Adevărul despre piloţii avioanelor de pasageri: ”Suntem stresaţi, deprimaţi şi suferim în tăcere!”

Suprasolicitat și simţind din plin lipsa de personal, un membru anonim al echipajului nu este surprins să-şi vadă colegii cum se înghesuie să părăsească industria aeronautică.

Munca de pilot pentru o companie aeriană comercială a fost întotdeauna o muncă stresantă, dar de la pandemie s-a înrăutățit şi mai mult. La fel ca majoritatea companiilor aeriene, al meu – pentru un transportator foarte cunoscut – nu a fost pregătit pentru creșterea cererii atunci când restricțiile de călătorie s-au redus. A tăiat peste 1.000 de locuri de muncă la începutul Covid-19 și a constatat brusc că nu mai are suficient personal.

Combinat cu lipsuri similare în aeroporturi, acest lucru a însemnat întârzieri și întreruperi. Dacă pasagerii întârzie doar câteva minute la poartă, aeronava poate rata slotul atribuit de controlul traficului aerian, ceea ce înseamnă o așteptare de o oră și jumătate pentru încă unul.

Echipajul de cabină se poate trezi prins într-un tub de aluminiu cu pasageri furioși (și uneori beți). Au fost câteva cazuri în această vară când lucrurile au scăpat de sub control. Am avut un pasager, frustrat de întârzieri, care nu dorea ca nimeni altcineva să folosească dulapul de deasupra lui. A fost ceva minor, dar el şi-a pierdut cumpătul şi a ţipat la toată lumea: „Dacă foloseşti dulapul ăla, o să-ți scot dinții”.

În alte ocazii, nu a existat suficient personal la sol pentru a scoate pasagerii din avion. Acest lucru este dificil mai ales atunci când există un pasager într-un scaun cu rotile și este blocat fără acces. Aș spune că aproximativ 80% din turele mele din timpul verii s-au terminat cu câteva ore mai târziu decât era planificat.

Ar fi suportabil dacă ne-am simți apreciați de către angajatorul nostru, dar mulți piloți cu experiență ca mine (de 20 de ani zbor pe avioane comerciale) au fost puși cu contracte cu normă parțială ca parte a unui impuls economic al companiei aeriene, în timp ce noii piloți ( care au acumulat în mod normal datorii uriașe în timpul instruirii) li se oferă termeni și condiții semnificativ reduse.

Un pilot comercial mediu cheltuie 135.000 de lire sterline pentru a-și finaliza pregătirea, iar apoi sunt plătiți între 25.000 și 30.000 de lire sterline pe an. Piloții pot câștiga un salariu decent, dar inițial, având în vedere investiția și datoria contractată, plata nu este prea grozavă.

Între timp, șefii au revenit să-și ia bonusurile. Companiile aeriene au funcționat pe bază de bunăvoință de ani de zile, iar eu obișnuiam să fac eforturi suplimentare și să lucrez ore neplătite, dar nu mai sunt dispus să fac asta şi acum.

Pe lângă toate acestea, este vechea problemă a oboselii, pe care industria în ansamblu nu a abordat-o niciodată în mod adecvat. Piloții au ore de lucru permanent, așa că aș putea fi într-o tură devreme într-o zi, începând să lucrez la 6 dimineața, și apoi să fiu trecut la ture târzii a doua zi, estimat să încep lucrul la 18:30, după ce m-am culcat la patru dimineața. Poți încerca să dormi în timpul zilei, dar de multe ori eu nu reușesc – și apoi trebuie să pleci să lucrezi încă o tură de 11 ore. Programul în continuă schimbare este brutal și multe dintre „măsurile de oboseală” ale companiei aeriene sunt doar nişte vorbe puse în vitrine.

Așa că nu este surprinzător faptul că piloții și echipajul de cabină suferă – atât fizic, cât și psihic. Un sondaj efectuat de Trinity College din Dublin în 2020 a constatat că 20% dintre piloți și un procent șocant de 58% din echipajul de cabină prezentau simptome de depresie.

Nu știu cât de răspândită este printre colegii mei, dar există puține stimulente pentru a vorbi. Accidentul Germanwings din 2015 – în care un copilot şi-a prăbușit intenţionat avionul în Alpii francezi, ucigând pe toți cei aflați la bord, aruncă încă o umbră lungă acestei probleme. Companiile aeriene sunt foarte preocupate de orice semne de anxietate sau depresie în rândul piloților.

Oamenii își fac griji că dacă vorbesc ar putea pierde șansele lor de promovare sau se tem că și-ar putea pierde licența de zbor. Există programe de sprijin confidențiale, dar cu încrederea între piloți și management atât de scăzută de la pandemie (există resentimente amare în rândul piloților cu privire la modul în care a fost tratat Covid), nu mi-aș imagina că acceptarea este mare. Majoritatea vor suferi în tăcere.

