Top 12 alimente pentru sănătatea inimii

Poţi reduce riscul apariţiei bolilor cardiovasculare prin consumul zilnic de alimente care au grijă de sănătatea inimii tale.

separator

Desigur magie nu există, dar dacă duci un mod de viaţă sănătos şi renunţi la obiceiurile proaste precum fumatul, consumul de alimente cu un conţinut înalt de colesterol, creşti şansa de a avea o viaţă longevivă. Vezi mai jos care sunt alimentele importante pentru inima ta.

 

  1. Somon – Omega-3, Omega -6
  2. Fulgi de ovăs – Omega-3, magneziu, potasiu, calciu, acid folic, fibre
  3. Migdale, nuci – Omega-3, vitamina E, magneziu, fibre, grăsimi mono şi polinesaturate, fitosteroli
  4. Spanac – Luteina, complexul de vitamine B, acid folic, magneziu, potasiu, calciu, fibre
  5. Seminţele de in – Omega-3, fibre, fitoestrogeni
  6. Morcov – Alfa-caroten, fibre
  7. Broccoli – Beta-caroten, vitamine C si E, potasiu, acid folic, calciu, fibre
  8. Portocale – Beta-criptoxantină, beta- şi alfa-caroten, luteină şi flavonoide, vitamina C, potasiu, acid folic, fibre
  9. Roşii – Beta-şi alfa-caroten, licopen, luteina, vitamina C, potasiu, acid folic, fibre
  10. Afine – Beta-caroten şi luteina, flavonoide, polifenoli, vitamina C, acid folic, calciu, magneziu, potasiu, fibre
  11. Pepene galben – Alfa-si beta-caroten şi luteina, complexul de vitamine B,C, vitamine, acid folic, potasiu, fibre
  12. Ceai verde – polifenoli

Notă: descrierea conţinutului alimentelor nu cuprinde toate componentele acestora, decât cele mai importante.

De ce aceste alimente sunt pe placul inimii tale?

Cercetătorii explică importanţa acestor produse care protejează inima prin faptul că:

  • menţin elasticitatea vaselor sanguine, îmbunătăţesc circulaţia sanguină periferică (somon, fulgi de ovăz – alimentele care conţin Omega -3);
  • reduc riscul de formare a cheagurilor de sânge, accidentelor vasculare cerebrale, aritmiilor cardiace (seminţele de in);
  • reduc colesterolul din sânge (nuci, seminţe, germeni de cereale, ceaiul verde);
  • protejează vasele sanguine, ajută la scăderea tensiunii arteriale, reduc colesterolul din sânge (fructe de pădure);
  • normalizează tensiunea arterială (ceaiul verde);
  • reduc incidenţa infarctului (somon, nuci);
  • scad riscul de apariţie a aterosclerozei, inclusiv cresc nivelul colesterolului „bun” (spanacul, pepenele galben – alimentele care conţin complexul de vitamina B)
  • protejează de radicalii liberi (alimentele ce conţin vitaminele C şi E).

Consumă măcar un aliment pe zi din cele menţionate, dar dacă îţi faci un regim care să cuprindă: dimineaţa cereale de ovăz cu seminţe de in/ nuci/fructe şi o cană de ceai verde, la prânz peşte/carne/ouă cu o salată din legume şi  desertul din fructe, iar seara o salată din legume/legume la cuptor şi nu uita să foloseşti uleiul de măsline când găteşti, astfel vei reduce cu mult riscul bolilor de inimă.

Să ai o inimă sănătoasă, care să ofere şi să primească dragoste!

Text: Snejana Ţugui

 

3 diete dovedite științific. Care sunt regimurile alimentare care chiar funcționează

Deși așteaptă rezultate uimitoare, multe persoane ajung să fie dezamăgite la finalul unei curei de slăbire. Unele diete au la bază date științifice, altele mai mult promisiuni. Important este să și găsiți dieta care să vi se potrivească. Nutriționiștii nu recomandă pierderea bruscă în greutate, cu diete severe, ci mai degrabă adoptarea unei stil alimentar sănătos, care să dea rezultate pe termen lung.

