Anatol Durbală a devenit victima unei înselătorii pe Viber. Un individ, care s-a prezentat drept angajatul unei bănci, a încercat să-i sustragă în mod verbal datele cardului bancar. Totuși, prezentatorul TV a intuit că poate fi vorba despre un apel fals, de aceea a oprit la timp conversația și a efectuat un apel de control la reprezentanții băncii.
Anatol Durbală a relatat întâmplarea pe pagina personală de facebook, încercând astfel să le fie de ajutor oamenilor. Prezentatorul i-a îndemnat pe prietenii săi virtuali să fie atenți și să nu cadă în plasa unor asemenea apeluri false.
Totodată, acesta a dezvăluit cum arată o ,,poză a profilului persoanei dubioase care a efectuat apelul pe Viber”.
Anatol Durbală: ,,Mi s-a întâmplat și mie!
M-a sunat prin Viber un tip, care s-a prezentat drept Valentin Cibotaru, operator nr.7. Scris pe telefon “Support Client 24/7” și avea sigla Moldindconbank.
M-a întrebat dacă am cardul meu la mână. L-am asigurat că da. M-a întrebat dacă am încercat acum să fac un transfer de bani. Am zis că nu. Atunci el mi-a spus că de pe cardul meu s-a încercat un transfer de 4 mii și ceva de lei, către o persoană anume Elena Sprânceană. M-a întrebat dacă cunosc așa o persoană. I-am zis că nu. Și atunci Dânsul mi-a propus să aleg una din două, sau să blochezi cardul, sau să depun o cerere la poliție.
Eu am citit multe postări și informații, precum că uite așa sunt sunați clienții ca și cum de angajații băncilor, dar de fapt sunt niște escroci care urmăresc scopul de a sustrage banii de pe card. I/am zis, deci, tipului Valentin Ciubotaru, că nu am încredere că vorbesc cu un angajat al băncii și l-am întrebat cum pot să verific. El mi-a zis să sun pe numărul de pe card. Am sunat la bancă, am așteptat cuminte până mi-a venit rândul cu nr.12 să vorbesc și domnișoara de la celălalt capăt al firului, după ce i-am expus istoria, m-a întrebat dacă am fost sunat pe Viber. I-am zis că da. Atunci, m-a asigurat ea, este o escrocherie. De pe cardul meu nu au fost făcute transferuri și nici nu s-a încercat așa ceva. Și mi-a mai zis odată că nu sună nimeni pe Viber de la bancă.
O să postez aici numărul și cum arăta pagina asta Viber de pe care am fost sunat. I-am dat și domnișoarei de la bancă acest număr și d-sa m-a asigurat că va fi avertizată poliția.
Aveți grijă. Nu cădeți în asemenea capcane.
Din câte înțeleg, dacă alegeam să blochezi cardul, Dânsul urma să mă întrebe numărul sau alte informații. După care să extragă bani de pe card. Sper foarte mult că lucrurile s-au terminat aici.
Aveți mare grijă. Nu credeți și nu răspundeți la asemenea apeluri”, este mesajul prezentatorului tv.
Totodată, mai mulți prieteni virtuali ai prezentatorului au dezvăluit, în secțiunea comentarii, cazuri similare prin care au trecut:
,,Am pățit-o la fel, și eu, domnul vorbea atât de convingător, că mai să-l cred în primele 30 de secunde. Apoi mi-am dat seama că e înșelătorie și l-am luat eu la întrebări…”
,,Exact așa am pățit-o și eu…numai că mie mi-au transferat 12 mii lei, chiar dacă eu le-am spus că știu că este vorba despre hoți. Apoi a urmat un coșmar… am fost apelată de peste 100 ori și am primit amenințări. Am sunat la 112, am fost a doua zi la poliție. Polițistul a dat din umeri și a zis că nu-i va putea găsi, chiar dacă au numărul de telefon și cunoaștem că acești hoți sunt la pușcărie. Până într-un final mi-a fost blocat cardul cu tot cu banii mei și acum, de o săptămână, scriu cereri și declarații la poliție și bancă pentru că să îmi pot înapoia banii”.
,,Am pățit-o la fel! Pe moment, am căzut un pic în plasă, eram la volan si m-au luat prin surprindere, pâna când am tras pe dreapta și am început a analiza lucrurile. Le-am zis că mă apropii imediat la o filiala a lor să scriu o cerere pentru politie si i-am prins cu mâța în sac când le-am adresat întrebarea: “la ce adresă aveți o filială mai aproape de strada 31 august!?” Atunci mi-am dat seama că este o păcăleală. Totuși ar trebui sa fim atenți sa nu cadem în plasă la alte scheme”.
,,Fiți vigilenți, angajatii bancilor nu suna pe VIBER”.
,,Mi s-a întâmplat, m-au întrebat dacă am făcut cumpărături pe Joom, i-am spus că da, apoi mi-au spus să le dau datele cardului ca să confirme comanda. Nu le-am datele evident”.
,,Si pe mine m-au sunat, dar știam de metoda asta de sustragere a banilor de pe card și nu am raspuns. Aveti mare grija cu apelurile dubioase. Și nu dezvăluiți datele cardului sub nici o formă!”
Mai jos, alte apeluri false primite de către internauți. Iată cum arătau: