Pentru al zecelea an consecutiv, în perioada Sărbătorilor de iarnă Misiunea Socială „Diaconia” a Mitropoliei Basarabiei a organizat campania „În brațele mamei” – un proiect naţional de solidaritate şi implicare în susţinerea cuplurilor mamă-copil. Și în condiții de pandemie, sute de oameni au răspuns cu implicare la îndemnul de a susține mamele în dificultate.
Impactul celei de a zecea ediții a campaniei „În brațele mamei”
În perioada decembrie-ianuarie, publicul larg a putut afla istoriile de viaţă impresionante ale mamelor care au curajul să-şi crească pruncii alături în pofida unor dificultăţi greu de imaginat. Mame orfane, minore, rămase singure pe lume în momentul în care ar trebui să trăiască doar bucuria maternităţii. Echipa din Programul „În braţele mamei” le este alături 24 de ore din 24, inclusiv în această perioadă grea de pandemie, iar graţie campaniei sociale, s-au alăturat demersului nostru sute de donatori în ţară şi diasporă.
Am cunoscut oameni şi echipe deosebite, iar graţie gesturilor de bunătate ale fiecăruia dintre Dumneavoastră, au fost asigurate nevoile de produse de igienă și fonduri pentru un trimestru de activitate al Centrului Maternal ,,În brațele mamei”. La fel, cca 400 de familii aflate în situaţie de vulnerabilitate din întreaga ţară au primit pachete cu produse alimentare, rechizite şi dulciuri.
Igor Belei, Director Executiv, Diaconia:
„În campania din acest an, am constatat cu mare bucurie că pandemia nu a putut diminua dorinţa de implicare şi solidaritatea neamului nostru. Mai mult ca niciodată, oamenii au ieşit din izolarea emoţională generată de tot felul de restricţii şi au răspuns prin empatie şi generozitate apelului nostru. A fost o campanie diferită, dar la fel de frumoasă în cea de a zecea ediţie, precum şi prima: pentru că am devenit ca în fiecare an o familie caldă şi iubitoare pentru mamele şi pruncii din programul În braţele mamei.”
Menţionăm că, în campanie am invitat publicul larg să creeze propriul scenariu de fapte bune pentru a sprijini activitatea Diaconiei. Astfel, donatorii au făcut donaţii financiare sau în bunuri, au creat acţiuni de colectare de fonduri cu familia sau colegii de serviciu, au achiziţionat produse de solidaritate (felicitări personalizate), etc. Unii dintre ei au ajuns cu daruri şi surprize chiar la poarta Centrului Maternal, alţii au făcut gesturi de bunătate de la mii de kilometri prin intermediul platformelor online. Copii de la grădiniţă, dar şi persoane în etate, pompieri sau economişti, prin implicarea în campanie ne-au inspirat cu propriul exemplu de a dărui celui aflat în nevoie.
Diaconia este recunoscătoare echipelor de media şi persoanelor publice care au diseminat mesajele de solidaritate, aşa încât dificultăţile cu care se confruntă aceste familii, dar şi posibilitățile de implicare ale fiecăruia dintre noi să ajungă la cât mai mulţi oameni.
Până în prezent, în programul „În brațele mamei” au beneficiat de asistență 136 cupluri mamă-copil aflate în situație de criză. În 2020, 22 mame au primit asistență rezidențială, iar sute de familii au fost sprijinite în comunitate prin intermediul Centrului de consultanță.