Cum scoți mirosul din carnea de oaie. Sfaturi de la un chef bucătar

Preparatele din carne de miel sunt la mare căutare de sărbători, sunt însă mulți care refuză friptura de berbecuț ori de oaie, în primul rând din cauza mirosului specific de seu, păstrat uneori până după gătire. Bucătarii pricepuți sunt însa de părere că persoanele care nu agreează această carne nu au avut ocazia să consume un preparat făcut ca la carte.

separator

Dacă este gătită corespunzător, carnea de oaie sau de miel își pierde acel miros specific și devine foarte fragedă.

Chef Cristi Dobre, bucătar român care lucrează la restaurante din peninsula scandinavă ne sfătuiește să fim atenți atunci când alegem carnea pe care dorim să o gatim. Cu cât este mai tânără, cu atât are un miros mai puțin deranjant. Există din bătrâni câteva procedee de înlăturare a mirosului greu de seu, de oaie scoasă la iarbă.

,,În primul rând, mirosul acela greu de oaie va dispărea dacă frecăm carnea făcută fleici, ca de friptură, cu jumătăți de lămâie. Vom freca energic fiecare bucată în parte. O altă metoda ar fi opărirea fleicilor de oaie cu lapte proaspat fiert și lăsat cam doua ore peste carne”, spune bucătarul.

Sfaturi pentru înlăturarea mirosului pregnant de oaie:   

1. Pentru ca cea mai mare vină pentru miros o poartă grăsimea animală, trebuie eliminată cu cuțitul înainte de preparare cât mai mult din surplusul de grăsime.

2. Trebuie lăsată carnea într-un litru de apă, timp de trei, pâna la patru ore. Pentru frăgezire poate fi pregătită o marinadî în care să fie ținută carnea peste noapte. Compoziția trebuie să fie pe bază de vin, oțet, suc de lămâie, plante aromate sau condimente și puțin ulei.

3. Se recomandă ca preparatele pe baza de oaie, miel, să aibă multe condimente precum cimbrul, ghimbirul, usturoiul, piperul negru și rozmarinul. Se poate adăuga peste carne și o linguriță de suc de lămâie, întrucât efectul este similar cu cel întalnit în cazul peștelui.

O rețetă de păstramă de oaie

Bucatarul oferă și o rețetă de păstramă de oaie, preluată de la producătorii de mezeluri tradiționale din zona Buzăului, folosită pentru prepararea șuncilor și afumăturilor.

”Se freaca cu sare de mare, grunjoasă, toata carnea făcută bucăți numai bune de pus pe grătar și se vor pune la frigider între 5-7 zile. După acest interval de timp preparăm baițul. Punem la fiert 7 litri de apă, o lingura de boabe de muștar, o lingură de ienibahar boabe, o lingura de piper boabe, o lingură de coriandru boabe, 5 -6 frunze de dafin, o căpățână de usturoi strivit necurățat, un ardei iute uscat tocat, cu tot cu semințe. Luăm compozitia de pe foc după ce dă în clocot.

După ce baițul a început să se răcească, adăugăm un litru de oțet de vin alb și amestecăm bine. Luăm o tavă adâncă în care punem acest bait, dupa care adăugam fleicile de oaie. Lăsăm la macerat 24 de ore.   Adaugăm în bait 2-3 linguri de bicarbonat de sodiu care va fragezi carnea și cimbru, cam o legătură mare. Recomandarea mea este ca întotdeauna carnea de oaie să nu fie prăjită în tigaie, în grăsimi. Doar grătar sau cuptor!”,, mai spune bucătarul.

sursa

Băutura campionilor! David Popovici a dezvăluit secretul său. Ce bea sportivul în fiecare dimineață

David Popovici (17 ani) este românul care a bătut anul acesta recordul mondial și a devenit cel mai rapid înotător al lumii. Sportivul a câștigat medalia de aur la proba de 100 metri, la Campionatul European de Natație pentru seniori, de la Roma. Recent, acesta a dezvăluit băutura miraculoasă pe care o consumă în fiecare dimineață.

Pentru a deveni campion mondial nu este suficient doar să te antrenezi cum trebuie, ci și să mănânci ce trebuie. David Popovici a dezvăluit secretul său. Înotătorul consumă în fiecare dimineață, imediat după antrenament, o combinație de lapte, miere și scorțișoară. De mai bine de 6 ani, această băutură nu lipsește din dieta sa zilnică. Sportivul o prepară uneori cu lapte, miere și cacao, pentru că proteinele joacă un rol important în alimentația sa.

