China își strecoară producția auto în Europa, sub privirile Bruxelles-ului. Mașinile electrice chinezești, la mare căutare

China așteaptă Comisia Europeană să dezvăluie care sunt tarifele vamale suplimentare pe care intenţionează să le impună pentru vehiculele electrice. În schimb, țările europene vor să ofere producătorilor de mașini electrice din China scutiri de taxe, pentru a încuraja construirea de fabrici în Europa, scrie evz.ro.

Statele membre UE pot să obțină beneficii pe piața muncii prin înființarea unor astfel de fabrici de către companii chineze. Din acest motiv, producători de mașini electrice precum BYD, Saic și Chery Automobile sunt interesați să se extindă în Europa, atrași și de posibilele subvenții pe care le-ar putea obține.

Constructorii auto din China iau în calcul să-și deschidă fabrici ar putea beneficia de avantaje precum scutiri de taxe, facilități pentru crearea de locuri de muncă și de sprijin pentru a deschide fabrici de baterii necesare vehiculelor electrice. De asemenea, costurile de transport din China către Europa ar fi mai mici.

„Producătorii auto din China știu că mașinile lor trebuie să fie percepute ca fiind europene dacă vor să atragă clienții europeni. Acest lucru înseamnă să producă în Europa”, a declarat Gianluca Di Loreta, reprezentant al firmei de consultanță Bain and Company, pentru Reuters.

Mașinile electrice chinezești sunt foarte căutate în Europa

Mașinile electrice chinezești sunt tot mai populare în Europa, pentru că sunt mai ieftine decât cele produse în Europa. Acestea vin cu numeroase dotări standard.

Printre acestea se numără încărcarea gratuită timp de unul sau doi ani, camere de bord sau un set suplimentar de anvelope de iarnă. În pofida prețului mai mic, producătorii chinezi de vehiculele electrice se axează pe design, iar recent și-au îmbunătățit dotările de siguranță.

Vânzările de autoturisme chineze au reprezentat 4% din piaţa europeană anul trecut şi, potrivit firmei de consultanţă AlixPartners, ar urma să ajungă la 7% în 2028.

Țările care au spus „da” chinezilor

Ungaria, ţară unde în 2023 au fost asamblate 500.000 de autovehicule, şi-a asigurat prima investiţie într-o uzină europeană a unui constructor chinez, anunţată anul trecut de gigantul chinez în domeniul automobilelor electrice BYD, care are în vedere şi o a doua uzină în Europa în cursul anului 2025.

Budapesta negociază şi cu un alt producător chinez, Great Wall Motor, pentru a găzdui prima sa uzină din Europa, şi în acest sens oferă stimulente financiare pentru locurile de muncă create, facilităţile fiscale şi relaxarea reglementărilor în zonele vizate pentru a atrage investiţii străine.

Polonia are mai multe programe prin care în prezent sprijină investiţii de peste 10 miliarde de dolari, a transmis Ministerul polonez al Dezvoltării şi Tehnologiei, inclusiv unul referitor la susţinerea tranziţiei la o economie net-zero şi un altul care oferă reduceri de taxe pentru veniturile companiilor, de până la 50% în cazul regiunilor cu o rată ridicată a şomajului.

Spania, al doilea mare producător de automobile din Europa, după Germania, şi-a asigurat o investiţie din partea constructorului chinez Chery, care va începe să producă automobile la fosta uzină Nissan din Barcelona, în ultimul trimestru al acestui an.

Chery se aşteaptă să beneficieze de un program de 3,7 miliarde de euro lansat de Spania în 2020 pentru a atrage constructori de automobile electrice şi de baterii pentru automobilele electrice.

Grupul chinez Envision Group a primit deja 300 de milioane de euro în cadrul acestei scheme pentru construcţia unei uzine de baterii, care va crea 3.000 de locuri de muncă. De asemenea, Spania ar putea găzdui cea de-a patra uzină de baterii pe care grupul auto Stellantis intenţionează să o construiască în Europa cu chiunezii.

