Ce reguli anti-Covid-19 va trebui să respectăm când mergem cu avionul

Pasagerii vor purta măști de la intrarea în aeroportul de plecare până la ieșirea din aeroportul de destinație, însoțitorii nu vor mai avea voie să intre în aeroport decât în cazuri excepționale, iar temperatura ridicată nu va fi mai mult decât un indiciu de simptome de Covid-19, nicidecum un motiv întemeiat pentru a refuza urcarea pasagerului în avion.

separator

Toate aceste reguli, plus multe altele, se regăsesc în protocolul întocmit de Agenția Europeană de Siguranță în Aviație (EASA) și Centrul European pentru Prevenirea și Controlul Bolilor (ECDC) pentru călătoriile cu avionul.

Imaginează-ți că ești într-un avion, adormi și-ți alunecă masca de pe față. Și, mai grav, te apucă o tuse seacă, de-l faci pe pasagerul de lângă tine să sară de pe scaun, speriat că tocmai l-ai infectat cu coronavirus. În avion se iscă un mic scandal, iar echipajul va trebui să intervină și să aplaneze conflictul dintre tine și colegul de scaun.

În același timp va trebui să-i liniștească și pe ceilalți pasageri. „Stați liniștiți, toată lumea e ok, nu are nimeni Covid-19, ne pregătim să aterizăm pe aeroportul de destinație”.

Scenariul de mai sus este foarte plauzibil în lumea care ne așteptă după ridicarea restricțiilor de călătorie. Atât de plauzibil încât companiile aeriene sunt avertizate de instituțiile europene să-l ia în calcul și să organizeze traininguri speciale cu angajații. Operatorii trebuie de acum înainte să aibă protocoale clare de intervenție în cazul în care pasagerii se acuză unii pe alții că nu respectă măsurile de protecție anti-COVID-19 sau în cazul în care panica se răspândește printre aceștia.

Pe 21 mai 2020, Agenția Europeană de Siguranță în Aviație (EASA) și Centrul European pentru Prevenirea și Controlul Bolilor (ECDC) au emis un ghid, „COVID-19 Aviation Health Safety Protocol”, adică un set de reguli privind călătoriile cu avionul în timpul pandemiei COVID-19.

Ghidul este valabil pentru țările din UE dar, cu siguranță, vom avea parte de reglementări similare în toată lumea. E de ajuns să răsfoiești documentul ca să înțelegi că intrăm într-o nouă eră a călătoriilor cu avionul. Așa cum s-au schimbat multe după atentatele din 11 septembrie 2001, la fel de multe se vor schimba și acum.

Partea bună este că cele două instituții, EASA și ECDC, încearcă să răspundă pericolului COVID-19 prin „măsuri proporționale și eficiente”. Ce înseamnă asta?

Înseamnă că se face apel la bun simț. De pildă, nu se impune companiilor aeriene să vândă mai puține bilete, astfel încât zborurile să nu mai poată fi rentabile, dar se recomandă ca distanțarea fizică să fie respectată acolo unde este posibil.

Un alt exemplu: cele două instituții europene recunosc limitele termoscanării pasagerilor în aeroporturi. Dacă, să zicem, pasagerul are peste 38 de grade nu este poftit pe ușă afară, se mai face o dată verificarea temperaturii, apoi omul este îndrumat către un control de specialitate, tot în aeroport. Nu se pleacă din start de la premiza că pasagerul cu temperatura ridicată este bolnav de COVID-19.

În fine, sunt multe reglementări în acest ghid, le-am selectat pe cele pe care va trebui să le știm cu toții înainte să călătorim cu avionul. Ca să nu fim luați prin surprindere.

Reguli de călătorie anti-COVID-19 ÎNAINTE de a ajunge la aeroport

Principiul de bază este că persoanele cu simptome de COVID-19 trebuie descurajate să ajungă la aeroport. Cum se face aceste lucru?

Una din recomandările făcute de EASA/ECDC companiilor aeriene este să ramburseze contravaloarea biletului pasagerului care dovedește, pe baza unui certificat medical, că este confirmat cu COVID-19. Rambursarea se face cu până la 6 ore înainte de zbor.

De asemenea, companiile aeriene trebuie să-și informeze pasagerii în legătură cu simptomele COVID-19, înainte ca aceștia să se prezinte la aeroport: când își fac check-in-ul online, prin SMS etc. Dar nu cu mai mult de 24 de ore înainte de zbor.

Pasagerii vor completa o declarație pe propria răspundere că nu sunt bolnavi de COVID-19, înainte de a primi boarding pass-ul (biletul de avion). Preferabil este ca această declarație să poată fi completată atunci când își fac check-in-ul. Pasagerii își vor asuma faptul că, dacă mint în această declarație, există posibilitatea să nu fie lăsați să urce în avion.