Pentru cei care nu știau deja asta, scorțișoara are o mulțime de beneficii asupra organismului uman. Adăugată în lapte și combinată cu miere ajută sistemul osos, tratează răceala, combate insomnia și, cel mai important, detoxifică organismul.

Ce mănâncă David Popovici la micul dejun

David Popovici, în fiecare dimineață, mănâncă un iaurt mare, pe care îl amestecă cu banane, chia, miere și fulgi de ovăz. La acestea el adaugă fructe uscate de orice tip.

„Mănânc bine dimineața. Mănânc cu ochii închiși, ca să dorm la loc, o fac de mic și văd că funcționează la mine”, a declarat David Popovici.

David Popovici, o nouă performanță

După ce a luat aurul și la 200 de metri liber, David Popovici și-a asigurat un loc in istorie. A devenit doar al 4-lea înotător din toate timpurile care câștigat aurul la 100 de metri liber și la 200 de metri liber la aceeași ediție a Campionatelor Europene.

La interviurile de la finalul cursei de la Roma, David Popovici a dezvăluit că nu a avut în plan câștigarea cursei sau doborârea recordului lui Paul Biedermann (1:42.00). Românul, campion și la 100 de metri liber, a povestit ce i-a transmis antrenorul.

”Nu prea mă așteptam la niciun timp. Nu am avut acest obiectiv. Nu am avut ca obiectiv să câștig sau să cobor sub 1:42.

La prânz, l-am întrebat pe antrenor «Care e planul?». El decide, eu încerc să mă conformez. A zis «Nu vrei tu să încerci să faci o nebunie?». Am spus «Bine, hai că încerc». Ăsta a fost obiectivul. Recordul de la 400 de metri e și mai greu de doborât decât cel de la 200 de metri.

sursa: www.canca.ro

Rețetă de supă cremă de spanac și cartofi. Un preparat delicios pentru zilele de post

Dacă nu știi ce să mai gătești în zilele de post și îți dorești un preparat delicios, dar în același timp și rapid, îți prezentăm rețeta de supă cremă de spanac și cartofi, care este delicioasă, dar și sănătoasă. Iată care sunt pașii pe care trebuie să-i urmezi!

Iată care sunt ingredientele de care ai nevoie!

Rețetă de supă cremă de spanac și cartofi

Ingrediente:

  • 500 gr spanac
  • 3 cartofi
  • 1 ceapa rosie
  • 2 catei de usturoi
  • sare și piper
  • 3-4 linguri ulei de masline

Mod de preparare:

Ceapa o curățăm, iar mai apoi o tocăm mărunt împreună cu usturoiul și o punem la călit cu patru linguri de ulei de măsline. Când devin ușor maronii adăugăm cartofii tăiați cubulețe, dar și spanacul, iar mai apoi călim puțin și punem apă.

Lăsăm să fiarbă la foc mic până când cartofii sunt fierți, iar mai apoi le păstrăm cu blenderul. Adăugăm sare și piper după gust și mai lăsăm să dea în două trei clocote. Preparatul îl putem servi cu crutoane. Poftă bună!

sursa: www.spynews.ro

Top 3 specii de pește recomandate în diversificare

Carnea de pește nu trebuie să lipsească din alimentația noastră. Este bogată în proteine, acizi grași omega-3, vitamine precum D și B2 (riboflavină) și minerale precum fier, zinc, iod, magneziu, potasiu, calciu și fosfor. Asociația Americană a Inimii recomandă 2 porții de pește pe săptămână pentru sănătatea cardiovasculară! 

În cazul sugarilor, cel mai recent studiu publicat de Asociația Americană de Pediatrie arată că peștele poate îmbunătăți dezvoltarea neurologică și reduce riscul de boli cardiovasculare.

De altfel, un număr tot mai mare de cercetări arată că introducerea timpurie a peștelui în alimentația unui copil poate chiar să ajute la prevenirea bolilor alergice, cum ar fi astmul și eczemă. Există, însă, câteva tipuri de pește pe care cei mici ar trebui să le ocolească sau să le mănânce în cantități limitate, pentru a evita expunerea la niveluri ridicate de mercur, un metal care se găsește în mod natural în mediul înconjurător, dar care în apă își schimbă structura și se transformă în metilmercur. Anumite specii de pești absorb această formă de mercur, care în doze mari poate deveni toxic.