Italia poate apela la fondul său naţional pentru industria auti, dotat cu un buget de şase miliarde de euro în perioada 2025-2030, pentru stimulente atât pentru cumpărătorii de automobile cât şi pentru producători. Constructorul auto chinez Dongfeng este unul din producătorii care au avut discuţii cu autorităţile de la Roma cu privire la o posibilă investiţie.

China va construi alte două uzine în Europa

Un alt constructor auto chinez, SAIC, proprietarul mărcii MG brand, intenţionează să construiască două uzine de asamblare în Europa, au declarat pentru Reuters mai multe surse din apropierea acestui dosar.

Prima uzină, care ar urma să aibă la bază o facilitate existentă de producţie, ar urma să fie anunţată încă din luna iulie şi ar urma să se ocupe cu asamblare de automobile pe bază de colecţii de kituri, mizând pe o producţie de 50.000 de vehicule pe an.

Cea de-a doua uzină din Europa a grupului SAIC ar urma să fie construită de la zero şi ar urma să producă 200.000 de vehicule pe an. Potrivit surselor citate de Reuters, Germania, Italia, Spani aşi Ungaria se află pe lista scurtă a locaţiilor avute în vedere de SAIC, informează Reuters.

Cum să reduci căldura din mașină pe vreme extremă

Temperaturile extreme afectează negativ orice mașină. Vara aceasta se anunță a fi una dintre cele mai călduroase din istoria înregistrată a României, cu temperaturi care depășesc limita de 40 de grade celsius. Căldura extremă poate dăuna sănătății unui vehicul, ducând la reparații costisitoare și la o valoare reziduală mai mică, informează unica.md cu referire la un articol al CarVertical.

