Un medic neurolog atrage atenția sistemului de învățământ, cu privire la presiunea imensă care s-ar pune pe cei mici, sănătatea lor fiind în real pericol.
Mihaela Pungan este medic neurolog, ea singură fiind mama unei fetițe, și susține că fiica sa este complet copleșită de temele pe care le primește și de volumul prea mare de informație pe care trebuie să îl gestioneze, copilul fiind de-abia în clasa a cincea.„Sunt indingnată și pe de altă parte tristă! Fetița mea, în clasa a V-a, se trezește dimineață și plânge făcând teme de la 8 la 11, iar seară de la 7 la 10, după care adoarme plângând. În restul timpului este la școală. Îmi povestește că sunt discipline la care profesorii îi iau că etalon de cunoaștere pe copiii care fac meditații la acele materii, întreabă la modul general dacă se cunosc acele noțiuni și dacă se răspunde ( evident de cei de care știu că da) trec mai departe. Și ea face meditații la 2 materii , de la 6-7 seara și primește teme în plus și acolo…. la câte meditații să meargă?!!!!
La sfârșitul săptămânii nu putem merge nicăieri împreuna pentru că au teme… Am întrebat-o: „Andreea cum te simți? „Îmi răspunde mereu : „stresată”. Am făcut câteva analize și ce credeți ATPO este peste limită ( anticorpii antitiroida, primul organ care ne ajută în modulare a stresului ). Așadar ceea ce simte produce modificări organice.”
Medicul încurajează părinții să vină cu soluții pentru rezolvarea acestei probleme tot mai presante, a pretențiilor prea ridicate ale profesorilor în ceea ce privește volumul de muncă dat copiilor. Mama promite să rezolve ea însăși într-un fel sau altul situația propriului copil, însă încurajează părinții la discuție pentru a rezolva problema pentru toți copiii, la nivel general.
„Ieri am consultat o fetiță de clasa a III-a cu tic distonic al capului (mișca sărăcuța în toate părțile cu capul) din cauza că doamna țipă la ei și nu știe să-și facă temele singurică. Părinții muncesc în schimburi. Dragă școală de ce faci asta ! Copiii noștri nu numai că nu mai au copilărie, dar se imbolnăvesc! Îi invit pe colegii psihiatri , psihologi și nu numai să comenteze!A identifica și rezolva probleme nu înseamnă a căuta vinovați! Dacă acceptăm această paradigmă este adevărat că de vină suntem cu toții. Există un curent /” o modă” în învățământ ( dincolo de norme), iar noi părinții o acceptăm, până când ne ajunge „cuțitul la os”. Sigur , sunt de acord și cu opinia că problema trebuie discutată la clasa, la școală , inspectorat și minister . Dar pe de altă parte trebuie dezbătută și public pentru a-i află anvergură și opinia tuturor celor implicați.
Cu toate că există norme de igiena muncii și a învățatului, acestea nu sunt aplicate. Conceptul de minte sănătoasă în corp sănătos este desuet.
Andreea stă în medie 10-12 ore pe scaun zilnic și la greutatea ei de 27 kg are un ghiozdan de minim 5 kg, motiv pentru care trebuie dusă/ luată zilnic de la școală. În clasele 3-4 mergea singură. Pentru asta îi mulțumesc doamnei învățătoare, care a avut măsură în toate. Plecând de la cazul meu particular , sper că realizați că nu aștept să-mi rezolve Facebook problema și o voi rezolva individual. Ce se va întâmpla cu ceilalți copii? Într-o societate sănătoasă oamenii se unesc în asociații cu valori comune pentru care lupta , dezbat civilizat . Acest spațiu public nu este un loc unde să arătăm doar ce frumoși suntem, pe unde ne plimbam și ce posedăm. Este un loc și o ocazie să discutăm și lucruri serioase care ne privesc pe mulți dintre noi.”