O educatoare din Capitală a inițiat o petiție online. Problemele cu care se confruntă grădinițele

O educatoare a inițiat o petiție online #șiEDUCATORIIcontează și a dezvăluit problemele cu care se confruntă educatorii din grădinițe.

separator

Educatoarea Mînăscurta Elena, a declarat că apreciază eforturile autorităților, dar acestea nu sunt suficiente pentru a asigura condiții corespunzătoare de muncă în pandemie, transmite Știri.md.

”Criticăm atenția selectivă a autorităților acordată Instituțiilor de Educație Timpurie și cerem în mod insistent de a ni se crea condiții de muncă corespunzătoare cu cerințele stabilite de autorități.

Prin prezenta petiție, noi cadrele didactice din toată țara, pe propria răspundere, cerem:
– Asigurarea instituțiilor cu laptop-uri, table interactive, printer, conexiune la internet din bugetul statutului pentru toate instituțiile de învățământ.

De ce?
Procesul educativ trebuie să evolueze! Tindem spre dezvoltare, iar dezvoltarea începe de la grădiniță. Modernizarea procesului educativ este o necesitate la zi, deoarece ținând cont de specificul vârstei timpurii, noi punem accent pe învățarea experențială activă, reprezentativă copiilor. Mai ales, fiind în era digitală – implementarea lor este o necesitate, introducând acest fenomen în noul Curriculum Pentru Educație Timpurie.
Dotarea cu calculatoare va simplifica și munca educatorului, scutindu-l din a completa zeci de foi și proiectări zilnice. Acest lucru se poate automatiza fiind realizat la calculator .
Cerem publicarea rezultatelor la sondajele realizate în perioada pandemică COVID-19, și anume cea de dotare a cadrelor didactice cu calculatoare.

– Asumarea cheltuielilor de către stat în instituțiile publice de educație, pentru a nu fi puși în situația de a cerși de la părinți.

De ce ?
Autoritățile ne dotează cu detergenți, dar nu și cu căldări, mopuri. Astfel, suntem puși în situație de a cere părinților să le procure.
Centrele de interes trebuie dotate cu diverse materiale, jocuri, astfel încât să ajungă tuturor copiilor. Puse în situația că noi nu avem suficiente resurse de a procura mai multe seturi, fiind asigurate doar cu 2000 lei anual pentru materiale didactice, iarăși cerem ajutor părinților. Sunt o mulțime de cheltuieli, pe care statul nu le acoperă. Banii alocați de stat, primărie , nu întotdeauna ajung la punctul final – la instituții.

– Lipsa în instituții a echipamentelor de protecție în perioada de activitate post-COVID-19.
Autoritățile au luat în calcul siguranța copiilor, care este primordială, dar au uitat de educatori, care sunt și ei acum în prima linie. Am fost dotați cu 2 măști de protective reutilizabile pentru toată perioada post-COVID-19 și câte o pereche de mănuși per săptămână.

De ce nu s-a asigurat testare gratuită a cadrelor didactice înainte de redeschiderea instituțiilor, cum s-a făcut în alte țări? Spre exemplu, România! Dotarea cu viziere, mai multe măști de protective și mănuși?

De ce nu toate grupele dispun de covorașe pentru dezinfectarea încălțămintei? De ce acel lipici sau stikere pentru marcarea distanței fizice am fost nevoite să-l procurăm tot noi, dacă regulile și restricțiile le impuneți dvs.? De ce se cere să fie dotată grupa cu suport pentru șervețele de mâini la baie și căldare cu pedală, dacă statul nu ne-a dotat cu așa ceva? Din ce resurse trebuie să le procurăm noi?

– Revizuirea orarului de muncă a cadrelor didactice.

De ce?

Atunci când părinții au ieșit nemulțumiți în fața autorităților și au cerut a revizui orarul de activitate al instituțiilor, ați luat decizii fără a vă gândi la faptul că acel cadru didactic, fie el educator sau profesor, tot are copii de vârstă preșcolară/școlară mică pe care tot trebuie dimineața să reușească să-l duca la instituție, și să-l ia la finele zilei. Ținând cont că acum sosirea/plecarea la instituțiile de învățământ se face conform unui grafic stabilit de educator/profesor, noi suntem puși în aceeași situație ca și restul părinților. Astfel, eu care trebuie să vin la muncă la orele 07:30, iar la 08:00, trebuie să merg să-mi duc copilul la școală/grădiniță, ce sa fac? Cum să procedăm?
– Cerem achitarea orelor de lucru suplimentare care sunt folosite pentru activitatea online. În perioada post-COVID-19, fiecare grupă din grădiniță este frecventată de 10-12 copii, ceilalți sunt acasă. Noi trebuie să realizăm activitatea cu cei prezenți în instituție – 7 ore zilnic, iar pentru a nu discrimina și a nu încălca Dreptul la Educație celorlalți copii, suntem puși în situația de a realiza activități online.

De ce? Activitățile online cer o altfel de proiectare. Activitatea online cere timp pentru structurare, proiectare și realizare. Aici, iarăși nu s-a ținut cont de simplul fapt că în afară de cele 7 ore de serviciu, noi suntem mame, care avem copii ce necesită ajutor în realizarea temelor pentru acasa, iar în alte situații, copii noștri tot învață online și au nevoie de suport. Timpul care ar fi trebuit să-l petrec cu copilul meu, eu sunt nevoita să-l petrec pentru realizarea activităților online. GRATIS!!! Vrem să fim asigurate că vom fi remunerate pentru lucrul dublu: în instituție și online”, a declarat educatoarea.

Petiția poate fi semnată AICI.

Testarea vaccinului dezvoltat de Universitatea Oxford a fost întreruptă după ce unul dintre participanţii la teste s-a îmbolnăvit
Articolul anterior
Încă 7.300 de moldoveni au părăsit țara, în 24 de ore
Articolul următor