Puteți înţelege acum de ce oamenii își iau o slujbă secundară sau de ce echipajul de cabină ajunge să plece. Apoi își dau seama că există industrii în care ești apreciat, nu trebuie să te trezești întotdeauna la 3 dimineața, ai liber în weekend și nu trebuie să ai de-a face cu pasageri agresivi, așa că, bineînțeles, ei pleacă în locuri mai bune pentru ei.

sursa: www.backnews.ro

Rusia, principala sursă de transferuri bănești în Moldova în semestrul II al acestui an

După ce în ultimii ani s-a atestat o scădere continuă a volumului de transferuri de mijloace bănești din Rusia în Republica Moldova, în trimestrul II al acestui an situația s-a inversat.

Semn rău? Lumea caută adăpost în banii americanilor. Preferă bancnotele de  100 de dolari

Astfel, datele Băncii Naționale a Moldovei arată că, în trimestrul I al acestui an, persoanele fizice din Republica Moldova au primit prin intermediul băncilor licențiate transferuri de mijloace bănești din Rusia de doar 27 milioane de dolari, fiind depășită de cinci state (Israel, Italia, Germania, Franța și SUA), transmite mold-street.com.

În trimestrul II din 2022, însă, volumul transferurilor de mijloace bănești din Rusia a crescut brusc de aproape patru ori, față de primele trei luni ale acestui an, ajungând la 107,2 milioane de dolari. Comparativ cu aceeași perioadă din 2021, creșterea este de două ori și ceva.

BNM nu oferă o explicație acestui fenomen, dar el ar putea avea legătură directă cu războiul din Ucraina.

200 de apeluri pe zi. Tot mai mulți soldați ruși sună la Forțele Armate ale Ucrainei pentru a afla cum să se predea

După anunțul mobilizării în Federația Rusă, numărul apelurilor la Forțele Armate ale Ucrainei este în continuă creștere, transmite presa ucraineană. Soldații ruși care se predau vor primi trei mese pe zi, îngrijiri medicale și contact cu familiile lor.

Russian troops in Belarus 'direct threat' to Lithuania – minister - LRT

Vitaly Matviyenko, coordonatorul proiectului ,,Vreau să trăiesc”, a declarat într-un briefing că din 18 septembrie au primit peste 2.000 de apeluri de la ruși pe tema predării.

,,Din 18 septembrie, proiectul „Vreau să trăiesc” a procesat peste 2.000 de apeluri din partea membrilor armatei ruse, care nu vor să urmeze ordinele criminale ale lui Putin și să lupte împotriva Ucrainei. Au învățat cum să se predea. Desigur, odată cu mobilizarea din Federația Rusă, numărul de apeluri este doar în creștere”, a spus Matvienko.

După cum spune funcționarul, algoritmul de predare a fost deja elaborat în detaliu – există un canal de telegramă și numere de linie fierbinte ce pot fi contactate.

În timpul dialogului, partea ucraineană explică cum și în ce circumstanțe este posibil să se predea.

Se subliniază că Ucraina garantează tuturor prizonierilor de război respectarea Convențiilor de la Geneva: trei mese pe zi, îngrijiri medicale și posibilitatea de a contacta rudele.

„Putin va părăsi puterea peste câteva luni”. Declarațiile fostului premier al Rusiei, Mihail Casianov

Mihail Casianov, fost prim-ministru al Rusiei, consideră că Vladimir Putin ar putea renunța la funcția sa și va „evada” în câteva luni, informează Sky News.

„În trei sau patru luni cred că va avea loc o schimbare crucială”, a declarat Casianov pentru Sky News.

„Nu cred că există cineva în cercul lui Putin care să îl poată face să plece”, a adăugat fostul premier rus.

„Domnul Putin însuși ar trebui să ajungă la această înțelegere. Cred că trei factori care cresc simultan l-ar putea conduce pe domnul Putin la o astfel de decizie de a evada cumva”, a precizat Casianov.

Factorii anunțați de Casianov sunt:

1. Armata ucraineană este în creștere și are sprijinul SUA și al Marii Britanii

2.  Ordinul de mobilizare al domnului Putin determina creșterea tulburărilor sociale în interiorul Rusiei, astfel că președintele pierde sprijinul în rândul rușilor obișnuiți

3. Efectul sancțiunilor occidentale este în creștere.

Mihail Kasianov, destituit de către Putin în 2004, a trecut în opoziţie şi a devenit unui dintre cei mai feroci critici ai Kremlinului.

Mihail Kasianov spune că a plecat din Rusia din cauza opoziţiei sale faţă de invazia rusă a Ucrainei, dar a refuzat să spună AFP în ce ţară se află, invocând motive de securitate.

Boris Nemţov, un critic al lui Vladimir Putin şi căruia Mihai Kasianov îi era apropiat, a fost asasinat prin împuşcare în apropiere de Kremlin în 2015.

Imagini dramatice! Soldați ruși, loviți în plin în timp ce încercau să treacă râul Nipru
Articolul anterior
Producţia de energie fotovoltaică a atins un nivel record în UE
Articolul următor