Oribil! Vezi ce a descoperit un moldovean în carnea cumpărată de la Piața Centrală

Un consumator s-a revoltat în spațiul virtual. Acesta susține că a cumpărat de la Piața Centrală o bucată de carne din care s-a scurs un lichid dubios.

separator

Potrivit cumpărătorului, produsul avea o cavitate ,,plină cu puroi”. Bărbatul revoltat a postat imaginile video pe internet. Cel mai probabil animalul a suferit de vreo boală, după care a fost sacrificat.

sursa: Facebook/Curaj.tv

Alimentul care este o alternativă perfectă pentru carnea de porc sau vită

Carnea de pește este una dintre cele mai sănătoase pentru om. Vitaminele și mineralele, sursele importante de acizi grași sănătoși, numărul mic de calorii fac din acest aliment o alternativă la carnea de porc sau vită, care este digerată mult mai greu în stomac.

În teorie, orice tip de pește este bun pentru consum. Însă unii sunt mai buni decât alții, mai ales prin prisma grăsimilor bune, conținute – somonul, tonul, păstrăvul, sardinele și macroul sunt cele mai benefice pentru organism.

Peștele conține vitamina D, un element nutritiv atât de deficitar multora dintre noi. Vitamina D susține sănătatea oaselor, scade riscul de diabet de tip 2, scade tensiune arterială. O porție de pește (aproximativ 113 g) acoperă 100% din necesarul zilnic de vitamina D.

Studiile recente au arătat că peștele, consumat regulat, scade riscul de astm cu până la 24% la copii. Totuși, este bine de știut că cercetătorii nu au avut aceleași rezultate la adulți.

Acizii grași sunt esențiali creșterii și dezvoltării normale a organismului. Acizii grași Omega 3, în special acidul docosahexaenoic (DHA), sunt importanți mai ales pentru dezvoltarea creierului și a vederii. Astfel, carnea de pește este recomandată mai ales gravidelor și femeilor care alăptează.

Beneficiile peștelui pentru creier sunt extinse și atunci când vine vorba de depresie, una dintre cele mai răspândite tulburări psihice.

În ceea ce privește efectele cărnii de pește asupra depresiei studiile spun că oamenii care consumă pește regulat au un risc mai mic de a avea depresie. Mai mult, unele studii au arătat că acizii grași conținuți în pește cresc efectele medicației antidepresive.

În plus, există dovezi că peștele are efecte benefici și asupra pacienților cu sindrom bipolar. În acest caz carnea de pește atenuează simptomele.

Bolile imune apar atunci când sistemul imunitar crede că țesuturile sănătoase din organism reprezintă „atacatorul”.

Studiile preliminare au arătat că acizii grași Omega 3 și vitamina D din carnea de pește are un rol în reducere bolilor autoimune, în special diabetul de tip 1 la copii și adulți.

Pentru a te bucura de toate beneficiile înmagazinate în carnea de pește alege să mănânci această carne slabă de 1-2 ori pe săptămână. Somon, macrou sau ton, alegerea este doar a ta.

sursa: www.tvm.md

Cea mai toxică legumă pentru organism! Poate genera reacții alergice severe

Specialiștii trag un semnal de alarmă și subliniază faptul că țelina poate deveni periculoasă pentru organism dacă nu este consumată în anumite condiții.

Beneficiile consumului de țelină

Țelina conține vitamina A, B, C, K, PP, dar și minerale precum potasiu, zinc, calciu, fosfor, magneziu. Consumul acesteia aduce numeroase beneficii organismului. Țelina contribuie la scăderea tensiunii arteriale și este eficientă în detoxifierea organismului. Conform cercetătorilor din Japonia, Rusia și China, țelina poate regla și disfuncțiile hormonale și preveni anumite boli precum psoriazisul și dermatozele alergice.

