Restricțiile privind publicitatea la produsele alcoolice a fost aprobată de Legislativ. Astfel, reclama la alcool cu excepția vinului din struguri, urmează să fie interzisă la radio, TV, presa scrisă, internet, transportul public, dar și în sediile agenților economici specializați, pe paginile oficiale din internet ale producătorilor și unităților comerciale. Aceasta va fi permisă doar în timpul evenimentelor naționale, în magazinele specializate, pe teritoriul întreprinderilor producătoare și pe bilete de călătorie sau în aeronave.
Potrviti IPN, Proiectul de lege care prevede modificarea și completarea unor acte legislative în domeniul controlului alcoolului a fost votat ieri în lectură finală în ședința Parlamentului. Modificările legislative prevăd și unele excepții pentru publicitatea producției alcoolice la radio și televiziune între orele 23:00 și o6:00, pe prima și pe ultima copertă a materialelor tipărite, în zonele publice pentru perioada desfășurării sărbătorilor naționale și tradiționale, în sediile agenților economici specializați, pe paginile oficiale din internet ale producătorilor și unităților comerciale.Totodată, publicitatea vinului din struguri trebuie să respecte o serie de condiții. Aceasta nu trebuie să fie adresată minorilor și să nu implice minori, să nu atribuie producției alcoolice proprietăți terapeutice, de prevenire, tratare sau vindecare a unor boli, să nu creeze impresia că întrebuințarea alcoolului contribuie la sporirea nivelului de performanță fizică sau intelectuală, precum și la obținerea succeselor pe plan personal, profesional, social, sportiv și altele.Pentru încălcarea regulilor de amplasare și difuzare a publicității la alcool, Legislativul a stabilit sancțiuni. Astfel, persoanelor fizice li se vor aplica amenzi de până la 4 500 de lei, iar celer juridice vor achita amenzi de până la 15 000 de lei, cu privarea dreptului de a desfășura o anumită activitate pe un termen de pînă la un an.