Ce se întâmplă cu corpul tău când mănânci mai puțin zahăr

Consumul excesiv de zahăr îți poate afecta serios sănătatea. Te îngrași, îți crește pofta de mâncare, ai schimbări bruște de dispoziție și devii dependent de tot mai mult dulce.

Află, mai jos, cum te vei simți după ce vei reduce consumul de zahăr la normă zilnică recomandată sau îl vei exclude total din dietă!

Ce se întâmplă după 2 zile de renunțare la zahăr

Schimbările de dispoziție vor dispărea, iar sistemul digestiv va digera mai bine hrana.

Ce se întâmplă după 6 zile

Vei fi mai puternică și mai energică, va dispărea senzația accentuată de foame, somnul va fi mai odihnitor.

Ce se întâmplă după 10 zile

Vei slabi 1-2 kg, presiunea arterială va scădea și va începe să scadă nivelul de colesterol în vasele de sânge.

Ce se întâmplă după o lună

Tenul tău va arată mai bine, nu vei mai avea pofte nesănătoase, vei simți mai bine gustul mâncării.

Ce se întâmplă după un an

Te vei simți mai puternică și mai energică. Vei slabi, iar imunitatea ți se va îmbunătăți.

După 5 ani

Vei arată mai tânăra decât anii din calendar și te vei îmbolnăvi mai rar.

Cum putem mânca paste fără să ne îngrășăm. Regula simplă de care să ții cont

Carmen Brumă vine mereu cu sfaturi noi și utile în materie de nutriție. Prezentatoarea emisiunii de sănătate Medicool a dezvăluit cum trebuie mâncate pastele făinoase pentru a nu ne afecta silueta. Știm că pastele se numără printre cele mai populare, ușor de preparat și la îndemână feluri de mâncare și sunt și foarte gustoase în orice combinație. Dar ce facem cu numărul caloriilor pe care le conțin și la modul în care ne pot afecta silueta?

Cum putem mânca paste fără să ne îngrășăm

V-ați întrebat vreodată cum reușesc italienii să mănânce aproape zilnic paste fără să se îngrașe? Ei bine aflați că secretul stă în modul de fierbere.

Experta în nutriție Carmen Brumă a explicat, în mediul online, că pastele făinoase trebuie fierte al dente. Doar gătite exact așa cum le plac italienilor pot fi benefice pentru organism. Explicația este foarte simplă. Cu cât timpul de fierbere al pastelor este mai mare, cu atât se eliberează mai mult amidon. Acesta, în organism, duce la creșterea nivelului zahărului din sânge.

„Ideal să le asociezi cu o sursă bună de grăsime!”

„Știi de ce e bine pentru sănătate și pentru siluetă să mănânci pastele fierte al dente, adică moi la exterior și un pic mai tari în interior? Deoarece, cu cât fierb mai mult alimentele care au amidon, cum au pastele, spre exemplu, cu atât crește indicele lor glicemic, adică nivelul zahărului din sânge. Pentru a scădea și mai tare indicele glicemic, este ideal să le asociezi cu o sursă bună de grăsime, cum ar fi uleiul de măsline și cu niște sos de roșii și condimente”, a specificat Carmen Brumă pe rețelele de socializare, citată de okmagazine.ro.

Care sunt cele mai periculoase grăsimi

Așadar pastele fierte al dente cu ulei de măsline și sos de roșii nu fac rău siluetei. Uleiul de măsline este preferat și recomandat de nutriționiști, pentru că este mai sănătos. La polul opus stau grăsimile hidrogenate de care trebuie să ne ferim pe cât posibil. Pentru a afla ce procent de grăsime hidrogenată are un produs, trebuie doar să consultăm eticheta.

„Cel mai periculos tip de grăsime pe care îl găsești în alimentele din comerț este grăsimea hidrogenată, așa că ai grijă data viitoare când te duci la cumpărături să cauți pe eticheta produsului pe care vrei să-l cumperi conținutul de grăsime hidrogenată sau parțial hidrogenată sau grăsime trans. El nu trebuie să fie mai mare de două grame pe suta de grame de produs, conform legislației”, a adăugat Carmen Brumă.

