Sezonul prunelor! Care sunt cele mai importante beneficii pentru sănătate ale acestor fructe

Folosite pe meleaguri balcanice ca materie prima pentru producerea celebrei bauturi cunoscute sub diverse nume, in functie de regiune (tuica, palinca, rachiu, slibovita), prunele au, de asemenea, si o multime de beneficii pentru sanatate. Printre cele mai importante se numara intarirea sistemului imunitar şi detoxifierea organismului.

Calitatile acestor fructe sunt cunoscute din cele mai vechi timpuri, inca de cand au fost aduse din Siria in Europa, si raman neschimbate, chiar daca fructele sunt uscate si folosite dupa mai mult timp. Avand o multime de virtuti terapeutice, prunele sunt consumate nu doar pentru gustul lor delicios, ci si pentru calitatile vindecatoare pe care le au asupra organismului. Prunele au un continut ridicat de vitamine si minerale, cu multiple beneficii. Consumate proaspete sau in diverse retete sanatoase de prajituri, gemuri sau galuste cu prune, acestea sunt recomandate persoanelor care suferă de afectiuni hepatice si biliare, dar si pentru a regla tranzitul intestinal.

Regleaza tensiunea arteriala

Datorita continutului ridicat de potasiu pe care il contin (330 mg la 100 g de fructe), prunele contribuie la buna functionare a inimii. Fiind sarace in grasimi si grasimi saturate, prunele nu sunt un risc pentru inima. Consumul de prune nu duce la cresterea colesterolului si, automat, scade riscul atacului de cord.

Detoxifica

Prunele curata organismul de toxine, prin stimularea tranzitului intestinal. Prunele sunt, de asemenea, recunoscute pentru proprietatile de combatere a constipatiei si de reglare a functiilor ficatului. Ca urmare a acestor beneficii, te vei simti mai bine, pielea va arata perfect, fara imperfectiuni sau acnee. In plus, datorita continutului bogat de antioxidanti, prunele lupta impotriva efectelor nocive ale radicalilor liberi si mentin pielea tanara, prevenind imbatranirea prematura a acesteia.

Previn aparitia cancerului

Extractele din prune au o actiune antitumorala foarte ridicata, care le situeaza printre cele mai bune remedii contra aparitiei cancerului. Aceasta actiune se datoreaza continutului foarte mare de acid malic si continutului redus de acid citric (in proporţia de 20:1) din prune. Gratie acestei compozitii unice, prunele sunt recomandate in actiunile antitumorale si pentru prevenirea cancerului.

Previn osteoporoza

Consumul frecvent de prune compenseaza lipsa vitaminei D si a calciului din organism, prevenind aparitia osteoporozei, datorita continutului ridicat de bor organic. Aceasta substanta are un rol foarte important in asimilarea calciului si in intarirea sistemului osos. Prunele proaspete au un efect de reglare hormonala, mai ales la femei, ajutand la prevenirea deficitului de hormoni feminini, de care este legata aparitia osteoporozei.

Trateaza afectiuni ale oaselor

Prunele contin 10% din doza zilnica recomandata de vitamina A, care contribuie la refacerea si cresterea oaselor. Consumul regulat de prune ofera cantitatea necesara de energie de care avem nevoie, pentru a ne reface mai repede in urma unei lovituri sau a unei accidentari. De aceea, prunele sunt recomandate sportivilor profesionisti si celor care depun un efort consistent in mod regulat.

Trateaza anemia feripriva

Prunele contin cantitati mici de fier organic asimilabil, iar consumul regulat contribuie la asimilarea mai usoară a fierului pe care il obtinem din alte alimente (cum ar fi galbenusul). Pentru absorbtia fierului, este recomandat sa facem cure timp de o luna, cu 300 g de prune pe zi, inainte de mesele principale.

Contribuie la pierderea in greutate

O pruna are doar 30 de calorii, asa ca acest fruct nu este doar o gustare excelenta, ci ajuta si la satisfacerea poftei de dulce, reducand senzatia de foame. De aceea, prunele sunt ideale pentru cei care urmeaza o dieta sau doresc sa reduca aportul caloric si sa piarda in greutate intr-un mod sanatos, consumand cat mai multe fructe si legume proaspete.

Pe langa gustul savuros, prunele sunt o sursă importanta de vitamine (A, C, K), potasiu si fibre. Consumate proaspete sau uscate, prunele contin fitonutrienti unici si substante antioxidante, care distrug radicalii liberi. Prunele au proprietati energizante, impiedica aparitia senzatiei de oboseala si contribuie la imbunatatirea functiilor intestinale.

sursa: www.ele.ro

ANSA a dispus retragerea unui lot de ouă din comerț

Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor (ANSA) a inițiat procedura de retragere din rețeaua de comerț și rechemare de la clienți a unui lot de ouă pentru consum.

Cauza retragerii lotului de ouă este depistarea prezenței Salmonella.

Potrivit ANSA, ouăle sunt de la un producător din Pârlița, Ungheni. 

Produsele au fost plasate pe piaţă în perioada 22 noiembrie 2022 – 29 noiembrie 2022 și avea ca termen de valabilitate data de 28 decembrie 2022.

ANSA a dispus retragerea din comerț a unui lot de ouăFoto: ANSA

Persoanele care au achiziționat produse din lotul dat sunt rugate să se abțină de a le consuma și sunt în drept să le returneze magazinului de unde au fost procurate. 

