Concluziile unui studiu privind impactul sistemului de învăţământ online asupra elevilor, în condiții de pandemie

Elevii acumulează lacune în însușirea materiei pe timp de pandemie, iar cei din familiile social-vulnerabile continuă să rămână pe dinafara sistemului de educație. Rezultatele elevilor sunt în declin, tinerii sunt copleșiți de volumul temelor pe acasă și al materialului pe care trebuie să-l asimileze în mod individual şi au o atitudine negativă față de educație. Sănătatea mintală și fizică a elevilor este afectată din cauza dependenţei de ecrane, activitate fizică redusă şi stres. Sunt constatări ale unui studiu elaborat de Consiliul Național al Tineretului privind efectele sistemului de învăţământ online, impus de pandemie.

La o conferință de presă la IPN, Roman Banari, secretar general al Consiliului, a precizat că 65% din elevi spun că, din cauza sistemului de predare şi instrumentelor folosite ineficient pe online, simt că au rămas în urmă cu materialul: au note mai mici şi le este mai greu să înţeleagă materialul. 50% din părinţii elevilor înscrişi în clasele a VII-XII-a spun că, de la începutul pandemiei, copiii se plânge mai des ca de obicei că nu înţeleg materialul. În consecință, rezultatele elevilor sunt în declin. 89% din profesori spun că au observat o scădere a nivelului de performanţă a tinerilor la studii pe timp de pandemie.

32% din tinerii intervievați spun că le-a luat mai mult de trei ore pentru efectuarea temelor de acasă. „Întrucât s-a micşorat timpul unei lecţii, am neclarităţi aferente materialului studiat”, menționează un elev, care se plânge pe multă muncă suplimentară. „Elevii, care până acum erau obişnuiţi doar să se joace în mediul online, nu sunt obişnuiţi în mare parte cu acest model de învăţare”, spune un profesor.

Analiza datelor studiului denotă că soluția autorităților eșuează. 49% din profesori spun că Guvernul nu a acordat în niciun fel suport pentru încadrarea elevilor vulnerabili în educație în condițiile noilor realități. 46% dintre tinerii care nu au un calculator personal au spus că nu au solicitat de la şcoală sau de la autorităţi un dispozitiv de conectare online la procesul de studii deoarece nu ştiau că se poate. 19 % din tinerii care nu au un calculator personal au spus că au solicitat un dispozitiv de conectare, dar nu l-au primit.

Studiul a fost bazat pe chestionare online. La cercetare au participat 1125 de intervievați: 557 de elevi, 347 de părinţi şi 221 de profesori din 30 raioane (fiind vizate clasele a VII-XII-a). Studiul a fost realizat cu suportul Platformei Naţionale a Forumului Societăţii Civile din Parteneriatul Estic, prin intermediul schemei de re-grantare a Forumului, şi este finanţat de către Uniunea Europeană.

Moldova va primi din partea Germaniei un grant de 10 milioane de euro pentru proiectul ,,Sistemul de aprovizionare cu apă potabilă şi canalizare”
Articolul anterior
O fetiță a murit sufocată în urma unei provocări de pe TikTok
Articolul următor
Alte articole interesante