Experiența unui șofer care a mers cu o mașină electrică din București până în Grecia aproape gratis

Un român a experimentat o călătorie până în Grecia cu o mașină electrică. Acesta a plecat din București și a parcurs drumul în două zile, cu o oprire în Sofia, unde a înnoptat.

Pe traseu acesta a găsit soluții pentru a încărca mașina gratis, după cum a scris pe grupul „Călător cu Dacia Spring„, de pe Facebook, conform ziare.com.

Românul a făcut publice toate detaliile legate de drum, de la timp, viteză, încărcări și costuri. În total, drumul din Capitală până în Kallithea l-a costat doar 6 euro.

„București – Sofia – Kallithea 800 km

București – Sofia 390 km drum național 8 ore până la cazare cu tot cu încărcări, aici e inclusă și încărcarea din Sofia, cât am fost să mâncăm, oraș unde ne-am și cazat peste noapte.

Kaufland Ruse 20 min gratis, până la 92% (puteam să o evit nu era necesară ajungeam la Plevna cu plinul din București).

Kaufland plevna 45 min gratis. până la 85%

Botevgrad Shell eldrive 15 minute până la 65% (5leva), Kaufland era ocupat (puteam să o evit dacă încărcam 100% în Plevna).

Kaufland Sofia 50 min gratis, până la 97%.

Țin să menționez că încărcările din Ruse și Botevgrad puteam să nu le fac, ajungeam fără probleme la destinații, dar fiind zona muntoasă nu am vrut să risc, am ajuns cu 70-90 km autonomie la fiecare punct de încărcare.

Pe lângă fiecare punct de încărcare Kaufland există backup cu stații rapide Eldrive sau Fines charging, stații cu plată.

A doua zi

Sofia-Kallithea 400 km regim autostradă 5h 45, cu tot cu încărcări.

Kaufland Sandanski 45 min gratis 100%.

Leroy Merlin Salonic 15 min gratis, până la 50%.

În Peninsula Kassandra, unde sunt cazat, există un Lidl cu stație rapidă și încărcare gratuită.

Viteză medie 73 km/h, consum mediu 11.1kw.h cu AC pornit în ambele zile.

Foarte important de adăugat!

Am mers doar în mod Eco, l-am dezactivat doar când am avut nevoie să depășesc sau să urc în zona muntoasă.

Fără mod Eco consumul este cu totul altul, mașina are un consum decent în mod Eco la drum întins și viteze până în 90-95 km/h. Peste vitezele astea consumul crește considerabil!

Costuri

Vignieta Bulgaria (eu am luat pe un an 97 leva, urmează să mai vin în Grecia în iulie și mai plec în Turcia în iunie și august deci am preferat să iau pe un an).

Trei porțiuni de autostradă în Grecia unde se plătește: prima după vama Bulgaria/ Grecia de 2 euro.

1 euro următoarea și respectiv 0.30 euro ultima, În total 3.30€.

În total cost București-Kallithea 6 euro: 3.30€ autostrada Grecia, 2.5€ încărcat eldrive”, a scris acesta.

Românul a făcut 8 ore din București până la cazare în Sofia, cu tot cu încărcări și vamă, a precizat acesta în comentarii.

Ce reacții a stârnit

„Românii se ambiționează. Deși este prevăzută ca mașină de oraș (citadian) ei o folosesc la orice, nu m-ar mira zilele următoare să aud că merge și pe Off Road.”

„Doar citind tot deranjul m-a luat de cap. Darămite să mă și agit pe drum atâta și să stau cu stres ul povestit. Cât despre eco, viteze și AC fără să mai pomenesc de cazarea intermediară, ar trebui să faceți un calcul concret cât ați dat pe electrică vs capacitate de transport vs stres vs timpi pierduți încărcare, față de un măcar Logan normal (2008, nu bate, nu troncăne) sau orice alt clasic sh la 1/2 din valoarea de cumpărare Șpring.

