Un elev de 11 ani a numit zece motive pentru care copiii nu vor să meargă la școală

Școala nu învață că este posibil și necesar să greșești, pentru că numai în acest fel poți învăța ceva. Un copil de 11 ani, din Rusia, speaker al conferinței ,,Завтра по имени” a vorbit despre motivele pentru care copiilor nu le place școala.

separator

,,1. Profesorul

Când vii prima dată la școală, mulți dintre profesori încearcă imediat să inspire frică. Unul din motive este frica față de învățător.

2. Teama de evaluare

După prima frică, se dezvoltă teama de apreciere. Și apoi teama de pedeapsă de către părinți. La școală, nu se uită nimeni cine ești, te judecă doar după notele tale.

3. Frica de a greși

Școala nu ne învață că este posibil și chiar necesar să greșești, pentru că numai în acest fel poți învăța ceva.

4. Trolling-ul

Un alt motiv este ridiculizarea colegilor de clasă. Și de multe ori este vina profesorilor care spun că faci ceva nu la fel de bun ca colegii tăi de clasă. Pentru ei, evaluarea este mai importantă decât elevul. Am mers la un club de creativitate pentru copii, am învățat să țes din mărgele, să sculptez din aluat, să fac brățări din piele și multe altele. Și când un profesor din grupul meu a venit la școala mea pentru a oferi un atelier și a vorbit despre realizările mele, profesorul clasei mele a fost surprins: „Timotei? Nu se poate! ”

5. Testele ,,stupide”

Aceste teste, care sunt date la ore, sunt incredibil de proaste, pentru că nu permit o variantă a răspunsului personal. Pentru a obține o notă bună, un copil încearcă să ghicească un răspuns din cele propuse, dar el poate avea propria opinie, pe care nu o poate scrie.

6. Volumul temelor

Am citit că nu există nicio dovadă că temele cresc performanța și educația copiilor. Odată am avut atât de multe teme la engleză încât după trei ore de scris m-am ridicat și nu am mai putut să-mi îndrept gâtul. Am fost dus la camera de urgență și timp de o săptămână am mers la școală cu un corset la gât.

7. Se interzice să fii unic

Școala nu-i susține cu adevărat pe cei care sunt diferiți de ceilalți. Întâi profesorul le transmite asta elevilor, iar ei rămân pe viață cu acest stereotip.

8. Școala nu te învață să fii fericit

Am citit că atunci când John Lennon din The Beatles avea cinci ani, mama lui i-a spus că cel mai important lucru în viață este să fii fericit. Apoi s-a dus la școală și a fost întrebat acolo: „Ce visezi să devii în viață?” El a răspuns: „Fericit”. I s-a spus: „Nu ai înțeles întrebarea”. La care a urmat răspunsul: „De fapt, nu înțelegeți viața”.

9. Școala nu te învață să lucrezi cu informațiile

De exemplu, urmăresc un canal pe YouTube, unde un profesor de fizică vorbește ușor și distractiv. Citirea sau vizualizarea acestor cursuri poate înlocui zeci de lecții plictisitoare.

10. Școala nu te pregătește pentru viața de adult

Școala este, de fapt, o instituție care ar trebui să te pregătească pentru vârsta adultă. Dar ea nu te învață cum să economisești și să-și crești venitul, nici cum să-l obțiii și nici, în general, cum să câștigi. Cred că o materie principală la școală ar putea fi una care se ne învețe cum să comunicăm și să ne înțelem între noi. La urma urmei, abilitatea de a comunica este cea mai importantă.”

Tripleți născuți la cinci ani diferență. Povestea incredibilă a unei femei care a luptat pentru a deveni mamă

Colleen Hapney, în vârstă de 30 de ani, și soțul ei, Pete, în vârstă de 33 de ani, aproape că renunțaseră la speranța de a avea copii după 10 ani de încercări.

Mama a fost supusă, în total, la opt ture de fertilizare in vitro și a trecut prin două pierderi de sarcini pe parcursul a 10 ani.

Cuplul aproape că își pierduse speranța. În 2018 însă, femeia a născut o fetiță pe nume Phoebe-Grace. Anul trecut, în 2023, femeia a mai născut doi băieți gemeni.

Femeia a vorbit despre lupta pe care a dus-o în încercarea de a avea copii și acum vrea să ofere cu povestea ei speranță cuplurilor care încearcă să aibă un copil.

Cuplul din Plymouth, a descoperit problemele de fertilitate după doi ani de încercări. Femeia a fost diagnosticată cu sindromul ovarelor polichistice.

„Mi s-a spus că nu pot beneficia de FIV din partea NHS, deși amândoi îndeplineam toate criteriile stabilite. Am avut inima frântă, știam că FIV este costisitoare, dar era singura noastră cale”, a spus Colleen, conform Mirror.

Colleen și Pete au decis să zboare în Cipru pentru un tratament privat de fertilizare in vitro. Dar, din păcate, tratamentul costisitor nu a funcționat. Nu au renunțat și au continuat să încerce FIV în Țara Galilor, în 2016, dar Colleen s-a îmbolnăvit grav.

„Am făcut FIV, dar am fost foarte nefericită și am dezvoltat OHSS sever, care aproape m-a ucis, ceea ce a însemnat că nu am putut face un transfer de embrioni și a trebuit să ne înghețăm toți embrionii pe 22 noiembrie 2016. A durat luni de zile să ne recuperăm și am avut primul nostru transfer de embrioni în martie 2017, care a fost un ciclu eșuat, embrionul nu s-a implantat și a fost o altă durere de inimă după ani de bătăi de cap”, a mai povestit femeia.

În august 2017 au mai încercat încă o dată și au primit vestea pe care o așteptau. Phoebe-Grace s-a născut în aprilie 2018. Deși călătoria lor a fost grea, Colleen și Pete își doreau măcar un frate sau o soră pentru fiica lor. Cuplul mai avea patru embrioni rămași pe care îi puteau folosi.

„Am fost binecuvântați cu fiica noastră, dar după atâtea eșecuri și avorturi spontane nu știam ce să facem și am încercat totul, toate medicamentele, suplimentele și terapiile alternative, dar nu am avut noroc”, a spus ea.

Collen a rămas în cele din urmă însărcinată cu gemeni.

„A fost o sarcină terifiantă, nu mă lăsam să mă entuziasmez, mă așteptam la ce era mai rău tot timpul și încercam să mă opresc să nu mă bucur pentru că nu mai puteam suporta durerea”, a povestit ea la Plymouth Live.

Dar totul s-a dovedit a fi bine, iar în aprilie 2023, ea a născut doi băieți gemeni pe nume Perseus și Elijah.

Medicii aveau să descopere că perechea de gemeni care s-a născut în 2023 și fetița care s-a născut în 2018 sunt, de fapt, tripleți. Toți cei trei copii s-au format ca embrioni în aceeași zi, în noiembrie 2016, iar asta înseamnă că sunt tripleți, chiar dacă s-au născut la mai mult de cinci ani distanță.

Sursa

De ce unii copii încep să vorbească mai devreme: Concluzia surprinzătoare dintr-un studiu realizat de cercetători

Anii premergători vârstei școlare sunt fundamentali în dezvoltarea limbajului, marcând o perioadă de învățare accelerată și diversificată. În ciuda acestei ferestre critice de oportunitate, ritmul la care copiii încep să vorbească variază enorm. Unii micuți debutează în arta conversației devreme, în timp ce alții își iau timpul, stârnind curiozitatea specialiștilor.

Căutând răspunsuri: studiul care luminează misterul

Elika Bergelson, de la prestigioasa Universitate Harvard, a condus un studiu împreună cu o echipă de psihologi din întreaga lume, urmărind să descopere ce determină aceste diferențe. Analizând comportamentul a 1.001 copii sub patru ani, cercetătorii au avut parte de rezultate neașteptate: nu există o corelație directă între cantitatea de vocalizări ale copilului și factori precum genul, statutul socio-economic sau expunerea la multiple limbi.

Cheia succesului: interacțiunea cu adulții

Contrar presupunerilor comune, studiul care a fost publicat pe Pnas.org a revelat că secretul dezvoltării timpurii a limbajului nu se află în cantitate, ci în calitatea interacțiunilor. Copiii cei mai activi în conversații sunt cei care beneficiază de un mediu bogat în dialoguri cu adulții, indiferent de alte variabile sociale sau economice.

Impactul conversației: mai mult decât cuvinte

Folosind tehnologii avansate, inclusiv microfoane purtabile și algoritmi de învățare automată pentru a analiza datele, studiul a putut să măsoare cu precizie cât de mult vorbesc copiii în funcție de expunerea lor la limbajul adult. Concluzia? Pentru fiecare 100 de cuvinte rostite de un adult, copilul produce în medie 27 de vocalizări în plus, un efect ce se amplifică pe măsură ce copilul crește.

