„Bătălia mea pentru salvarea prințesei Diana”. Mărturiile medicului care s-a luptat s-o salveze pe Prințesa de Wales

În interviul intitulat „Bătălia mea pentru salvarea prințesei Diana”, chirurgul cardiolog MonSef Dahman a povestit cât a luptat întreaga echipă pentru a o salva pe prințesă, contrazicând, prin povestea minut cu minut a încercărilor de resuscitare, teoria conspirației potrivit căruia medicii sosiți la fața locului au lăsat-o să moară, că așa era „ordinul”.

În dimineața zilei de 31 august 1997, când Diana a fost rănită grav în accidentul de mașină de la Paris, Dahman a fost convocat la fața locului de la spitalul Pitié-Salpêtrière, unde era de gardă.

Timp de câteva ore în acea dimineață de duminică, Dahman, tânăr chirurg, de 33 de ani, a jucat un rol central în lupta disperată pentru salvarea vieții Dianei, Prințesa de Wales. 

Până acum nu a vorbit niciodată cu un ziar despre acest episod. Însă într-un interviu exclusiv pentru un  podcast al Daily Mail, el a amintit în detalii dramatica luptă pentru a face inima Prințesei Inimilor”, cum i se spunea popular, să bată din nou.

Accidentul din pasajul Alma s-a petrecut la 12.23 PM. Echipa de medici sosiți la fața locului a încercat s-o stabilizeze pentru a putea fi transportată cu ambulanța. A suferit un stop cardiac în timp ce era mutată în ambulanță. După ce a fost resuscitată, a fost transportată la spitalul unde lucra Dahman. A ajuns acolo la 2.06am.

Nu a vrut să descrie anumite aspecte ale tratamentului pe care l-a administrat, din motive de confidențialitate a pacientului. Daily Mail a ales, de asemenea, să nu publice anumite detalii prezentate anchetelor oficiale cu privire la moartea ei. Importantă a fost lupta disperată a medicilor de a-i salva  viața.

La radiografie, a reieșit că suferea de sângerări interne foarte grave. S-a îndepărtat excesul de lichid din cavitatea toracică.

Dar hemoragia a persistat și Diana a primit transfuzii de sânge cu O negativ în camera de urgență, până să i se stabilească grupa ei de sânge.

În jurul orei 2.15 a suferit un alt stop cardiac. Situația devenise din ce în ce mai critică. Era nevoie de o intervenție extremă.

În timp ce a fost supusă unui masaj cardiac extern, Dahman a efectuat o procedură chirurgicală când Diana încă se afla pe targă în camera de urgență.

Această circumstanță a fost „cu adevărat excepțională” și a indicat cât de îngrozitoare devenise situația ei. „Am făcut această procedură pentru a-i permite să respire”, explică Dahman. „Inima ei nu putea funcționa corect, în lipsă de sânge.”

În urma acestei intervenții, Dahman a descoperit că Diana suferise o rană semnificativă în pericard, care protejează inima.

Prognosticul s-a agravat. Acum era ora 2.30. Era nevoie de un miracol. Lui Dahman i s-a alăturat în camera de urgență profesorul Alain Pavie, probabil cel mai important chirurg din Franța. Fusese chemat de acasă. Dacă cineva putea să o salveze, el era acela.

Pavie a decis că Diana trebuie mutată într-una din sălile de operație ale spitalului. Bănuia că sursa principală a sângerării interne nu fusese încă găsită. A fost necesară o explorare chirurgicală suplimentară.

Această procedură a descoperit cea mai gravă rană – o ruptură la vena pulmonară stângă sus, la punctul de contact cu inima. Pavie a suturat leziunea.

sursa: www.newsweek.ro

O nouă rută feroviară între Ucraina și Republica Moldova va fi lansată în decembrie

Între Ucraina și Republica Moldova va fi lansată ruta feroviară Lvov-Chișinău, din 15 decembrie, informează presa ucraineană citată de radiomoldova.md.

Anunțul a fost făcut de președintele Consiliului de Administrație al companiei „Ukrzalizniția”, Oleksandr Pertsovskyi.

„Funcționează cu succes ruta Kiev-Chișinău. Acum adăugăm și Lvov la această conexiune. A fost o cerere populară”, a remarcat el.

Trenul va porni din Lvov la ora 15:00 și va ajunge la Chișinău a doua zi, la ora 11:30.

Potrivit șefului „Ukrzalizniția”, acesta este un timp convenabil pentru cei care doresc să facă un zbor din aeroportul local, care este destul de activ, în special pe rutele sudice populare, cum ar fi Turcia.

Acum Lvov va avea o conexiune directă cu Chișinăul”, a subliniat Oleksandr Pertsovskyi.

Biletele vor fi puse în vânzare cu 20 de zile înainte de data plecării.

România și Bulgaria se pot alătura pe deplin spațiului Schengen în ianuarie 2025

România și Bulgaria se pot alătura pe deplin spațiului Schengen de liberă circulație din ianuarie 2025, a declarat vineri ministrul de interne ungar, Sandor Pinter, care a adăugat că decizia finală va fi luată la reuniunea miniștrilor de interne ai UE din 11 decembrie, informează Reuters.

Pinter a anunțat că un pachet de măsuri de securitate va fi prezentat la reuniunea miniștrilor de interne din UE din 11 decembrie, între care aranjamente pentru cel puțin 100 de polițiști de frontieră pentru a proteja granița dintre Turcia și Bulgaria.

România și Bulgaria se află pe rute majore pentru comerțul ilegal cu arme și droguri, precum și pentru traficul de persoane, dar Comisia Europeană a declarat, după o investigație amănunțită, că cele două țări au îndeplinit toate cerințele Schengen.

România a descris opoziția Austriei ca fiind nejustificată, citând date de la agenția de frontieră Frontex care arată că migranții ilegali au intrat în UE în principal din Balcanii de Vest, nu din România.

Gata cu restricțiile de acces în terminalul Aeroportului Internațional Chișinău

Începând cu data de 23 noiembrie 2024, ora 08.00, restricțiile de acces în terminalul Aeroportului Internațional Chișinău vor fi eliminate complet. Această decizie a fost luată de Grupul managerial de risc, informează unica.md cu referire la un comunicat oficial.

”Accesul în terminalul Aeroportului Internațional Chișinău va fi permis tuturor persoanelor, fie că sunteți pasageri, fie că doriți să întâmpinați sau să petreceți pe cineva drag.

Vă mulțumim pentru înțelegere și cooperare. Securitatea și siguranța fiecărui participant la traficul transfrontalier sunt priorități absolute.”, anunță Aeroportul Internațional Chișinău.

OMS: Varianta Delta a Coronavirusului devine dominantă la nivel mondial
Articolul anterior
O fetiță de 15 ani, lovită de o mașină de taxi pe o stradă din Capitală. Copila a ajuns la reanimare
Articolul următor