Sfaturi utile! La ce trebuie să fii atent când cumperi pește

Vrei să cumperi un pește bun și nu ai idee pe care să-l alegi? Să fie de apă sărată sau dulce, de pradă sau de crescătorie, gras au slab? Dacă de cele multe ori alegem peștele în funcție de preț, este important să luăm în calcul și beneficiile pe care le aduce sănătății.

separator

Primul criteriu de care ar fi bine să țineți cont atunci când alegeți ce peste să puneți pe masă este proveniență. Mai exact, între un peste de crescătorie și unul sălbatic este de preferat să îl alegeți pe cel crescut în natură. Peștii crescuți industrial, în crescătorii, primesc hrană a cărei origine este controversată. De aceea, specialiștii îi recomandă pe cei crescuți în mediul lor natural. Atâta timp cât hrana lor este de calitate bună, așa va fi și carnea!

Somonul sălbatic, de exemplu, are o carne roz că urmare a alimentației sale bazate pe crustacee. Cel de crescătorie însă, pentru că este hrănit cu mâncare făcută în laborator, primește suplimente care îi „colorează” carnea.

Atenție la peștii de ocean!

Din cauza poluării, carnea peștilor de ocean poate conține cantități mari de mercur. Primele care trebuie să se ferească de acest metal sunt femeile însărcinate și cele care alăptează, pentru că el poate afecta sistemul nervos al bebelușilor. Deși aproape toate speciile de peste care cresc în oceane au și mercur, cantitatea poate fi mai mică sau mai mare, în funcție de fiecare specie.

Peștii mari trăiesc mult, de aceea acumulează mai mult din acest metal greu. De asemenea, carnea peștilor prădători, care au ca hrană alți pești mai mici și ei infectați cu mercur, poate atinge cote alarmante din acest metal greu. Ar fi de evitat așadar carnea de rechin, ton sau macroul mare. La polul opus se află peștii mici cum sunt sardinele, heringul sau anșoa.

Și peștii care cresc în râuri montane cu apă curată și hrană sănătoasă vin cu o mulțime de nutrienți. În această categorie intră de exemplu păstrăvul sălbatic. Cu cât apă este mai curată, cu atât peste este mai sănătos.

În ceea ce privește consumul de pește din crescătorie, trebuie să ne asigurăm că acestea respectă toate autorizațiile. În caz contrar riscăm să punem pe masă o carne plină de antibiotice, pentru că în aceste bazine se dezvoltă foarte ușor bacteriile și astfel peștii se îmbolnăvesc mult mai des.

Peștele proaspăt, congelat, cel în conservat sau afumat?

Următoarea întrebare: care e mai bun? Peștele proaspăt, congelat, cel în conservat sau afumat? Cel proaspăt își păstrează maximul de nutrienți, urmat de cel congelat. Iar dintre un pește în conservă și unul afumat, mai sănătoasă ar putea fi prima alegere, deoarece peștele afumat vine la pachet cu o serie de compuși toxici. Iar numeroase studii leagă consumul de carne afumată de apariția cancerelor gastrice. În plus, în urmă afumării se pierde mare parte din conținutul de acizi grași omega 3. Aceștia ajută la bună funcționare a sistemului cardio-vascular. Peștii cu un conținut ridicat de omega 3 sunt sardinele, heringul, codul sau somonul.

Nu în ultimul rând contează și felul în care este gătit peștele. Prăjirea sau afumarea distrug din nutrienți, în timp ce peștii gătiți la cuptor sau la aburi își păstrează cât mai mult din proprietăți.

Sursa

A început sezonul ciupercilor! ANSP vine cu recomandări

Agenția Națională pentru Sănătate Publică (ANSP) informează că pe parcursul primelor nouă luni ale anului 2022, au fost înregistrate 11 cazuri de intoxicații cu ciuperci cu afectarea a 14 persoane, dintre care 2 copii. De asemenea, pe parcursul anului 2021, au fost înregistrate 143 de cazuri de intoxicație cu ciuperci otrăvitoare cu afectarea a 180 de persoane, dintre care 41 au fost copii cu vârste de până la 17 ani.

Potrivit ANSP, cauzele principale care au generat apariția intoxicațiilor au fost colectarea independentă din locuri neautorizate, prepararea și consumul ciupercilor conservate în condiții casnice.

În vederea prevenirii cazurilor de intoxicaţii cu ciuperci, îndeosebi a formelor grave, ANSP recomandă respectarea următoarelor reguli:
# consumaţi doar ciupercile cumpărate în locuri autorizate;
# evitaţi procurarea ciupercilor de la persoanele neautorizate, care le comercializează în preajma traseelor auto;
# evitaţi recoltarea ciupercilor de pe terenurile care au fost tratate cu pesticide sau din preajma autostrăzilor;
# ciupercile bătrâne, degradate şi viermănoase nu trebuie să fie culese şi consumate, deoarece în ciupercile bătrâne se acumulează dejecţiile larvelor de insecte;
# nu păstați preparatele care conțin ciuperci mai mult de 24 de ore;
# consumați ciupercile comestibile în stare tânără, suficient de bine preparate termic (minim 30 minute);
# consultaţi o persoană competentă pentru recunoaşterea ciupercilor comestibile şi necomestibile şi pentru a exclude orice nesiguranţă pe care o aveţi atunci când le culegeţi.