Reguli de călătorie anti-COVID-19 ÎN AEROPORTURI

Fiecare aeroport va avea o persoană anume desemnată pentru a coordona activitățile și implementarea măsurilor de siguranță anti-COVID-19.

Accesul în aeroporturi va fi permis doar pasagerilor, personalului navigant și personalului aeroportului. Nu și persoanelor care însoțesc pasagerii. Prin excepție, va fi permisă intrarea în aeroporturi a persoanelor care însoțesc pasageri cu dizabilități, minori etc.

Pasagerii sunt îndemnați să-și facă check-in online pentru a evita cât mai mult formalitățile de pe aeroport.

Pasagerii vor purta mască de la intrarea în aeroportul de decolare și până la ieșirea din aeroportul de destinație. Excepții: la controlul de securitate („security checks”) și la controlul de la frontieră („border control”). De asemenea, sunt exceptate persoanele cu probleme de sănătate dovedibile și copiii sub 6 ani.

Termoscanarea (măsurarea temperaturii)

Măsurarea temperaturii se va face, potrivit protocolului EASA/ECDC, doar pe aeroporturile unde există legislație națională în acest sens. Deci este posibil să nu ne întâlnim cu această procedură peste tot în lume, e bine să știm și de ce.

Termoscanarea este recomandat să se facă chiar la intrarea în aeroport (sau foarte aproape de intrare), în baza unui protocol încheiat între aeroporturi și autoritățile sanitare din țara respectivă. Controlul temperaturii trebuie să identifice pasagerii cu temperatura corpului mai mare de 38 grade.

În cazul în care se descoperă un pasager aflat într-o astfel de situație, procedura se repetă cel puțin o dată pentru a avea o confirmare. Pasul următor: pasagerul nu este trimis acasă, ci va fi consultat de personal medical de specialitate. Acest interviu/ consult trebui făcute în locuri special amenajate în interiorul aeroporturilor, atât pentru a păstra confidențialitatea, cât și pentru a preveni răspândirii virusului (în caz că persoana respectivă chiar e infectată).

Ghidul EASA/ECDC precizează însă că trebuie avut în vedere faptul că screeningul termic are multe limitări în detectarea cazurilor de COVID-19:

Multe persoane simptomatice nu au febră și un procent mare de transmitere a COVID-19 apare prin cazuri asimptomatice sau pre-simptomatice;
Febra poate fi ușor tratată cu medicamente;
Poate da o impresie falsă de siguranță, cu efect negativ asupra respectării altor măsuri.

Cu alte cuvinte, temperatura ridicată nu poate fi decât un indiciu, nicidecun un motiv suficient pentru a refuza urcarea în avion a unui pasager. Citește continuarea articolului aici!

 

Halucinant! O femeie a plătit o sumă colosală unui fals atronaut rus care i-a cerut bani de rachetă să se întoarcă pe Pământ şi să se căsătorească cu ea

O femeie din Japonia, înşelată de un fals astronaut rus care a cerut bani să se întoarcă pe Pământ şi să se căsătorească cu ea.

O femeie japoneză în vârstă de 65 de ani a fost victima unei escrocherii romantice internaționale puse la cale de o persoană care pretindea că este un astronaut rus care are nevoie de fonduri pentru a se întoarce pe Pământ, a anunțat poliția locală.

Poliția prefecturii japoneze Shiga a afirmat că victima din orașul Higashiomi i-a trimis escrocului aproximativ 4,4 milioane de yeni (aproximativ 41.340 de dolari) pe parcursul a mai multor luni, potrivit Global News.

Cei doi s-au cunoscut pe Instagram în iunie, când falsul astronaut i-a trimis femeii un mesaj și a pretins că lucrează la Stația Spațială Internațională, susține poliția.

Rețeaua de televiziune japoneză TV Asahi a afirmat că profilul escrocului includea mai multe fotografii făcute din spațiu.

Kyodo News, o agenție de știri cu sediul la Tokyo, a relatat că cei doi au comunicat și prin intermediul unei aplicații de mesagerie numită Line. Acolo, escrocul a pretins că este îndrăgostit de victimă și că vrea să se întoarcă pe Pământ pentru a se căsători cu ea.

Dar exista o capcană: escrocul pretindea că trebuie să plătească din buzunar pentru mai multe elemente ale călătoriei de întoarcere, inclusiv o rachetă și „taxele de aterizare” ale acesteia, a relatat Kyodo News.