A, și să nu uit; de fiecare dată când văd un Spring pe stradă mi se strânge inima cât de mic și firav pare și trec cu grijă să nu-l agăț cu spoilerul, că îi fac doamne fer o daună totală.”

Mai mulți cerbi, refuzați la intrarea în țară. Aceștia erau aduși din Ucraina, dar nu aveau certificatele de sănătate în regulă

Mai mulți cerbi transportați din Ucraina în Republica Moldova au fost opriți la frontieră pentru că actele de însoțire nu corespundeau cadrului legal.

”În contextul situației cu privire la neadmiterea importului unui lot de animale (cerbi) din Ucraina în Republica Moldova,  Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor ( ANSA) informează publicul despre următoarele.

La data de 22 aprilie 2024, la punctul de inspecție la frontieră Criva-Mămăliga, inspectorii pe domeniul veterinar din cadrul Agenției Naționale pentru Siguranța Alimentelor au examinat un lot de animale (cerbi) cu acte de însoțire, care nu corespundeau cadrului legal stabilit între Ucraina și Republica Moldova.

Astfel, Certificatul veterinar prezentat inspectorilor ANSA, precum și conținutul acestuia, nu corespundea modelului de certificat sanitar- veterinar  pentru astfel de specii de animale, care a fost agreat în anul 2022 între Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor și Autoritatea Veterinară din Ucraina.

Mai mult, nu corespundeau nici datele de identificare a animalelor cu cele reflectate în documentul prezentat, iar agentul economic nu era înregistrat în sistemul informațional TRACES (Trade Control and Expert System).

În acest context, operațiunea de import a lotului de animale (cerbi) a fost sistată temporar pentru a găsi soluții optime pentru agentul economic și pentru animale.

Operatorul a fost informat despre procedurile de înregistrare în sistemul informațional TRACES, iar inspectorii ANSA de comun cu colegii din cadrul Autorităților din Ucraina depun toate eforturile pentru a soluționa problema și pentru a obține de la Autoritatea pe domeniul veterinar din țara vecină garanțiile de sănătate a animalelor (în conformitate cu modelul de certificat sanitar veterinar agreat anterior).

Reiterăm! Se depun eforturi pentru a găsi soluții optime, astfel încât să nu fie afectată nici starea de sănătate a efectivelor de animale domestice sau din fauna sălbatică din Republica Moldova.

În legătură cu situația creată, Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor  îndeamnă agenții economici să se informeze corect înainte de a efectua operațiuni de import a animalelor și să se asigure că dispun de toate actele necesare (conform modelelor stabilite) înainte de a efectua procedura de import”, comunică ANSA.

Mai multe școli profesionale și colegii din țară vor fuziona. Ce spune ministrul Educației

În această săptămână, specialiștii de la Ministerul Educației și Cercetării (MEC) vor merge la opt instituții de învățământ tehnic care au un număr mic de elevi și pe care planifică să le comaseze. Autoritățile vor discuta cu administrațiile colegiilor și școlilor profesionale despre procesul de reorganizare. Ulterior, acestea vor fi absorbite de instituții mai mari, în care ar urma să fie transferați inclusiv profesorii, scrie moldova1.md.

Șase școli profesionale și două colegii din mai multe localități din țară vor fuziona cu alte instituții de învățământ profesional tehnic. De exemplu, Centrul de Excelență în Industria Ușoară din Chișinău va absorbi Colegiul Tehnologic din Chișinău. Centrul de Excelență în Servicii și Prelucrarea Alimentelor din Bălți va absorbi Școala Profesională din Alexăndreni, raionul Sângerei. Iar Colegiul Pedagogic „Ion Creangă” din Bălți va absorbi Colegiul „Gheorghe Asachi” din Lipcani. Ministrul Educației, Dan Perciun, a declarat într-o conferință de presă că scopul reorganizării instituțiilor este sporirea calității educației.