Mergând la cules ciuperci, multe persoane se bazează pe cele mai „sigure” semne care, în opinia lor, îi ajută să identifice uşor o ciupercă otrăvitoare. Iată care sunt aceste teste FALSE de care NU trebuie să țineți cont niciodată:
# FALS: ciupercile atacate de către limacși sau de către insecte nu sunt toxice;
# FALS: schimbarea culorii unei secțiuni executate în corpul de fructificație al ciupercii poate indica toxicitatea ei;
# FALS: la contactul dintre o ciupercă otrăvitoare și un obiect de argint (de obicei un tacâm), aceasta din urmă se înnegrește;
# FALS: dacă se gătesc sau se țin ciupercile în oțet, acestea își pierd toxicitatea;
# FALS: prin aruncarea apei în care s-au ținut ori gătit ciupercile, se micșorează toxicitatea acestora;
# FALS: înnegrirea cepei sau a usturoiului în timpul fierberii ciupercilor indică toxicitatea;
# FALS: colorația vie a unei ciuperci indică toxicitatea ei.

Pentru a informa și sensibiliza populația despre pericolul consumului de ciuperci otrăvitoare și efectele asupra sănătății, despre măsurile de prevenire a intoxicațiilor cu ciuperci și despre primul ajutor în caz de intoxicație, ANSA organizează, în premieră, în perioada 3-9 octombrie, Săptămâna națională de prevenire a intoxicațiilor cu ciuperci.

Pe parcursul săptămânii vor fi realizate activități de informare și comunicare tematică, discuții publice, instruiri, mese rotunde, seminare de instruire.

ANSA retrage un lot de ouă din cauza unei bacterii. Consumatorii pot returna produsul

Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor (ANSA) a inițiat procedura de retragere din rețeaua de comerț și rechemare de la clienți a unui lot de ouă de găină. Cauza retragerii este depistarea prezenței Salmonella în fecalele găinilor ouătoare. 

ANSA a anunțat retragerea unui lot de ouă de găină din rețeaua de comerț. Persoanele care au procurat aceste ouă le pot returna

Lotul de ouă sunt de producție SRL „Aviton Agro” , codul 3MD TR 027, iar perioada de expirare este de la 18 octombrie 2022 până la 29 octombrie 2022.

Persoanele care au achiziționat produse din lotul dat sunt rugate să se abțină de a le consuma și sunt în drept să le returneze magazinului de unde au fost procurate. 

În conformitate cu legislația în vigoare, operatorii care comercializează produse neconforme sunt responsabili de retragerea acestora de pe piață și cooperează cu Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor privind acțiunile întreprinse pentru evitarea sau reducerea riscurilor prezentate de un produs alimentar introdus pe piață.  

Pentru informații suplimentare, ANSA îndeamnă oamenii să contacteze administrația SRL „Aviton Agro”, la numărul de telefon +373 029 147 895. 

3 diete dovedite științific. Care sunt regimurile alimentare care chiar funcționează

Deși așteaptă rezultate uimitoare, multe persoane ajung să fie dezamăgite la finalul unei curei de slăbire. Unele diete au la bază date științifice, altele mai mult promisiuni. Important este să și găsiți dieta care să vi se potrivească. Nutriționiștii nu recomandă pierderea bruscă în greutate, cu diete severe, ci mai degrabă adoptarea unei stil alimentar sănătos, care să dea rezultate pe termen lung.

Iată 3 diete sănătoase și eficiente, care au fost dovedite științific:

1. DIETA LOW CARB

Dieta cu conținut scăzut de carbohidrați este perfectă pentru persoanele care au nevoie să slăbească și care au probleme de sănătate. Este flexibilă, permițându-vă să vă ajustați aportul de carbohidrați în funcție de obiectivele impuse. Această dietă este bogată în legume, carne, pește, ouă, fructe, nuci și grăsimi, dar săracă în amidon, zaharuri și alimente procesate.

2. DIETA MEDITERANEANĂ

Dieta mediteraneană este o dietă pe care mulți nutritioniști o laudă, fiind extrem de apreciată. S-a dovedit că ajută la slăbit, dar e benefică și pentru santate. Dieta mediteraneană a fost bine studiată și e deosebit de eficientă pentru prevenirea bolilor de inimă.
Aceasta se bazează pe alimentele care erau consumate în mod obișnuit în regiunea mediteraneană în secolul al XX-lea și mai devreme.

Ca atare, include o mulțime de legume, fructe, pește, carne de pasăre, cereale integrale, leguminoase, produse lactate și ulei de măsline extravirgin.

3. DIETA PALEO

În prezent, este dieta Paleo este cea mai populară dietă din lume. Aceasta presupune să mănânci multe alimente neprelucrate – practic să te hrănești așa cum o făceau strămoșii nostri cu sute de ani în urmă.

sursa: www.digi-life.tv

Legătura dintre părul alb și sănătatea noastră
Articolul anterior
Balonarea nu este doar o problemă de burtă…
Articolul următor