Cu toate acestea, țelina trebuie consumată cu precauție. Semințele ei nu pot fi cosumate imediat după ce au fost recoltate, fiind necesară o atentă prelucrare a acestora. Mai mult decât atât, dacă ați utilizat uleiul de țelină atunci este indicat să evitați expunerea la soare pentru că acesta conține betacaroten, ingredient care duce la creșterea fotosensibilității.

În cazuri rare, consumul de țelină poate produce reacții alergice. În plus, dacă ea este reîncălzită, atunci când se află în supe sau ciorbe, poate deveni toxică din cauza eliberării de nitrați. Notăm că, atunci când există în organism în cantități mari, nitrații pot crește riscul de apariție a anumitor boli precum hipertensiune, disfuncții ale sistemului circulator și ale glandelor tiroide, cefalee, urticarii, intoxicație și cianoza severă.

Consumul de țelină nu est recomandat în următoarele cazuri:

  • femeile însărcinate sau care alăptează, pentru că țelina are efecte hormonale
  • persoanelor care suferă de afecțiuni renale
  • persoanelor alergice la plantele care fac parte din familia Apiaceae: fenicul, morcov, pătrunjel, mărar și leuștean. În cazul acestor persoane, reacțiile alergice pot fi severe, putând provoca chiar și șoc anafilactic
  • consumul de țelină în mod excesiv poate duce la dereglări digestive

sursa: www.redactia.ro

Concluzia unui nou studiu: Prea multă mâncare sărată crește nivelul de stres al organismului

O alimentație care conține multă sare poate contribui la creșterea nivelului de stres, arată un nou studiu. Oamenii de știință au descoperit că o alimentație bogată în sare a crescut nivelul unui hormon al stresului cu 75%. Consumul de sare recomandat pentru adulți este de mai puțin de șase grame pe zi.

Criza de sare în R.Moldova. Ministerul Economiei: Nu există motive de  panică și nu există riscul ca anumite categorii de produse să dispară din  comerț – Stiri de ultima ora din Moldova –

Experții speră că rezultatele vor încuraja o revizuire a politicii de sănătate publică în ceea ce privește consumul de sare, în vederea reducerii de către producători a cantității de sare din alimentele procesate. Consumul de sare recomandat pentru adulți este de mai puțin de 6 grame pe zi, însă majoritatea oamenilor consumă în mod regulat aproximativ nouă grame.

Acest lucru poate contribui la creșterea tensiunii arteriale, ceea ce sporește riscurile de atac de cord, accident vascular cerebral și demență vasculară. În timp ce efectele asupra inimii și a sistemului circulator au fost bine stabilite, se știa prea puțin despre impactul unei alimentații bogate în sare asupra comportamentului unei persoane.

Cpnform experților de la Universitatea din Edinburgh, consumul de sare crește activitatea genelor care produc proteinele din creier care controlează modul în care organismul răspunde la stres.

Experții spun că sunt deja în curs de desfășurare alte studii pentru a înțelege dacă un consum ridicat de sare duce la alte modificări comportamentale, cum ar fi anxietatea și agresivitatea.

Studiul publicat în Cardiovascular Research a constatat că un aport ridicat de sare amplifică răspunsul la stres.

Suntem ceea ce mâncăm și înțelegerea modului în care alimentele bogate în sare ne modifică sănătatea mentală este un pas important pentru îmbunătățirea stării de bine, a declarat Matthew Bailey, profesor de fiziologie renală la Centrul pentru Științe Cardiovasculare al Universității din Edinburgh.

Știm că un consum prea mare de sare ne afectează inima, vasele de sânge și rinichii. Acest studiu ne spune acum că un nivel ridicat de sare în alimentația noastră modifică și modul în care creierul nostru gestionează stresul.

sursa

Despre lacunele sistemului educațional din țară, în viziunea unui profesor care activează în Moldova
Articolul anterior
Designerul Irina Madan a cucerit-o pe Antonia!
Articolul următor