Cum scapi de grețurile matinale

Conform statisticelor 75% din femei gravide au grețuri matinale în primele trei luni de sarcină. Grețurile matinale vin și pleacă, dar sunt destul de neplăcute. Vestea bună este că poți scăpa de ele!

separator

livia_952034331. Lămâia

Acest fruct are un efect de calmare, care îți lasă senzația de curat și revigorat. Deoarece este un produs natural nu trebuie să-ți faci griji referitor la sănătatea ta și a copilului tău. Stoarce o lămâie proaspătă în apă în fiecare dimineață și bea din ea. Stropește o batistă cu ulei de măsline pe care s-o porți mereu cu tine, iar în momentul când ai senzația de greață miroase-o.

ceai-de-ghimbir2. Ghimbirul

Este folosit de secole pentru a calma greața este la fel de eficient ca și lămâia. Fă-ți un ceai de ghimbir și bea-l cu înghițituri mici.

3. Pâinea prăjită

Roagă-l pe soțul tău să-ți aducă în pat o felie de pâine prăjită sau doi covrigei, cu 20 -30 min. înainte să te ridici din pat. Este un aliment blând care reduce din greață.

alimentatia_gravidei4. Respectă o alimentație corectă

– Mănâncă în reprize dese câte puțin. Nu te înfometa pentru că sigur nu vei avea poftă de mâncare în asemenea situații, dar îți faci mai rău. Stomacul gol ca și mesele grele îți pot provoca greață.

– Evită alimentele cu miros puternic și nu găti. Lasă-te răsfățată de soț.

– Ascultă-ți poftele. Organismul îți va da de știre de ce are nevoie.

– Elimină grăsimile și prăjelile din alimentație.

lead_300x200– Hidratează-te. Acest lucru este important, în special când ai și vărsături, o cantitate de lichide se elimină. De aceea, asigură-te cu suficiente lichide pentru a compensa fluidele pe care le pierzi.

– Bea ceai de mușețel sau de mentă pentru a ameliora grețurile.

– Nu bea în timpul meselor. Bea cu 30 min. înainte de a lua masa sau așteaptă 30 min. după masă.

5. Evită mirosurile puternice

Anticipează stările de greață și evită încăperile puternic mirositoare. Renunță la parfumuri, creme cu miros strident.

Greturile-matinale-se-mostenesc6. Respectă orele de somn

Atât oboseala fizică, cât și cea emoțională îți poate exacerba răul de dimineață. Evită pe cât posibil stările de stres.

7. Nu te ridica brusc din pat, fă mișcări lente

8. Folosește o pastă de dinți fără miros

Multe dintre gravide care au senzația de greață, nu se periază pe dinți. Acest lucru duce la deteriorarea dinților și gingiilor cauzată de bacteriile care se dezvoltă în gură. Acest lucru duce și la provocarea senzației de greață. De aceea, caută o pastă de dinți fără miros, aceasta îți va împrospăta gura și va reduce din greață.

Iar dacă grețurile persistă și sunt însoțite de vărsături, aplează la sfatul unui medic, care îți poate prescri anumite medicamente.

Text: Snejana Țugui

alte Articole interesante