbările de dispoziție vor dispărea, iar sistemul digestiv va digera mai bine hrana.

Ce se întâmplă după 6 zile

Vei fi mai puternică și mai energică, va dispărea senzația accentuată de foame, somnul va fi mai odihnitor.

Ce se întâmplă după 10 zile

Vei slabi 1-2 kg, presiunea arterială va scădea și va începe să scadă nivelul de colesterol în vasele de sânge.

Ce se întâmplă după o lună

Tenul tău va arată mai bine, nu vei mai avea pofte nesănătoase, vei simți mai bine gustul mâncării.

Ce se întâmplă după un an

Te vei simți mai puternică și mai energică. Vei slabi, iar imunitatea ți se va îmbunătăți.

După 5 ani

Vei arată mai tânăra decât anii din calendar și te vei îmbolnăvi mai rar.

Cum putem mânca paste fără să ne îngrășăm. Regula simplă de care să ții cont

Carmen Brumă vine mereu cu sfaturi noi și utile în materie de nutriție. Prezentatoarea emisiunii de sănătate Medicool a dezvăluit cum trebuie mâncate pastele făinoase pentru a nu ne afecta silueta. Știm că pastele se numără printre cele mai populare, ușor de preparat și la îndemână feluri de mâncare și sunt și foarte gustoase în orice combinație. Dar ce facem cu numărul caloriilor pe care le conțin și la modul în care ne pot afecta silueta?

Cum putem mânca paste fără să ne îngrășăm

V-ați întrebat vreodată cum reușesc italienii să mănânce aproape zilnic paste fără să se îngrașe? Ei bine aflați că secretul stă în modul de fierbere.

Experta în nutriție Carmen Brumă a explicat, în mediul online, că pastele făinoase trebuie fierte al dente. Doar gătite exact așa cum le plac italienilor pot fi benefice pentru organism. Explicația este foarte simplă. Cu cât timpul de fierbere al pastelor este mai mare, cu atât se eliberează mai mult amidon. Acesta, în organism, duce la creșterea nivelului zahărului din sânge.

„Ideal să le asociezi cu o sursă bună de grăsime!”

„Știi de ce e bine pentru sănătate și pentru siluetă să mănânci pastele fierte al dente, adică moi la exterior și un pic mai tari în interior? Deoarece, cu cât fierb mai mult alimentele care au amidon, cum au pastele, spre exemplu, cu atât crește indicele lor glicemic, adică nivelul zahărului din sânge. Pentru a scădea și mai tare indicele glicemic, este ideal să le asociezi cu o sursă bună de grăsime, cum ar fi uleiul de măsline și cu niște sos de roșii și condimente”, a specificat Carmen Brumă pe rețelele de socializare, citată de okmagazine.ro.

Care sunt cele mai periculoase grăsimi

Așadar pastele fierte al dente cu ulei de măsline și sos de roșii nu fac rău siluetei. Uleiul de măsline este preferat și recomandat de nutriționiști, pentru că este mai sănătos. La polul opus stau grăsimile hidrogenate de care trebuie să ne ferim pe cât posibil. Pentru a afla ce procent de grăsime hidrogenată are un produs, trebuie doar să consultăm eticheta.

„Cel mai periculos tip de grăsime pe care îl găsești în alimentele din comerț este grăsimea hidrogenată, așa că ai grijă data viitoare când te duci la cumpărături să cauți pe eticheta produsului pe care vrei să-l cumperi conținutul de grăsime hidrogenată sau parțial hidrogenată sau grăsime trans. El nu trebuie să fie mai mare de două grame pe suta de grame de produs, conform legislației”, a adăugat Carmen Brumă.

Trucuri de frumuseţe oferite de cosmeticienii celebrităţilor de la Hollywood
Articolul anterior
Accident groaznic pe traseul Chişinău-Leuşeni. Un motociclist a murit
Articolul următor