Podul peste Strâmtoarea Messina care să lege Sicilia de partea continentală a Italiei ar putea deveni realitate după ce proiectul a fost abandonat mulți ani, relatează CNN.
Podul peste strâmtoarea Messina ar lega Sicilia de partea continentală FOTO Webuild via CNN
Visul privind construcția unui pod care să lege partea continentală de Sicilia prin Strâmtoarea Messina datează din epoca romană, când consulul Metellus a îmbinat butoaie și scânduri pentru aduce 100 de elefanți din Cartagina la Roma, în anul 252 î.Hr.
De atunci, felurite planuri, inclusiv ideea cu viață scurtă a unui tunel, au fost propuse și abandonate.
Dacă proiectul s-ar concretiza, podul peste Strâmtoarea Messina ar avea 3,2 kilometri, ceea ce l-ar face cel mai lung pod suspendat din lume.
Uriașul proiect ingineresc este mai aproape de realizare ca niciodată: guvernul Giorgia Meloni a adoptat luna trecută un decret în acest sens, după ce ministrul transporturilor Matteo Salvini a resuscitat proiectul abandonat după căderea guvernului lui Silvio Berlusconi.
Actuala coaliție de guvernare l-a inclus în campania electorală, iar când a preluat Ministerul Transporturilor, Salvini a făcut din el o prioritate.
Firma italiană WeBuild, câștigătorea licitației, a dat în judecată guvernul pentru încălcarea contractului după ce proiectul a fost pus în pauză, dar probabil că va primi înapoi lucrarea, în pofida „manifestărilor de interes din toată lumea, inclusiv din China”, a declarat Salvini pentru Asociația Presei Străine la Roma în martie, când a făcut anunțul.
Directorul de inginerie al WeBuild, Michele Longo, a fost invitat în parlament pentru a vorbi despre planul relansat la 18 aprilie.
„Podul peste Strâmtoarea Messina este un proiect care poate începe imediat. De îndată ce contractul este restabilit și actualizat, proiectul poate începe”, a declarat în fața parlamentului italian Michele Longo, directorul departamentului de inginerie al WeBuild. Proiectul ar putea fi gata în opt luni, în timp ce podul poate fi finalizat în circa șase ani.”
Costurile podului se ridică la 4,5 miliarde de euro la care se adaugă 6,75 miliarde de euro pentru infrastructura de susținere, inclusiv modernizarea legăturilor rutiere și feroviare, terminalele și lucrările de pregătire a terenului pentru a „reduce riscurile hidrogeologice” în timpul construcției, potrivit planului prezentat Ministerului Transporturilor.
După ce Italia a investit sute de milioane de dolari de-a lungul timpului în studii de fezabilitate, Salvini spune că va costa mai mult „să nu construim podul decât să îl construim”.