Iată tot ce trebuie să știi despre carnea de pește în alimentația copilului!

Când introducem peștele în alimentația copilului

Când vine vorba de introducerea peștelui în alimentația sugarului, părerile specialiștilor sunt împărțite. Academia Americană de Pediatrie recomandă părinților să introducă acest aliment încă de la vârstă de 6 luni în meniul micuților lor, în timp ce pediatria modernă românească sugerează amânarea momentului introducerii peștelui în alimentația copiilor până în jurul vârstei de 8-9 luni, chiar 1 an, din cauza potențialului alergen. Mercurul pe care unele specii de pește îl conțin în cantități ceva mai mari reprezintă un factor de îngrijorare pentru părinți.

Mercurul din pește – tot ce trebuie să știi

Prezența mercurului în pește reprezintă o problemă pentru persoanele care îl consumă, în special pentru femeile însărcinate, pentru mamele care alăptează și pentru copiii mici. Mercurul este un element care există în mod natural în mediul înconjurător, dar care în apă își schimbă structura și se transformă în metilmercur. Deși este prezent în cantități foarte mici în apa de mare, metilmercurul este absorbit de către algele care sunt apoi consumate de pești și de alte organisme acvatice. Anumite specii de pești (în special cei mari și cu o durata de viață mai lungă) absorb această formă de mercur în cantități mai mari, care în doze mari poate deveni toxic.

Printre tipurile de pește care conțin cele mai mari niveluri de mercur și ar trebui evitate se numără:

  • Rechinul;
  • Peștele spadă;
  • Macroul de mare (regal);
  • Tonul obez;
  • Marlinul (aşa-numitul peşte cu cioc);
  • Peștele țiglă din Golful Mexic;
  • Știuca de nord;
  • Peștele pion roșu.

Ce tipuri de pește sunt recomandate pentru copii, în diversificare

Printre tipurile de pește sunt recomandate pentru copii se numără:

  • Păstrăvul. Pe lângă faptul că are o cantitate scăzută de mercur, păstrăvul are un gust foarte bun și excelente proprietăți nutritive. Este foarte bogat în acizi graşi Omega3, vitamina D, acid folic, vitamina B12 şi proteine.

Păstrăvul este, de altfel, una dintre puținele specii de pește recomandate femeilor însărcinate și celor care alăptează, întrucât ajută la dezvoltarea sistemului nervos la făt sau copilul mic, dar şi la dezvoltarea ochilor şi a creierului, în special în ultimele 2 luni de sarcină.

  • Somonul. Somonul este un aliment sigur și sănătos pentru a fi dat bebelușilor în diversificare. Este o sursă excelentă de proteine, acizi grași omega-3, deosebit de importanți pentru dezvoltarea creierului, și fier.
  • Heringul. Heringul este bogat în proteine și acizi grași omega-3, inclusiv DHA, care mențin sănătatea cardiovasculară, dezvoltarea sistemului nervos central, creșterea celulelor și vederea. Heringul este, de asemenea, o sursă fenomenală de vitamina B12 și este printre puținele surse alimentare naturale de vitamina D, de care bebelușii și copiii mici au nevoie pentru a dezvolta oase sănătoase.

Potrivit FDA, adulții nu ar trebui să mănânce mai mult de 170 grame de pește pe săptămână, în timp ce copiii sub 6 ani nu ar trebui să consume mai mult de 30-50 grame de carne de pește pe săptămână. Copiii mai mari (între șase și doisprezece ani) ar trebui să își limiteze consumul la 50 până la 80 grame de pește pe săptămână.

De asemenea, experții în nutriție ne sfătuiesc să nu mâncăm specii diferite de pește în decursul unei săptămâni și să fim foarte atenți de unde cumpărăm pește și fructe de mare.

sursa: www.qbebe.ro

Un bărbat căsătorit şi-a otrăvit amanta gravidă, pentru a-i provoca un avort spontan
Articolul anterior
Trafic intens la frontieră. Moldovenii revin acasă de sărbători
Articolul următor