Având în vedere aceste lucruri, experți din cadrul companiei de date auto carVertical vin cu sfaturi utile despre cum să poți minimiza riscul de supraîncălzire a mașinii ca să o menții în formă optimă pe tot parcursul verii.Parchează la umbrăDacă este posibil, nu lăsa niciodată mașina direct în razele soarelui pentru perioade lungi de timp. Căldura poate distruge interiorul din piele până în punctul în care acesta începe să crape. Ca să nu mai vorbim de faptul că soarele afectează vopseaua mașinii și orice piese din plastic.Desigur aceste daune nu se întâmplă de pe o zi oe alta, dar dacă vrei să-ți păstrezi mașina într-o stare bună pe o perioadă lungă de timp, parchează-o la umbră sau într-un garaj. Până și să te urci într-o mașină încinsă este neplăcut și vei consuma multă energie ca s-o răcești.Matas Buzelis, expert auto din cadrul carVertical, sugerează să parchezi mașina în așa fel încât să nu fie cu fața la soare.„Nu este nimic mai neplăcut decât să intri într-un vehicul și să te așezi pe scaunele din piele neagră care au fost expuse direct la razele soarelui preț de câteva ore. Asigură-te că mașina este poziționată în așa fel încât soarele bate din spate până în momentul în care trebuie să te sui la volan, astfel încât scaunele și volanul să nu se încălzească prea tare” – explică domnul Buzelis.Deschide puțin toate ferestreleDacă păstrezi geamurile laterale deschise câțiva centrimetri, chiar și atunci când mașina este parcată afară, direct la soare, temperatura din cabină nu va fi insuportabilă.„Aerul cald urcă și se evaporă prin geamurile deschise. Mai mult, dacă există chiar și cea mai mică urmă de vânt, interiorul mașinii va fi mult mai răcoros decât în cazul în care geamurile ar fi fost lăsate complet închise” – spune Buzelis.Asigură-te că aerul condiționat funcționează la capacitate optimăÎnainte să înceapă vara și temperaturile să urce vertiginos, este important să vezi care este starea sistemului de aer condiționat. Dacă încă n-ai mers cu mașina la service, poate ar fi cazul s-o faci. Un filtru de aer murdar, un termostat defect sau gurile de ventilație blocate te vor face să te simți ca și cum ai fi într-o saună când îți conduci mașina. Asigură-te că aparatul de aer condiționat funcționează așa cum trebuie și că-ți poate oferi confortul pe care-l meriți.Nu aștepta până în ultimul minut pentru a remedia eventualele probleme de AC, coada de așteptare la service este mai lungă decât crezi pe timp de vară.Monitorizează presiunea în anvelopeVremea caldă duce la creșterea presiunii în anvelope, fenomen care în cazuri rare poate provoca o explozie. Pentru fiecare creștere de 10°C a temperaturii, presiunea în anvelope crește și ea cu 0,1 bar, chiar și atunci când mașina stă pe loc.Verifică regulat presiunea în anvelope ca să fii sigur că sunt umflate respectând cu strictețe recomandările producătorului. Căldura poate duce și la o uzură prematură, așa că fii atent la grosimea cauciucului. În caz contrar, riști să-ți fie afectate manevrabilitatea și frânarea mașinii, punându-te în situații periculoase când conduci.„Presiunea crescută face ca segmentul de mijloc al anvelopei să se uzeze mai repede decât părțile exterioare sau cele laterale. Dacă nu inspectezi presiunea la fiecare câteva mii de kilometri, anvelopele se pot uza și prin urmare vor avea o aderență slabă pe un carosabil umed” – explică expertul auto al carVertical.Verifică nivelul antigelului/lichidului de răcireMajoritatea motoarelor auto funcționează optim în intervalul de temperatură cuprins între 90°C și 105°C. Prin urmare, dacă nu este suficient lichid de răcire, motorul se poate supraîncălzi. Când afară este extrem de cald, aceste procese sunt accelerate.Verifică toate furtunele și vezi dacă există fisuri, deoarece ultimul lucru pe care-l vrei într-o zi fierbinte de vară este să ai de-a face cu o scurgere de lichid. Dacă nivelul lichidului de răcire este insuficient, completează-l cât mai repede ca să-ți protejezi motorul.Folosește parasolareParasolare reflectă lumina soarelui, păstrând interiorul mașinii mai răcoros. Dacă în timpul verii trebuie să parchezi vehiculul în spații deschise, parasolare mențin temperatura din interior la un nivel mai scăzut. Estimările spun că te poți aștepta la o reducere de până la 25% a temperaturii interioare a mașinii atunci când folosești un parasolar.Menține un nivel adecvat al uleiului de motor și a celorlalte lichide Căldura reduce vâscozitatea uleiului de motor – devine mai subțire și nu lubrifiază atât de bine piesele autoturismului. Gradul crescut de frecare duce, de asemenea, la un consum mai mare de combustibil. Este important să schimbi uleiul la timp, altfel vei afecta sănătatea mașinii.Asigură-te că ai suficient ulei de motor pe tot parcursul verii și verifică toate celelalte lichide ale mașinii (de frână, transmisie și servodirecție).Verifică bateriaÎn timp ce mulți șoferi cred că doar temperaturile scăzute afectează sănătatea bateriei și vara are un impact mare asupra acesteia. Căldura extremă poate face ca electroliții bateriei să se evapore, să crească coroziunea și să provoace sulfatare. Bateriile folosite în țările cu climă caldă au de obicei o durată de viață mai scurtă decât cele utilizate în zone cu climă blândă.Dacă nu ai mai verificat starea bateriei de câțiva ani de zile, este o idee bună să o faci acum ca să nu te trezești într-o zi că nu mai poți să pornești mașina.Răcorește-ți mașina înainte s-o conduci Când ai intrat într-o mașină încinsă te simți ca și cum mergi printr-un câmp de lavă. Cel mai bun sfat – nu face asta! Înainte de a porni la drum, deschide toate ușile și pornește aerul condiționat, astfel încât mașina să se răcească. Nu doar că este neplăcut să conduci într-o mașină fierbinte la interior da-i și riscant, având în vedere că poți ameți sau ți se poate face greață.Când pornești la drum, ține geamurile deschise câteva minute ca să iasă tot aerul cald rămas în interior. Închide geamurile numai când sistemul de aer condiționat începe să scoată aer rece.Depui ceva mai mult efort să-ți întreții mașina vara, dar nu atât de mult încât să-ți dea dureri de cap. Cu ceva planificare și dacă faci lucrări mici de rutină regulat, te asiguri că mașina ta va fi în cea mai bună stare pentru a rezista chiar și în zilele fierbinți de vară. 

