Din dorința de a preveni atențiile nedorite, caracteristice începutului anului școlar, un profesor de la un liceu renumit din București, a publicat într-o postare de facebook un mic ghid al părintelui, pentru începutul de an școlar.


Ioana, profesor la Colegiul Național de Muzică „George Enescu”, din București, a decis să ia atitudine împotriva „atențiilor” primite de la părinții care încearcă să intre sub orice formă în grațiile profesorilor:
,,Mic ghid pentru părinți la începerea școlii:
– cafeaua o achiziționez singură, dintr-un loc anume;
– plicul strecurat subtil în vreo punguță de cadou lângă un pachețel „inofensiv” cu o eșarfă sau altceva nu face decât să-mi crească tensiunea și ajunge rapid la expeditor cu probabilitatea că fiul/fiica să nu mai între la clasa mea;
– parfumurile nu se fac cadou, fac parte din categoria cosmeticelor intime pe care fiecare și le alege;
– bijuteriile mi le cumpăr tot singură și foarte rar, cele pe care le port sunt foarte puține și au valoare sentimentală (le-am primit de la oameni dragi din familie);
– stresul la care mă supuneți prin insistențele care în final se dovedesc inutile este în detrimentul copiilor dumneavoastră;
– pentru muncă pe care o prestez primesc un salariu, mi-am asumat asta, indiferent că este sau nu suficient; nu „așa se face”, „așa se cade”, „așa trebuie”! Nu trebuie, nu se cade, nu se face deloc așa!
– dacă muncesc în plus sau îmi ajut elevii așa cum cred eu că trebuie să o fac nu aștept niciun fel de „foloase”, singură mulțumire pe care o am este să îi văd pe scenă așa cum îi pregătesc eu să se prezinte.Așa încât sper că la începutul acestui an să nu mai trebuiască să țin piept încercărilor insistente și interminabile de a mă cadorisi cu diverse lucruri de care realmente nu am nevoie și pe care oricum nu le primesc. Elevii mei cu „vechime” cunosc deja aceste aspecte, știu până și faptul că nu-mi plac florile rupte și ucise”.
Gestul profesoarei a fost foarte apreciat de utilizatorii de internet, ceea ce înseamnă că tot mai multă lume își dorește un sistem educațional în care mitele și atențiile să fie noțiuni uitate în trecut.