O misterioasă aplicație chinezească de modă a ajuns să rivalizeze cu Amazon.
În 2020, era evaluată la 15 miliarde de dolari, iar un an mai târziu a ajuns la 30 de miliarde de dolari. Are un motor de căutare foarte puternic, care sondează trendurile și site-urile concurenței și este conectată direct cu fabrica, pentru a produce incredibil de repede, scrie libertatea.ro. ”Au schimbat modelul de business”, spune un analist. A devenit adictivă pentru tinerii din Generația Z, fiind comparată cu fenomenul Tik Tok. Jurnaliștii de la CNN au făcut o radiografie a Shein, platforma care a ajuns să se bată cu mari retaileri precum Amazon, Zara sau H&M.
În fiecare seară, înainte de culcare, Anushka Sachan scoate telefonul pentru a se conecta la o aplicație. ”Devine un obicei. Înainte de a adormi îmi spun: Bine, chek-in!”, afirmă studenta de 20 de ani de la Universitatea din Hong Kong. Platforma pe care o folosește Sachan aparține unui brand chinezesc numit Shein – pronunțat „She In” – care a atras rapid o armată globală de fani adolescenți ai TikTok. Ea a depășit recent Amazon la numărul de descărcări de aplicații din Statele Unite și a creat un cult pentru moda ”rapidă” (îmbrăcăminte ieftină produsă rapid și vândută în cantități mari pentru a răspunde ultimelor tendințe ale modei). Unii experți spun că a dat mari bătăi de cap și pentru Zara și H&M, pe care le-a bătut pe propriul teren, fiind mai rapidă și mai prietenoasă digital cu clienții. ”Ei fac moda rapidă să pară lentă. Au schimbat modelul de business”, spune Erin Schmidt, analist senior la Coresight Research, o firmă globală de consultanță și cercetare specializată în comerțul cu amănuntul și tehnologie. Sachan verifică zilnic aplicația Shein din același motiv pe care îl au mulți alții: pentru a obține puncte. Cu cât obții mai multe puncte, cu atât economisești mai mult la cumpărături. Shein le acordă clienților puncte pentru orice, de la deschiderea aplicației la vizionarea fluxurilor live și participarea la concursuri de design de ținute.