Autoritatea Aeronautică Civilă a anunțat, pe 29 aprilie, că a efectuat un control inopinat la compania Air Moldova. În urma acestuia, ACC a stabilit că compania a admis mai multe încălcări privind rambursarea mijloacelor bănești în contextul zborurilor anulate și nerespectarea dreptului la deservire a pasagerilor. Astfel, Autoritatea a declarat că Air Moldova a fost sancționată și urmează să ramburseze, în termen de 7 zile întregul cost al biletelor, tuturor pasagerilor solicitanți, afectați de anularea zborurilor în perioada 21-25 aprilie.
În amiaza zilei de 29 aprilie, Autoritatea Aeronautică Civilă a publicat un comunicat în care a anunțat că a efectuat un control inopinat la Air Moldova.
În urma verificărilor, ACC a depistat următoarele încălcări:
– A fost depășit termenul de rambursare care, potrivit Regulamentului, întregul cost al biletului la prețul de achiziție se efectuează în termen de 7 (șapte) zile, nu de 30 de zile, cum practica operatorul.
– Pasagerilor afectați nu le-a fost prezentată o comunicare scrisă (inclusiv în format electronic) în care sunt precizate normele de compensare și asistență conform Regulamentului. De asemenea, pasagerilor nu li s-a prezentat în formă scrisă nici coordonatele Autorității Aeronautice Civile.
– Au fost admise încălcări și la capitolul respectării dreptului la deservire a pasagerilor și anume: mese și băuturi direct proporționale cu timpul de așteptare, cazare hotelieră, transport dintre aeroport și locul cazării.
Astfel, ACC a declarat că Air Moldova a fost sancționată pentru utilizarea de practici comerciale înșelătoare.
Potrivit Autorității Aeronautice Civile, operatorul va rambursa în termen de 7 zile întregul cost al biletelor, tuturor pasagerilor solicitanți, afectați de anularea zborurilor în perioada 21-25 aprilie 2023 – până la data limită de 02 mai 2023.
Totodată, în termen de 24 de ore, Air Moldova va prezenta tuturor pasagerilor afectați de anularea a 46 zboruri, din perioada vizată, o comunicare scrisă (inclusiv în format electronic) în care vor fi precizate normele de compensare și asistență.
În context, ACC reiterează că pasagerii își pot revendica drepturile, solicitând contravaloarea biletelor și pot beneficia și de o compensație care variază între 250-400 euro, în funcție de destinație.
„Toți pasagerii afectați de anularea zborurilor pot depune o solicitare în adresa companiei aeriene (prin intermediul poștei electronice, telefon, sediul unității comerciale din bd. Negruzzi 10), iar în cazul nesoluționării situației, consumatorii pot depune o reclamație în adresa Autorității Aeronautice Civile”, au informat instituția.