Michelangelo, în relaţii intime cu Papa? Amândoi au fost acuzaţi de homosexualitate

Michelangelo este cel mai faimos artist al generaţiei sale, două biografii despre el apărând pe piaţă chiar în timpul vieţii lui sau la scurt timp după trecerea sa în nefiinţă. Iar filmul „The Agony and the Ecstasy” (1965) ni l-a prezentat pe Charlton Heston ca sculptorul, pictorul şi arhitectul încăpăţânat şi pasionat, care nu se temea să-l înfrunte chiar pe sponsorul lui, Papa Julius al II-lea, jucat de Rex Harrison, scrie avantaje.ro.

Julius l-a angajat pe Michelangelo pentru mai multe proiecte artistice majore realizate în Roma, printre care s-au numărat atât mormântul papei, cât şi faimoasa Capelă Sixtină. Pelicula cu pricina ni-i arată pe cei doi certăndu-se neîncetat. Chiar aceasta a fost realitatea, cei doi au avut o relaţie tumultoasă sau… plină de pasiune?

Fără doar şi poate, relaţia dintre genialul pictor şi sculptor şi Papa Julius al II-lea era cât se poate de complicată. Istoricul de artă Kenneth Clark a descris situaţia perfect în cadrul seriei difuzate de BBC „Civilisation” (ce poate fi urmărită pe YouTube): „Eroii nu-i tolerează uşor pe alţi eroi”.

Ambii bărbaţi aveau personalităţi şi realizări impresionante. Julius era denumit Papa Războinic din simplul motiv că el condusese trupele în război şi, după cum era de aşteptat, avea idei precise şi cât se poate de categorice legate de ceea ce-şi dorea de la artiştii pe care-i angaja.

După certuri nesfârşite, Michelangelo a fost plătit cu 10.000 de ducaţi pentru a crea statuile mormântului papei, inclusiv pe faimosul Moise. Cei doi aveau nevoie unul de altul la fel de mult cât se enervau reciproc. Până la urmă, numai Michelangelo era în stare să creeze arta extraordinară pe care o comandase Julius. Şi numai Julius avea banii şi răbdarea de a-l lăsa pe artistul italian să-şi creeze operele sale de artă.

Însă nu toată lumea e de acord că artistul şi angajatorul său se răfuiau non stop.

Site-ul Out Adventures susţine că cei doi bărbaţi erau chiar iubiţi. Se ştie că Michelangelo era atras de bărbaţi, după cum ne informează şi Muzeul Met, lucru vizibil şi în lucrările sale. Artistul avea parcă o obsesie în privinţa nudurilor masculine, a trupului gol de bărbat şi a întregii lui musculaturi.

Mai mult, la 57 de ani, se pare că marele geniu s-a îndrăgostit de prietenul lui, un nobil roman de numai 17 ani, pe nume Tommaso de’ Cavalieri. Şi n-a făcut un secret din asta. Artistul şi-a exprimat iubirea pentru acesta în sonete, desene, inclusiv în faimosul desen în care este creionat băiatul ca obiect sexual, Ganymede.

Totuşi, tot Museul Met ne informează că Michelangelo a lucrat într-o perioadă în care existau doar modele masculine, fiind considerat scandalos ca o femeie să se arate dezbrăcată în faţa străinilor. De asemenea, la vremea respectivă era ridicată în slăvi iubirea masculină platonică, femeile fiind doar nişte biete versiuni imperfecte ale bărbaţilor, după cum susţinea Aristotel.

Mașinile cu motoare puternice sunt mai predispuse la accidente

Șoferii începători sunt sfătuiți, de obicei, să-și cumpere mașini ieftine cu motoare mici pentru a căpăta experiență de condus și pentru a evita accidentele. Cu toate acestea, vehiculele puternice au sisteme de frânare mai avansate și o manevrabilitate mai bună, ceea ce le face mai ușor de condus.

carVertical, o companie de date auto, a efectuat cercetări pe baza datelor din rapoartele de verificare a istoricului mașinilor uzate pentru a afla dacă există o corelație între puterea medie a motorului unui vehicul și frecvența accidentelor.

Corelație directă între puterea motorului și rata daunelor

În cadrul studiului efectuat, carVertical a examinat rapoarte care prezintă istoricul vehiculelor pentru 43 de mărci de mașini. În toate cazurile analizate, mașinile cu motoare mai puternice erau mai predispuse la accidente.

46,4% dintre vehiculele Audi verificate pe carVertical cu puterea motorului de până la 100 kW au avut înregistrări de daune, în timp ce rata în rândul modelelor de peste 400 kW a fost mai mare – 55,6%.

Tendințe similare au fost observate și la mașinile Volkswagen unde 42,6% dintre modelele cu motoare de până la 100 kW au fost avariate, față de 48,9% la motoarele de 300-400 kW.

45% dintre vehiculele Ford cu motoare de până la 100 kW au avut înregistrări de daune și 55% dintre cele cu motoare de peste 400 kW.

1 din 3 mașini Renault (36,3%) echipate cu cele mai mici motoare a suferit un accident minor sau major. Procentajul mașinilor avariate a fost mai mare în rândul vehiculelor care aveau 300-400 kW sub capotă – 42,9%.

Toyota este una dintre mărcile la care fluctuațiile sunt minore: 36% dintre modelele cu motoare mici au fost avariate, față de 39,5% dintre mașinile cu motoare de 200-300kW. Cu toate acestea, Toyota nu are modele echipate cu motoare de peste 400 kW, ceea ce ar fi putut duce la rate de daune mai mari.

BMW s-a remarcat dintre toate mărcile de vehicule analizate în cercetare: 60,3% dintre mașinile cu motoare de până la 100 kW au fost avariate, față de un incredibil 68,6% dintre vehiculele cu o putere mai mare de 400 kW.