Bani de rachetă pentru a se întoarce pe Pământ

Escrocul i-a spus femeii că o iubește și că vrea să înceapă o nouă viață cu ea în Japonia, dar că acest lucru se poate întâmpla doar după ce cumpără racheta pentru a zbura în țară, a susținut el. Femeia s-a conformat și i-a trimis „astronautului” tranzacții monetare repetate într-un cont bancar specificat.

Când escrocul a continuat să insiste ca ea să trimită mai mulți bani, victima a devenit suspicioasă și a alertat poliția.

Escrocheriile romantice online – deși rareori prezintă astronauți – au crescut în popularitate în ultimii ani.

Poliția regală canadiană încurajează utilizatorii rețelelor de socializare să rămână sceptici cu privire la mesajele venite de la persoane necunoscute. Organizația recomandă efectuarea unei căutări amănunțite pe internet cu privire la identitatea unei persoane. De asemenea, aceștia susțin că, dacă o persoană s-a „îndrăgostit repede” sau cere bani, ar trebui să fie privit ca un semnal de alarmă.

sursa

Mod sănătos de viață după gratii: Cursuri gratuite de fitness pentru deținutele de la Rusca

Pentru prima oară în istoria penitenciarului de femei din Rusca sunt organizate și desfășurate cursuri de instruire fitness. O antrenoare celebră în lumea sportului din Republica Moldova, Natalia Șveț s-a oferit să instruiască, gratis, timp de 6 săptămâni, femeile aflate în detenție, scrie unimedia.info.

„În scop de solidaritate, dar și de promovare a unui mod sănătos de viață după gratii, la prima ședință de sport, alături de femeile din detenție s-au antrenat și doamnele din cadrul Administrației Naționale a Penitenciarelor, în frunte cu directoarea adjunctă Liuba Jignea-Suveica. 

Înainte de a purcede la antrenamentul propriu-zis, directoarea adjunctă a ANP și-a exprimat mulțumirea pentru un astfel de eveniment, menționând că cea mai bună pastilă antistres este efortul fizic, îndemnând persoanele din custodia penitenciarului gazdă să practice sportul, indiferent de starea  de spirit. 

Pe lângă antrenamentele performante, trainer-ul Natalia Șveț, a venit cu un șir de recomandări în fața celor prezenți ce ține de o poziționare corectă, respirație corespunzătoare, stare de sănătate pozitivă și altele. Totodată, antrenoarea a dat promisiuni că timp de 6 săptămâni va depune toată străduința ca să transmită femeilor din detenție o parte din dragostea sa față de sport, dar și experiența acumulată, astfel încât, pe viitor, aceste antrenamente să aibă continuitate în cadrul penitenciarului. 

„Rănile câștigătorilor se vindecă mai repede, este un fenomen stabilit științific. La fel ca și faptul că frica și stresul slăbesc imunitatea. Trăim un stres continuu și acest lucru este cu certitudine dăunător pentru sănătate. A venit timpul să schimbăm lucrurile!„ a menționat înainte de a purcede la „treabă„ Natalia. 

Administrația Națională a Penitenciarelor aduce sincere mulțumiri antrenoarei Natalia Șveț pentru efortul și contribuția sa la reintegrarea persoanelor din detenție”, menționează ANP.

Dacă vrei și TU să abordezi un stil de viață sănătos, solicită o consultație gratuită cu un specialist care să te ajute să faci corect pașii. Nu ezita, accesează Centrul Onlin de Nutriție și Sport al Galinei Tomaș, din orice colț al lumii, pentru a găsi răspuns la orice întrebare și a primi ghidare corectă!

Condiții moderne la Hubul educațional de la Colegiul „Iulia Hasdeu” din Cahul, renovat și dotat cu mobilier. Ce alte instituții urmează

Hubul educațional de la Colegiul „Iulia Hasdeu” din Cahul a fost renovat și dotat cu mobilier modern pentru elevi și profesori. Încăperea are o suprafață de 500 de metri pătrați și cuprinde mai multe laboratoare și săli de clasă, un spațiu de consiliere psihologică, un laborator de creație video și o sală multifuncțională.

Modernizările au fost făcute din cadrul proiectului „Învățământul Superior din Moldova”, implementat de Ministerul Educației și Cercetării și finanțat de Banca Mondială. Suma investițiilor alocate colegiului din Cahul se ridică la 339 175 euro.

În total, în cadrul Proiectului „Învățământul Superior din Moldova” sunt prevăzute aproape 25 mln euro pentru modernizarea a 7 universități și 6 colegii pedagogice din țară.

Foto. Munții Carpați, acoperiți de zăpadă cu o săptămână înainte de vară
Articolul anterior
Stomatita aftoasă poate influența negativ calitatea vieții
Articolul următor