Un profesor s-a pus timp de două zile în pielea unui elev. Concluzia la care a ajuns la final: „Am făcut o greşeală teribilă”

Profesorul a petrecut două zile cu doi elevi, unul dintre ei fiind chiar fiica lui. La final, a ajuns la concluzia că a făcut nişte greşeli enorme în cariera sa de profesor, pentru că nu a încercat vreodată să se pună în pielea unui elev.

separator
elevi-octav-ganea

„Am făcut o greşeală teribilă”, îşi începe scrisoarea profesorul Grant Wiggins, din New Jersey, expert în educaţie: „Am aşteptat 14 ani să fac ceva ce trebuia să fac din primul an la catedră: să fiu umbra unui elev, pentru o zi”.

Profesorul spune că este pentru prima oară când lucrează într-o şcoală, dar nu predă cursuri, ci îi antrenează pe ceilalţi profesori cum să îşi educe elevii, relatează Washington Post. La acest job, directorul i-a sugerat să ia rolul unui elev pentru două zile: să facă într-o zi tot ce face un elev de clasa a X-a, iar în altă zi tot ce face unul de clasa a XII-a.

Orarele erau astfel – începea la 7.45 şi se terminau la 14.45. Pentru clasa a X-a o oră jumătate de geometrie, apoi de spaniolă, 45 de minute pauza de prânz, apoi o oră jumătate de istorie şi la fel pentru ştiinţe integrate. Pentru clasa a XII-a, orarul începea cu matematica, apoi chimia, apoi pauza de prânz, apoi engleza şi afacerile.

Prima mare observaţie a profesorului: elevii stau jos toată ziua, iar statul jos este obositor.

„Nu mi-a venit să cred cât de obosit am fost după prima zi. Am stat jos toată ziua, cu excepţia mersului din clasă în clasă. Uităm asta ca profesori, pentru că stăm mult în picioare, la tablă, mergem când vorbim, ne învârtim printre elevi…”, a scris profesorul.

La sfârşitul zilei, profesorul căsca mult şi îşi dorea mult să facă mişcare sau măcar să se întindă. Era obosit, dar nu la modul în care eşti după o zi productivă, ci era o oboseală letargică. S-a dus acasă şi tot ce a mai putut să facă a fost să se uite la televizor şi să se culce la 20.30.

Ce ar schimba profesorul: ar introduce mişcare fizică obligatorie la jumătatea orei de curs; ar monta un inel de baschet în spatele clasei şi i-ar pofti pe elevi să se joace la începutul şi la sfârşitul orei; ar introduce o activitate de curs care să implice mişcarea.

A doua mare observaţie a profesorului: elevii de liceu stau pasivi şi ascultă aproximativ 90% din durata cursurilor.

„Nu doar statul jos mă obosea, ci şi timpul petrecut atât de mult absorbind informaţie, fără să fac nimic cu ea”, spune profesorul.

Ce ar schimba: ar oferi lecţii scurte cu implicarea elevilor, cu activităţi care să evalueze absorbirea informaţiei; ar folosi un cronometru de câte ori ar începe să vorbească şi elevii l-ar urmări, iar când acesta dă alarma, el s-ar opri; ar începe fiecare oră cu întrebări din partea elevilor, generale sau născute din neînţelegerea lecţiilor precedente, i-ar pune să le scrie toate pe tablă apoi în grup să aleagă cu care întrebare să înceapă.

A treia mare descoperire a profesorului: ca elev, te simţi ca o pacoste.

„Am pierdut şirul de câte ori ni s-a spus să tăcem, să fim atenţi. E normal, profesorii au un timp limitat, dar de-a lungul zilei începi să te simţi prost faţă de elevii cărora li se tot spune să fie atenţi, pentru că ei reacţionează aşa din cauză că stau şi ascultă toată ziua. E foarte greu să faci asta şi aşa ceva nu li se cere adulţilor. Nu e pentru că suntem plictisitori, ci pentru că ei stau deja de mult timp ascultând”, spune profesorul.

Ce ar schimba profesorul: ar apela la experienţa de părinte şi ar folosi răbdarea şi dragostea aceea pentru elevii care au întrebări, pentru că întrebările sunt o cale de a crea o legătură cu un elev, o uşă pe care o poţi închide în nas sau o poţi deschide mai larg; nu ar apela niciodată la sarcasm în public şi i-ar pune pe elevi să îi atragă atenţia dacă ar face-o; la examene, ar stabili o perioadă de 5 minute de citire în care elevii pot întreba ce vor ei, dar nimeni nu ar avea voie să scrie, pentru a clarifica toate nelămuririle despre examen.

sursa

O tânără a născut de 2 ori în 22 de zile, având o experiență extrem de dureroasă. Cum a fost posibil?

Un caz medical rar și absolut extraordinar a captat atenția lumii întregi. Doyle Kayleigh, o tânără în vârstă de 22 de ani din Marea Britanie, a trăit o experiență de neuitat și extrem de dureroasă, nașterea a doi copii într-un interval de doar 22 de zile.

