De ce mănânci când eşti stresată?

Stres, panică, griji toate fac parte din aceeaşi familie a neplăcerilor. Fiecare îşi găseşte modul său de a se lupta cu acestea. Din păcate, spre deosebire de bărbaţi, noi, femeile avem tendinţa de a „gusta” din neplăceri.  Dulciuri, îngheţată, cu alte cuvinte tot ce văd ochii se gustă, iar apoi se transformă în kilograme şi celulită nedorită.

separator

Această deprindere se formează în timp, iar cu cât mai puţină atenţie acorzi acestui detaliu, cu atât cresc şansele că într-o zi să te trezești cu kilograme în plus.

Înţelege puţin logica organismului tău: atunci când eşti stresată, în organism se elimină adrenalina, ceea ce te face să devii agitată. Pentru a te linişti şi aţi reda senzaţia de fericire, organismul trimite semnale către creier, care asociază starea de bine cu dulciurile. De aceea, dacă o să fii atentă, o să observi că cel mai des eşti tentată de a mânca ciocolată, îngheţată, jeleuri, puding-uri etc. Deoarece acestea declanşează eliminarea hormonului fericirii: endorfina. Deseori în loc de dulciuri eşti tentată să mai guşti şi din produse calorice: pizza, paste, plăcinte şi multe alte gustoşenii cu care ai fost ademenită în copilărie, atunci când erai supărată. Acestea ca şi dulciurile, au acelaşi rezultat: centimetrii nedoriţi în jurul taliei şi a copaselor.

Acum că ştii cauza acestor pofte, vreau să te bucur că există şi soluţii. Deşi aceste soluţii nu sunt la fel de gustoase şi nu arată cel mai apetisant, totuşi sunt cea mai corectă alegere.

Ce poți mânca când eşti stresată:

  1. Portocalele echilibrează tensiunea arterială şi scade nivelul cortizolului (hormonul stresului);
  2. Ciocolata neagră, îţi este indicată doar cea cu 70% cacao şi doar până la amiază. Ciocolata neagră reduce tensiunea arterială şi ajută la prevenirea bolilor cardiovasculare;
  3. Fructele de pădure sunt prima sursă de antioxidanţi şi a vitaminei C care ajută la reducerea nivelului stresului;
  4. Seminţe – miez de nucă, migdale, nucile de Brazilia, toate împreună îţi protejează celulele nervoase şi în plus îţi oferă din plin vitamina B şi E, dar atenție la cantitate!
  5. Avocado îţi protejează inima, iar efectul de calmare se datorează vitaminei B care are rolul de protecţie a celulelor nervoase ale creierului.

Stresul, este o stare pe care puţini reuşesc să o evite. Dacă faci parte din categoria celor care-şi gustă emoţiile, atunci îţi spun să fii atentă atunci când eşti agitată şi să ai mereu în geantă una din soluţiile enumerate mai sus.

Text: Rada Baltag

Vezi care din vedete nu îmbătrânește! La 46 ani arată nu mai rău ca la 20
Articolul anterior
Masajul pediatric – comunică altfel cu puiul tău!
Articolul următor
Alte articole interesante