„Deși toate vehiculele trebuie să respecte regulile de circulație, se pare că mașinile mai puternice ignoră limitele de viteză, iar șoferii lor își asumă riscuri mai mari. Nu există nici măcar o singură marcă auto pentru care vehiculele mai puțin puternice să fie mai predispuse la accidente”, spune Matas Buzelis, expert în automobile și directorul departamentului de comunicații al carVertical.

Unele mașini sunt de până la 7 ori mai puternice decât altele 

Dintre toate mărcile de vehicule verificate pe carVertical, Bentley a avut cea mai mare putere medie a motorului – 415 kW sau 564 CP. Producătorul de mașini de lux este urmat de Maserati (268 kW/364 CP), Cadillac (264 kW/359 CP), Tesla (263 kW/358 CP) și Porsche (257 kW/349 CP).

În timp ce cercetarea a arătat că cumpărătorii de vehicule second hand preferă să verifice istoricul mașinilor care au motoare mai puternice și mașinile mici cu motoare mai puțin puternice sunt inspectate pe carVertical.

Mașinile Smart au cea mai mică putere medie a motorului – 59 kW sau 80 CP. La mică distanță se află și Dacia (72 kW/98 CP), Lancia (77 kW/105 CP), Fiat (83 kW/113 CP) și Suzuki (87 kW/118 CP).

Potrivit domnului Buzelis, existența accidentelor grave în istoricul unei mașini poate fi un semnal de alarmă pentru cumpărători. Prin urmare, este important să consultați un mecanic profesionist și să aflați dacă daunele suferite de o mașină îi pot afecta pe termen lung fiabilitatea.

Tabere de vară gratuite în centrele comunitare și cele de zi din Capitală!

Viceprimarul pe probleme sociale Angela Cutasevici a vizitat ieri centrele comunitare și cele de zi din Capitală. Cu această ocazie, Direcția Generală pentru Protecția Drepturilor Copilului a organizat, împreună cu pedagogii, o ședință de lucru în care a fost definitivat conceptul de organizare a taberelor de vară.

Astfel, în perioada estivală 2024, s-a decis organizarea taberelor în 24 de centre din subdiviziunile DGPDC, unde se vor putea bucura GRATUIT circa 600 de beneficiari. Taberele tematice vor avea, în acest an, genericul ”Drepturile copilului în acțiune”, Ediția II.

”Anul acesta ne propunem să organizăm un spectru larg de activități distractive, culturale, cu profil sportiv și artistic, workshop-uri între artiști și copii cu potențial artistic, masterclass-uri etc, dar și să familiarizăm mai mult copiii despre drepturile lor, să-și dezvolte mai multe abilități de comunicare, lucru în echipă, să își sporească încrederea în sine și să îi ajutăm în procesul de incluziune.”, susține Tatiana Oboroc, șefa DGPDC.

Astfel, 24 de Centre comunitare se vor transforma în adevărate ateliere de creație, cu diverse cercuri pe interese și activități care vor spori creativitatea, spiritul competitiv, originalitatea și ingeniozitatea copiilor în cadrul diverselor competiții artistice, va deschide noi perspective de cunoaștere și abordare a drepturilor copilului aflat în situație de risc. De asemenea, vor fi organizate excursii, la muzee și Galerii de Artă, oferind copiilor oportunității de cunoaștere a naturii, picturii, arhitecturii, sculpturii, istorie orașului.

Cele 24 de Centre vor avea o agendă specifică la fiecare 2 săptămâni, iar în caz de înregistrare a mai multor copii, aceste vor forma două sau trei grupuri după criteriul de vârstă (7-11 ani; 12-17 ani) și disponibilitatea spațiilor.

Perioada de realizare: 

Turul I: 10 – 21 iunie;

Turul II: 24 iunie – 05 iulie;

Turul III: 08 iunie – 19 iulie.

Alpinistul Oleg Chicu a escaladat vârful Island Peak din Munții Himalaya

Alpinistul Oleg Chicu a povestit despre experiența sa din Nepal. Timp de 16 zile, tânărul a escaladat punctele Everest Base Camp și Island Peak din Munții Himalaya, ajungând la cea mai înaltă altitudine de 6189 m, scrie moldova1.md.

Pe parcursul expediției sale, alpinistul în fiecare zi transmitea prin intermediul rețelelor de socializare fotografii și secvențe video.

A fost foarte fain, o experiență și o lume nouă, înălțimi noi. Nu poți reda în cuvinte ceea ce poți vedea cu ochii atunci când ajungi în Nepal”.

Totodată, Oleg Chicu a explicat că pentru o astfel de expediție trebuie să ai o bună pregătire fizică, mentală și de altitudine.

Această expediție nu este pentru începători în primul rând. Mai întâi, oricum, trebuie să urci anumite vârfuri, să faci ceva peste 4-5 mii ca să te aclimatizezi și să fii pregătit. Or, am întâlnit persoane care au fost evacuate cu elicopterul, inclusiv de la noi din echipă, care au crezut în propriile forțe, dar cu puterea naturii nu poți să te lupți și cu anumite situații în care apar la altitudine”.

Vârful Island Peak (o insulă într-o mare de gheață), numit în nepaleză Imja Tse, a fost escaladat pentru prima oară în 1953 de către Tenzing Norgay, Charles Evans, Alfred Gregory, Charles Wylie și încă 7 sherpa.

Universitățile de la noi rămân fără studenți. În ultimii aproape 10 ani numărul lor s-a redus în jumătate
Articolul anterior
Marina Vlady, la 83 de ani: actriţa care i-a distrus căsnicia Olgăi Tudorache a ajuns să se lupte cu alcoolismul şi gândurile suicidale
Articolul următor