Situația neobișnuită a început când Doyle, care credea că este însărcinată cu gemeni, a mers la spital după ce i s-a rupt apa. Tragic, primul copil s-a născut prematur la 22 de săptămâni și, din nefericire, a fost declarat mort la scurt timp după naștere. Medicii au suspectat că un cheag de sânge ar fi putut fi cauza decesului neașteptat.

În mod surprinzător, după nașterea tragică, Doyle nu a mai avut contracții, ceea ce a dus la o descoperire uimitoare. În ciuda diagnosticului inițial de gemeni, se pare că femeia era, de fapt, însărcinată în stadii diferite cu doi copii, nu cu gemeni veritabili. Aceasta este o condiție extrem de rară cunoscută sub numele de superfetation, unde un nou ovul fertilizat este implantat în timpul unei sarcini existente.

A doua naștere a tinerei mame

După 22 de zile de la primul eveniment tragic, Doyle a născut al doilea copil, care, spre deosebire de primul, a supraviețuit, deși s-a confruntat cu complicații serioase. Noul născut, pe nume Astro, a venit pe lume cu o afecțiune cardiacă congenitală, cunoscută sub numele de gaură în inimă, o condiție care necesită supraveghere medicală constantă.

Reflectând asupra întregii experiențe, Doyle a mărturisit că perioada sarcinii a fost extrem de dificilă și dureroasă. „Eram conștientă de toate riscurile pe care le aducea o sarcină cu gemeni. Am plătit chiar și la clinici private pentru că eram atât de îngrijorată de complicații. Când am ajuns la 22 de săptămâni și jumătate, la propriu, eram în pat și am avut cea mai mare durere din întreaga mea viață. Nu eram sigură ce se întâmplă, așa că m-am dus la toaletă și am observat că mi s-a rupt apa”, a împărtășit ea pentru nypost.com.

Cazul lui Doyle Kayleigh subliniază nu numai raritatea unor astfel de condiții medicale, dar și importanța monitorizării atente a sarcinii și a suportului medical adecvat. 

sursa

Povestea bloggeriței din Moldova care a învins cancerul și a adus pe lume al treilea copilaș: „Ca să poți să aduni multe primăveri, trebuie să treci cu încredere prin iernile grele”

Stela Zacon este moldoveanca de 31 de ani care a reușit să învingă cancerul și să aducă pe lume un copilaș. Aceasta a anunțat marele eveniment pe data de 5 aprilie, iar acum familia sa se bucură de cei trei copii ai cuplului. „Ca să poți să aduni multe primăveri, trebuie să treci cu încredere prin iernile grele”, a scris bloggerița.

Stela intuia că este însărcinată după cea de-a 6 chemoterapie, iar medicii erau sceptici cu privire la o posibilă sarcină, scrie Unimedia.info.

Gândurile și semnele organismului au determinat-o să facă un test de sarcină, care a și confirmat bănuiala acesteia. Conform examenului ultrasonografic avea deja 2 luni și 3 zile.

„Mă uit în urmă acum și zâmbesc, ce mult m-a schimbat boala. Îi mulțumesc că m-a învățat multe chiar dacă au fost momente grele”, spune ea. „Toți ne-am pornit roz, dar am ieșit albaștri”, a scris Stela în ziua în care au aflat sexul bebelușului.

Stela Zacon are 30 de ani și este originară din Moldova. De mai bine de cinci ani este stabilită în Marea Britanie, împreună cu soțul și cei doi copii. În acest răstimp, femeia a trecut printr-o experiență dificilă, fiind tratată de medici de depresie postantală, deși suferea de cancer limfatic.

Vești bune pentru părinți! A fost modificată procedura privind achitarea indemnizației pentru creșterea copiilor

Vești bune pentru părinți. Începând cu luna aprilie, achitarea indemnizaţiilor pentru familiile cu copii se va efectua lunar, pentru luna curentă, și nu doar după trecerea unei luni, cum era până în prezent.

Despre acest lucru ne anunță Casa Naţională de Asigurări Sociale (CNAS), care informează despre modificările operate în legislație privind plata indemnizațiilor.

„În acest context, la data de 1 aprilie 2024 a fost finanțată plata indemnizațiilor pentru familiile cu copii pentru luna martie 2024, iar astăzi, 5 aprilie 2024, a fost finanțată plata indemnizațiilor pentru familiile cu copii pentru luna aprilie 2024, în valoare totală de 217,1 milioane lei”, se menționează într-un comunicat al CNAS.

Pentru a ridica banii, beneficiarii urmează să se adreseze la orice oficiu poştal din ţară sau la instituţia bancară unde sunt deserviţi, doar după procesarea plăților de către prestatorii de servicii de plată în cadrul serviciului guvernamental de plăţi electronice (MPay).

Irina Shayk și Bradley Cooper, la plimbare cu micuța! Poze
Articolul anterior
Spirulina şi beneficiile sale asupra sănătăţii
Articolul următor