Iată 3 diete sănătoase și eficiente, care au fost dovedite științific:

1. DIETA LOW CARB

Dieta cu conținut scăzut de carbohidrați este perfectă pentru persoanele care au nevoie să slăbească și care au probleme de sănătate. Este flexibilă, permițându-vă să vă ajustați aportul de carbohidrați în funcție de obiectivele impuse. Această dietă este bogată în legume, carne, pește, ouă, fructe, nuci și grăsimi, dar săracă în amidon, zaharuri și alimente procesate.

2. DIETA MEDITERANEANĂ

Dieta mediteraneană este o dietă pe care mulți nutritioniști o laudă, fiind extrem de apreciată. S-a dovedit că ajută la slăbit, dar e benefică și pentru santate. Dieta mediteraneană a fost bine studiată și e deosebit de eficientă pentru prevenirea bolilor de inimă.
Aceasta se bazează pe alimentele care erau consumate în mod obișnuit în regiunea mediteraneană în secolul al XX-lea și mai devreme.

Ca atare, include o mulțime de legume, fructe, pește, carne de pasăre, cereale integrale, leguminoase, produse lactate și ulei de măsline extravirgin.

3. DIETA PALEO

În prezent, este dieta Paleo este cea mai populară dietă din lume. Aceasta presupune să mănânci multe alimente neprelucrate – practic să te hrănești așa cum o făceau strămoșii nostri cu sute de ani în urmă.

sursa: www.digi-life.tv

ANSA a identificat circa 23.000 kg de arahide contaminate cu dăunători

Inspectorii Agenției Naționale pentru Siguranța Alimentelor (ANSA) din cadrul Postului de Inspecție la frontieră Leușeni au identificat un lot de arahide, în cantitate de 22.940 kg, care nu corespunde cerințelor fitosanitare.

ANSA a identificat circa 23.000 kg de arahide contaminate cu dăunători

În urma desfășurării controlului s-a depistat că lotul este contaminat cu dăunători în stare vie (Oryzaephilus surinamensis).

Astfel, ANSA a întocmit actul de retur și a interzis intrarea lotului pe teritoriul Republicii Moldova.

Primul oraș din lume care interzice reclamele la produsele din carne. Motivul invocat de autorități

Un oraș din nordul Olandei ar putea deveni primul din lume care interzice reclamele la produsele din carne din cauza impactului asupra mediului, potrivit BBC citat de ziare.com.

Consiliul local din orașul Haarlem și-a dat recent acordul pentru interzicerea reclamelor la carne în spațiile publicitare deținute de primărie, precum autobuze sau stații pentru transportul în comun, motivând că fermele de animale afectează mediul înconjurător.

Consilierii nu au decis dacă măsura va viza și produsele care conțin carne obținută prin metode sustenabile.

”Carnea este foarte dăunătoare pentru mediu. Nu putem să le spunem oamenilor că există o criză a climei și să-i încurajăm să cumpere produse care o provoacă”, a declarat Ziggy Klazes, consiliera locală din partea partidului ecologist GroenLinks, care a redactat moțiunea.

Măsura s-ar putea aplica cel mai devreme din 2024, întrucât, până atunci, vor fi în vigoare actualele contracte de publicitate.

Decizia a fost criticată dur de reprezentanții industriei de procesare a cărnii. Autorităților locale li s-a reproșat și faptul că încalcă libertatea de exprimare.

Partidul de extremă-dreapta BVNL a catalogat decizia ca fiind ”o violare inacceptabilă a libertății antreprenoriale”, estimând că ”va fi fatală pentru crescătorii de porci”. ”Interzicerea publicității din motive politice este aproape dictatorială”, a spus Joey Rademaker, consilier local al BVNL.

Herman Bröring, profesor la Universitatea din Groningen, a subliniat că interdicția afectează libertatea de expresie și a avertizat că va duce la acțiuni în instanță deschise de comercianți.

Orașul Haarlem are 160.000 de locuitori.

Potrivit ONU, animalele de fermă generează peste 14% din emisiile de gaze cu efect de seră produse de activitățile umane, inclusiv metan.

Sexul te face mai inteligent
Articolul anterior
Sasha Lopez naş mare!
Articolul următor