Nicolai Olarasu, Șef Direcție Relații cu Consumatorii și Mediul de Afaceri, de la Agentia pentru Protectia Consumatorilor si Supravegherea Pietii, împărtășește sfaturi cum trebuie făcute corect livrările în această perioadă și de ce aspect trebuie să se țină cont când se livrează produsul?
,,APCSP recomandă consumatorilor să fie mai vigilenți în această perioadă, când comerțul electronic ia amploareCând cumpărăm produse industriale sau alimentare prin mediul online, trebuie să stabilim: cumpărăm de la agenți economici sau de la persoane fizice. Cumpărând produse de la persoane fizice suntem în imposibilitatea de a pretinde calitate și a restitui contravaloarea acestora pentru produse necalitative sau chiar periculoase. De aceea:
– atunci când achiziționăm produse trebui să cunoaștem despre identitatea comerciantului, trebuie să verificăm denumirea juridică, amplasamentul, codul fiscal, date de contact cum ar fi telefonul, email sau altele
– în cazul când găsim oferte pe paginile de socializare, trebuie să ne asigurăm că în spatele ofertelor sunt agenți economici. Cumpărând de la persoane fizice, intermediari sau furnizori angro, care nu au o formă de organizare juridică, produsele achiziționate nu pot fi returnate;
– în această perioadă sensibilă, orice produs livrat urmează a fi dezinfectat, este important să păstrăm distanța socială de furnizor, curier. Utilizăm măști și mănuși pentru a evita contactul direct cu ambalajul produsului. Dacă folosim plase, încercăm să le dezinfectăm prin utilizarea alcoolului tehnic sau prin fierbere. Ori le lăsăm deoparte timp de 3 zile pentru a oferi timp suficient distrugerii virusului.
În caz de nereguli, inclusiv semnalarea prețurilor exagerate la produse, consumatorii sunt îndemnați să apeleze la Linia Fierbinte a APCSP, tel. 022 51 51 51
Râmâneți cât mai mult acasă, evitați călătoriile neplanificate, inoportune și, evident, contactul direct cu alte persoane!”.