Ce se întâmplă în corpul tău dacă mănânci în fiecare zi o porție de ovăz integral

Cerealele integrale aportă în organism fibre, care ajută la scăderea colesterolului și oferă per ansamblu saţietate. Ovăzul conține cantități bune de calciu, fier, magneziu, zinc, cupru, mangan, seleniu și vitamine din grupul B.

separator
 Ovăzul poate fi combinat cu fructe proaspete, nuci, scorțișoară sau iaurt cu conținut scăzut de grăsimi. Cerealele integrale de ovăz au numeroase beneficii pentru organism. Iată de ce să le incluzi zilnic în dietă!

1. Pielea ta se va îmbunătăți

Ovăzul este un tratament ideal pentru boli de piele, inclusiv eczeme și dermatite, deoarece conține o cantitate mare de vitamine și nutrienți. Zincul ajută la curățarea pielii și, de asemenea, întinerește pielea. Fierul regenerează și hidratează pielea, iar manganul elimină umflarea și inflamația, accelerând vindecarea rănilor, arsurilor și microtraumelor. Magneziul normalizează circulația sângelui și asigură reînnoirea constantă a celulelor pielii.

2. Mușchii tăi vor avea un tonus mai bun

Doar 8 linguri de fulgi integrali de ovăz vor oferi organismului 15% din aportul zilnic de aminoacizi, dar și vitamina E, antioxidanți, glutamină, care vor ajuta mușchii să își mențină tonusul.

3. Vei avea mai multă energie

Ovăzul este bogat în carbohidrați și fibre și oferă organismului energie și sațietate, ceea ce înseamnă că nu vei simțu foamea mai mult timp.4. Vei pierde în greutate

Consumul zilnic de făină de ovăz îmbunătățește metabolismul, care la rândul său accelerează pierderea în greutate. În plus, micul dejun pe bază de ovăz satură organismul pentru mult timp, așa că vei mânca mai puțin în timpul zilei. Carbohidrații complecși din ovăz reglează pofta de mâncare și mențin nivelul normal al glicemiei.

5. Scăderea colesterolului

Acidul linoleic și fibra solubilă din ovăz reduc nivelul trigliceridelor și al colesterolului „rău” din sânge. Acești nutrienți „curăță” grăsimea rămasă pe pereții arterelor și protejează organismul de dezvoltarea unor boli grave, cum ar fi ateroscleroza, atacul de cord și accidentul vascular cerebral.

6. Vei scăpa de constipație

Experții recomandă consumul de la 25 până la 35 de grame de fibre pe zi pentru a menține o digestie bună. O porție de ovăz conține 1/5 din această normă. O porție de ovăz constituie 1/2 cană ovăz de 240 ml, preparat cu apă.

alte Articole interesante