Moldova va primi un grant pentru construcția locuințelor sociale eficiente energetic

Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei va acorda țării noastre un grant în valoare de 6 milioane de euro pentru asigurarea standardelor de eficiență energetică pentru locuințele sociale care urmează a fi construite sau renovate. Comisia economie, buget și finanțe va propune plenului Parlamentului ratificarea unui ACORD care prevede acest lucru, scrie stiripesurse.md.

Acordul de grant dintre țara noastră și Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei vizează implementarea măsurilor de eficiență energetică ale proiectului „Locuințe publice III”. Acesta prevede construcția sau renovarea a 450 de locuințe sociale, precum și a căminelor studențești și azilurilor de bătrâni. Respectiv, vor fi implementate măsuri de eficiență energetică care vor reduce emisiile de CO2, vor asigura creșterea nivelului de confort și calitatea aerului, vor reduce sarcina energetică pe termen lung.

Pentru implementarea proiectului, Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei a acordat țării noastre un împrumut de 20 de milioane de euro. Pe lângă acest grant, Fondul de Investiții Verzi și Sociale va acorda încă un milion de euro, finanțarea fiind nerambursabilă.

De asemenea, contribuția Republicii Moldova este constituită din partea financiară în mărime de 1,1 milioane de euro de la autoritățile publice locale sau entitățile publice, și partea non-financiară, care constă în terenuri sau construcții nefinalizate, documentație tehnică și expertiză tehnică a construcțiilor, în mărime de 6,2 milioane de euro.

Proiectul „Locuințe publice III” va fi implementat până la 30 iunie 2029.

Un primar care s-a îngrășat, susținut de localnici: un sat întreg aleargă cu el ca să slăbească

Primarul Luciano Fregonese, 47 de ani, din Valdobbiadene, intenţionează să slăbească şi aproape tot oraşul său a decis să alerge cu el, pentru a-l încuraja. Fregonese cântăreşte 130 kg şi nu a făcut niciun secret din dificultăţile pe care le are cu alimentaţia, scrie sursazilei.ro.

Cu toate acestea, edilul are o mare voinţă şi o echipă cu adevărat incredibilă alături de el.În fiecare joi seara, jumătate din sat îl însoţeşte şi aleargă alături de el pentru a-l ajuta să slăbească.Acest lucru l-a ajutat, de asemenea, să îşi întărească legătura cu concetăţenii săi, care îl susţin şi îl încurajează în aventura sa de săptămâni întregi, ţinându-i companie. A devenit o plimbare vioaie pe străzile oraşului, în timpul căreia cetăţenii creează legături şi mai puternice şi profită de ea şi pentru a semnala ceva în neregulă administraţiei.Joggingul de seară a devenit o activitate care a implicat iniţial câţiva locuitori. În săptămânile următoare, numărul participanţilor a crescut până a ajuns la un grup de 150 de persoane.„M-au făcut gras acum ceva timp, au scris pe un perete. Nu m-am simţit jignit, după 20 de ani ca administrator, acesta este rezultatul.

Administrarea te îngraşă, obligaţiile conviviale, deliberările lungi cu efecte mortale asupra participanţilor te îngraşă”, a declarat primarul, recent confirmat pentru a treia oară.Între prânzurile de afaceri şi întâlnirile cu susţinătorii a luat în greutate în jur de zece kilograme în fiecare an, dar acum întreaga ţară îl încurajează.

O nouă destinație turistică pentru moldoveni: de la Marea Mediterană la misterele pustiului Sahara
Articolul anterior
De unde știe telefonul mobil tot ce ne dorim? Suntem spionați fără să știm
Articolul următor