Cele mai bune alimente pentru a avea rinichi sănătoși

Oamenii de știință au descoperit, recent, o legătură între nivelurile mai mari de acizi grași Omega-3, prezente în peștele gras și alte fructe de mare, și riscul mai scăzut de a dezvolta afecțiuni renale, cum ar fi boala renală cronică (IRC), o afecțiune care afectează aproximativ 700 de milioane de oameni din întreaga lume.

Astfel, consumul săptămânal a cel puțin două porții de pește gras, precum somonul, macroul, sardinele sau heringii, a fost asociat cu un risc redus de apariție a afecțiunilor renale și cu o scădere mai lentă a funcției organului, potrivit Euronews.

Descoperirea nu îi va mulțumi pe vegani și vegetarieni

Informația nu îi va mulțumi pe vegani și vegetarieni. Și asta pentru că, în timp ce acizii grași Omega-3 pot fi găsiți și în alimentele pe bază de plante, oamenii de știință au descoperit doar că cei din peștele gras și fructele de mare au fost legați de un risc redus al bolilor de rinichi.

Condus de George Institute for Global Health și de University of New South Wales, studiul a combinat rezultatele a 19 studii care au implicat peste 25.000 de persoane cu vârsta cuprinsă între 49 și 77 de ani, din 12 țări.

Peștele gras – somonul, anșoa și tonul roșu – este bogat în proteine ​​și alți nutrienți, cum ar fi acizii grași omega-3 (un tip de „grăsimi sănătoase”). De exemplu, un file de somon fiert oferă 43,2 grame de proteine ​​și 246% din valoarea zilnică recomandată de acizi grași omega-3.

Niveluri mai mari de Omega 3, asociate cu un risc cu 8% mai mic de a suferi de afecțiuni renale

Legătura benefică dintre consumul de pește gras și rinichi mai sănătoși a fost mică, dar a fost observată în mod clar: cercetătorii au descoperit că niveluri mai mari de Omega 3 din fructe de mare au fost asociate cu un risc cu 8% mai mic de a dezvolta BRC.

În timp, această boală poate duce la insuficiență renală și chiar la deces. Descoperirile oamenilor de ștință confirmă ceea ce sugerează ghidurile dietetice, care recomandă consumul săptămânal de pește gras. Până acum, îns,ă nu au existat prea multe dovezi că acizii grași Omega-3 ar putea ajuta la menținerea unor rinichi sănătoși.

„Deși amploarea acestor asocieri a fost modestă, descoperirile noastre sugerează că un consum adecvat de fructe de mare și  mai ales de pește gras ar trebui să facă parte din tiparele de alimentație sănătoase”, se arată în concluziile studiului.

Cercetătorii admit că descoperirile lor au fost observaționale și nu au demonstrat că un consum mai mare de fructe de mare scade riscul afecțiunilor renale.

De ce este nociv să aduci prăjituri la birou

Fără prăjituri la birou, îndeamnă experții în sănătatea alimentației din Marea Britanie. În opinia șefei Agenţiei pentru Standarde Alimentare din Regatul Unit, profesor la Oxford, să-ți servești colegii cu dulciuri este o regulă nocivă. Într-un interviu pentru The Times, ea a comparat situația cu fumatul pasiv, citează digi24.ro.

Retete de Prajituri de Casa cu Fructe, Crema, Foi sau Cafea - Retete de  Desert-uri Cu si Fara Coacere | Gustos.ro

Oamenii nu ar trebui să-și tenteze colegii cu dulciuri. Comentariul vine în contextul în care foarte mulți adulți din Anglia sunt supraponderali, iar problemele legate de obezitate costă sistemul sanitar din Marea Britanie 6 miliarde de lire pe an.

Consumul regulat de alimente și băuturi bogate în zahăr vine cu riscul de îngrășare și alte afecțiuni. Alți medici sunt însă de părere că fiecare trebuie să-și asume responsabilitatea pentru propria sa sănătate.

Bărbatul ideal în viziunea unui tată de fată
Articolul anterior
Petrecere mare cu invitați speciali la aniversarea maestrului Nicolae Botgros. La eveniment a fost prezentă Maia Sandu. Momentul culminant al serii a fost tortul
Articolul următor