În conformitate cu legislația în vigoare, operatorii care comercializează produse neconforme sunt responsabili de retragerea acestora de pe piață și cooperează cu Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor privind acțiunile întreprinse pentru evitarea sau reducerea riscurilor prezentate de un produs alimentar introdus pe piață.  

Alimentul care este o alternativă perfectă pentru carnea de porc sau vită

Carnea de pește este una dintre cele mai sănătoase pentru om. Vitaminele și mineralele, sursele importante de acizi grași sănătoși, numărul mic de calorii fac din acest aliment o alternativă la carnea de porc sau vită, care este digerată mult mai greu în stomac.

În teorie, orice tip de pește este bun pentru consum. Însă unii sunt mai buni decât alții, mai ales prin prisma grăsimilor bune, conținute – somonul, tonul, păstrăvul, sardinele și macroul sunt cele mai benefice pentru organism.

Peștele conține vitamina D, un element nutritiv atât de deficitar multora dintre noi. Vitamina D susține sănătatea oaselor, scade riscul de diabet de tip 2, scade tensiune arterială. O porție de pește (aproximativ 113 g) acoperă 100% din necesarul zilnic de vitamina D.

Studiile recente au arătat că peștele, consumat regulat, scade riscul de astm cu până la 24% la copii. Totuși, este bine de știut că cercetătorii nu au avut aceleași rezultate la adulți.

Acizii grași sunt esențiali creșterii și dezvoltării normale a organismului. Acizii grași Omega 3, în special acidul docosahexaenoic (DHA), sunt importanți mai ales pentru dezvoltarea creierului și a vederii. Astfel, carnea de pește este recomandată mai ales gravidelor și femeilor care alăptează.

Beneficiile peștelui pentru creier sunt extinse și atunci când vine vorba de depresie, una dintre cele mai răspândite tulburări psihice.

În ceea ce privește efectele cărnii de pește asupra depresiei studiile spun că oamenii care consumă pește regulat au un risc mai mic de a avea depresie. Mai mult, unele studii au arătat că acizii grași conținuți în pește cresc efectele medicației antidepresive.

În plus, există dovezi că peștele are efecte benefici și asupra pacienților cu sindrom bipolar. În acest caz carnea de pește atenuează simptomele.

Bolile imune apar atunci când sistemul imunitar crede că țesuturile sănătoase din organism reprezintă „atacatorul”.

Studiile preliminare au arătat că acizii grași Omega 3 și vitamina D din carnea de pește are un rol în reducere bolilor autoimune, în special diabetul de tip 1 la copii și adulți.

Pentru a te bucura de toate beneficiile înmagazinate în carnea de pește alege să mănânci această carne slabă de 1-2 ori pe săptămână. Somon, macrou sau ton, alegerea este doar a ta.

sursa: www.tvm.md

Cea mai toxică legumă pentru organism! Poate genera reacții alergice severe

Specialiștii trag un semnal de alarmă și subliniază faptul că țelina poate deveni periculoasă pentru organism dacă nu este consumată în anumite condiții.

Beneficiile consumului de țelină

Țelina conține vitamina A, B, C, K, PP, dar și minerale precum potasiu, zinc, calciu, fosfor, magneziu. Consumul acesteia aduce numeroase beneficii organismului. Țelina contribuie la scăderea tensiunii arteriale și este eficientă în detoxifierea organismului. Conform cercetătorilor din Japonia, Rusia și China, țelina poate regla și disfuncțiile hormonale și preveni anumite boli precum psoriazisul și dermatozele alergice.

Cu toate acestea, țelina trebuie consumată cu precauție. Semințele ei nu pot fi cosumate imediat după ce au fost recoltate, fiind necesară o atentă prelucrare a acestora. Mai mult decât atât, dacă ați utilizat uleiul de țelină atunci este indicat să evitați expunerea la soare pentru că acesta conține betacaroten, ingredient care duce la creșterea fotosensibilității.

În cazuri rare, consumul de țelină poate produce reacții alergice. În plus, dacă ea este reîncălzită, atunci când se află în supe sau ciorbe, poate deveni toxică din cauza eliberării de nitrați. Notăm că, atunci când există în organism în cantități mari, nitrații pot crește riscul de apariție a anumitor boli precum hipertensiune, disfuncții ale sistemului circulator și ale glandelor tiroide, cefalee, urticarii, intoxicație și cianoza severă.

Consumul de țelină nu est recomandat în următoarele cazuri:

  • femeile însărcinate sau care alăptează, pentru că țelina are efecte hormonale
  • persoanelor care suferă de afecțiuni renale
  • persoanelor alergice la plantele care fac parte din familia Apiaceae: fenicul, morcov, pătrunjel, mărar și leuștean. În cazul acestor persoane, reacțiile alergice pot fi severe, putând provoca chiar și șoc anafilactic
  • consumul de țelină în mod excesiv poate duce la dereglări digestive

sursa: www.redactia.ro

Ies la iveală efectele secundare după tratamentul Covid-19: antiviralul Paxlovid, în centrul unei anchete în SUA
Articolul anterior
Andreei Marin i-au trebuit ani buni ca să învețe să spună NU: ”Sufeream atunci când trebuia să refuz pe cineva”
Articolul următor