„Vorbim în primul rând de câteva colegii și școli profesionale din subordinea Ministerului Educației. În toate aceste instituții de învățământ, noi am făcut testări în luna februarie ca să vedem ce cunosc copiii din aceste instituții și lucrurile arată destul de îngrijorător. Rezultatele le puteți vedea și în nota informativă a proiectului de hotărâre de Guvern. Copiii își vor continua studiile în acele instituții până la absolvire, asta înseamnă cel puțin doi ani, iar la fel cadrele didactice vor continua să activeze în această perioadă de timp”, a menționat Dan Perciun, ministrul Educației și Cercetării.

Referitor la situația de la Colegiul „Gheorghe Asachi” din Lipcani, unde elevii, profesorii, dar și localnicii au protestat acum câteva zile împotriva inițiativei ministerului, Dan Perciun a spus că este un caz singular.

„Dacă ne referim la instituția din Lipcani, atunci ea demult nu mai este un colegiu pedagogic, acolo practic specialități pedagogice nu mai există de principiu, însă colegii mei vor merge în fiecare instituție și vor discuta cu directorul, colectivul, inclusiv elevii, și vor oferi explicațiile necesare și eu cred că lucrurile se vor aranja”, a mai spus Dan Perciun.

După intrarea în vigoare a deciziei, Ministerul Educației va crea, timp de două luni, comisii care se vor ocupa de procesul de reorganizare și transmitere a bunurilor instituțiilor. Angajații vor fi transferați în noile entități, iar în cazul în care acest lucru va fi imposibil, vor fi disponibilizați. Potrivit Ministerului Educației, pentru a fi eficiente, școlile profesionale trebuie să aibă minim 350 de elevi, iar colegiile – 700 de elevi. În prezent, din cele 77 de instituții subordonate ministerului, doar 26 au un număr suficient de elevi.

Manifest în Capitală, în sprijinul tinerei gravide ucise cu sânge rece: ”Vrem dreptate pentru Ana-Maria!”

În fața sediului Guvernului de la Chișinău, în seara de 23 aprilie, a avut loc manifestația „Cerem dreptate pentru Ana-Maria”, în sprijinul tinerei însărcinate găsită fără viață la opt zile după ce a urcat într-o mașină de ocazie, la Orhei. Reprezentanții mai multor organizații neguvernamentale pentru drepturile omului, printre care Coaliția Națională „Viață fără Violență”, Femei pentru femei și Crucea Roșie, au participat la acțiune, scrie NM.md.

Câteva zeci de persoane s-au adunat în fața clădirii Guvernului. Aceștia au venit cu pancarte cu mesaje precum: „Cerem dreptate pentru Ana-Maria”, „În tăcerea voastră, ei ne ucid pe noi”, „O dată la 5 minute o femeie moare din cauza violenței”, „Vrem securitate nu doar în discursuri politice”, „Bărbații de calitate nu se tem de egalitate”. Pe una din pancarte era reprezentată imaginea unui copil nenăscut și scria: „Un craniu crăpat de lovituri”.

Ana-Maria Guja, de 19 ani, a fost găsitî moartă pe 20 aprilie, după ce pe data de 12 aprilie a urcat într-o mașină de ocazie, la Orhei, și de atunci a dispărut fără urmă. Tânăra era însărcinată în luna a șasea. Corpul neînsuflețit a fost găsit la 21 de kilometri de satul Chițcanii Vechi, raionul Telenești, unde locuiește principalul suspect – Gheorghe Cotorobai, fost polițist și angajat al sistemului penitenciar.

Tânără a fost condusă astăzi, 23 aprilie, pe ultimul drum, în localitatea Susleni.

Roboțelul care adună jucăriile aruncate prin casă. Invenția unor tineri
Articolul anterior
Larisa Dolina a mers să cânte în Donbas. Reacția lui Dmitry Gordon
Articolul următor