Studiul și răspândirea sa globală: amploarea dialogului în dezvoltarea Copiilor

Extinzându-se pe 12 țări și 43 de limbi, cercetarea subliniază universalitatea acestui fenomen, arătând că fundamentul dezvoltării lingvistice este consistent în diverse culturi și comunități. Această descoperire pune în lumină importanța angajamentului verbal constant al părinților și îngrijitorilor, indiferent de contextul geografic sau cultural.

Înțelesuri mai profunde și studii complementare

Alte cercetări coroborează aceste descoperiri, subliniind că răspunsurile prompte și angajarea în conversații cu copiii, chiar și în stadiile când acesta este doar un bebeluș, pot accelera dezvoltarea limbajului. Studii publicate în reviste de prestigiu precum „Journal of Child Language” și „Developmental Science” confirmă că interacțiunile bogate și diversificate sunt piloni ai învățării lingvistice timpurii.

În concluzie, dialogul constant și interacțiunea cu adulții nu doar că îmbogățesc experiența copilăriei, dar sunt esențiale pentru dezvoltarea abilităților de comunicare. Aceste descoperiri oferă părinților și educatorilor un instrument valoros în sprijinirea dezvoltării limbajului la copii, reiterând ideea că fiecare cuvânt și conversație contează.

sursa: www.playtech.ro

Emoții mari pentru doi părinți. Ce a născut o femeie din Marea Britanie: se întâmplă o dată la 200 de milioane de nașteri

O femeie din Marea Britanie a adus pe lume o pereche de tripleţi identici. Acest lucru se întâmplă o dată la 200.000.000 de nașteri.

A născut tripleți identici

Zahra Amirabadi (28 de ani) şi logodnicul ei, Ashraf Reid (29 de ani), au aflat că vor deveni părinți de tripleți la ecografia făcută la 12 săptămâni de sarcină. Deși ambii aveau gemeni în familie, nu se așteptau ca Zahra să aibă chiar tripleţi.

„A fost un şoc atât de mare, Ashraf a şi înjurat puţin. Apoi, de bucurie, am început să râdem şi să plângem atât de tare, încât nu am putut să văd bine ecografia. Când ne-a spus că sunt tripleți, nu ne-a venit să credem”, a povestit femeia, pentru publicaţia Mirror.co.uk. 

Șansele erau de 1 la 200 de milioane

La început, doctorii ginecologi au crezut că sunt doi băieţi şi o fată, dar în săptămâna a 17-a, gravida a aflat că va naște trei fetițe. Micuțele identice Roya, Adina şi Sefia, au venit pe lume în decembrie 2021. Roya și Adina au împărțit aceeași placentă, iar Sefia a fost singură.

„Am aflat că sunt fete la timp, nu am cumpărat prea multe hainuţe. Când am văzut că seamănă, am cerut să se facă un test, care a arătat că sunt identice. Toate vin din acelaşi ou. Este incredibil”, a spus mama micuțelor.

Femeia a povestit că era obosită constant în timpul sarcinii, dormea ​​chiar două ori pe zi, înainte de a afla că poartă în pântece trei copii.

„Eram atât de mare, îmi era greu să dorm noaptea. În săptămâna a 24-a, doctorul mi-a spus că am în burtă echivalentul unui bebeluş în săptămâna a 37-a”, a mai spus aceasta.

A adus pe lume trei fetițe

Tânăra a mărturisit că ziua în care micuțele au venit pe lume a fost cea mai fericită din viaţa ei: „Am avut planificată o cezariană. Evident, erau şi emoţiile că se vor naşte, dar nu am crezut că va fi aşa de frumos. Am început să plâng cum am auzit-o pe prima dintre ele”.

După ce a născut, Zahra a avut parte de ajutor din partea familiei sale:„Am şase surori şi un frate, aşa că toţi au venit să stea cu mine, când Ashraf s-a întors la muncă. E încă nebunie, dar lucrurile s-au mai liniştit, acum că fetele au început să doarmă mai mult”.

Un lanț de magazine alimentare din Chișinău a fost vândut unui concurent local
Articolul anterior
Și-a făcut intervenții estetice după naștere? Lavinia Pîrvu a spus adevărul despre corpul său
Articolul următor