O universitate din Irlanda dă diplome de influencer. Studenții învață cum să devină celebri

„Mulţi oameni cred că este uşor să fii influencer, că nu trebuie decât să postezi videoclipuri de 60 de secunde pe TikTok. Este însă mult mai mult decât atât”, spune Marta Hughes Bravo, studentă la un nou program de studii care învață studenții cum să devină celebri pe rețelele sociale, introdus de o universitate irlandeză de lângă Dublin, scrie digi24.ro.

Tânăra urmează, începând din septembrie, cursurile programului „Creare de conţinut şi reţele sociale”, cu o durată de patru ani, la Universitatea Tehnologică de Sud-Est (SETU) din Carlow, la 80 de kilometri de capitala Irlandei, Dublin. Meseria de influencer a apărut abia recent, însă atrage numeroşi tineri din Generaţia Z, născuţi între jumătatea anilor ’90 şi începutul anilor 2010, notează Agerpres. „Este ceva ce se dezvoltă enorm”, a explicat pentru AFP directoarea programului – o premieră în Irlanda – Irene McCormick. Fostă producătoare de televiziune, McCormick a început prin a oferi un curs de vară, intensiv, susţinut de TikTokeri, care a atras 350 de candidaturi pentru 30 de locuri. „Proiectul s-a bucurat de un succes incredibil, am constatat că exista un apetit uriaş, aşa că ne-am hotărât să mergem mai departe, la nivel de diplomă”, a explicat ea. Programul îi învaţă pe cei care aspiră să devină influenceri cum să îşi transforme prezenţa şi conţinutul pe platforme precum Instagram, TikTok şi YouTube într-o sursă de venit.

După doi ani de pregătire, specializarea a fost acreditată şi a primit primul său lot de 15 studenţi luna trecută.

Ce fac studenții la cursurile de influencer?

Între două ore de curs, în campusul de ultimă generaţie, studenţii vorbesc, îşi fac selfie-uri şi îşi consultă smartphone-urile. „Prietenii îmi spun că vorbesc mult, aşa că mi-am zis că aş putea să câştig nişte bani din asta încercând această specializare”, a povestit Harry Odife, de 22 de ani, aflat în studioul TV din campus. Majoritatea studenţilor sunt deja cufundaţi în lumea digitală, însă caută instrumente şi informaţii suplimentare, potrivit lui McCormick. „Poţi încerca să înveţi acasă, pe cont propriu, dar dobândirea de cunoştinţe practice şi teoretice despre cum să ajungi la un public ţintă face o mare diferenţă în carieră”, a precizat ea. Termenul „influencer” – o persoană celebră pe reţelele sociale, care îşi foloseşte popularitatea pentru a recomanda, promova sau genera interes pentru produse şi mărci, adesea contra cost – a pătruns abia recent în dicţionare. Cei mai populari, precum YouTuber-ii MrBeast sau KSI, ajung la un public considerabil şi obţin venituri semnificative din parteneriatele lor cu mărci sau reclame. „Bineînţeles că oamenii vor să câştige bani de pe urma influenţei lor, aşa că ne concentrăm în special pe brandingul personal, modul în care se monetizează influenţa asupra unui public online numeros”, a declarat McCormick. „Postez multe dintre coafurile pe care le fac pe TikTok şi Instagram; ar fi frumos să învăţ cum să dezvolt o afacere adevărată din asta”, a declarat Favor Ehuchie, în vârstă de 18 ani. Pasionată de călărie, Marta Hughes Bravo a afirmat că hergheliile sunt în căutare de personal capabil să se descurce pe reţelele sociale. „Companiile sunt prezente peste tot, pe Instagram, Facebook şi TikTok. O fată care lucrează pentru o fermă a obţinut contracte cu branduri. E fantastic să ştii să faci asta”, a spus ea.

Ce include programa?

Programa include include cursuri de creaţie video, antreprenoriat, psihologie, artă narativă, analize de date şi producţie de podcast. Crearea de conţinut implică „editare, planificare, organizare şi altele; este nevoie de mai mult timp decât se crede, oamenii nu prea înţeleg asta”, a explicat Marta Hughes Bravo. Studenţii învaţă să folosească camerele şi microfoanele şi efectuează stagii de practică. „A dobândi cunoştinţe de influencer, cum ar fi să te simţi confortabil în faţa camerelor de filmat, ne ajută să dobândim încredere în noi înşine, indiferent ce ajungem să facem”, a subliniat o altă studentă, Naoise Kelly, precizând că prioritatea ei nu este devină următoarea vedetă de pe reţelele sociale. Potrivit lui Irene McCormick, există multe oportunităţi de angajare. „Aproximativ 70% dintre marketerii de astăzi consideră că influencerii reprezintă viitorul marketingului; sunt folosiţi şi de guverne pentru a-şi trimite mesajele”, a subliniat ea. „Postările influencerilor pe reţelele sociale pot fi uneori frivole, însă activitatea în sine nu este aşa, este o treabă foarte serioasă”, a subliniat McCormick.

Platforma TikTok, acționată în judecată, după sinuciderea a doi adolescenți de 15 ani

Șapte familii din Franța au dat în judecată TikTok, susținând că platforma a contribuit la sinuciderea a doi adolescenți de 15 ani, expunându-i la conținut extrem de dăunător, scrie adevarul.ro.

Potrivit Reuters, avocata Laure Boutron-Marmion a acuzat platforma TikTok în fața unei instanțe de judecată că algoritmul său ar fi expus șapte adolescenți la conținut care promovează sinuciderea și autovătămarea.

Cele șapte familii franceze au inițiat un proces comun împotriva  platformei TikTok la tribunalul din Créteil. Conform avocatei Laure Boutron-Marmion, acest caz este unic în Europa. Avocata a declarat: „Părinții doresc ca responsabilitatea juridică a TikTok-ului să fie recunoscută în instanță. Aceasta este o companie comercială care oferă un produs consumatorilor, dintre care unii sunt minori. Prin urmare, trebuie să răspundă pentru deficiențele produsului lor.”

TikTok, precum multe alte rețele sociale, a fost mereu în centrul atenției din cauza modului în care gestionează conținutul de pe platformă. Asemenea rețelelor de socializare Facebook și Instagram, platforma TikTok este vizată de sute de procese în SUA, acuzată că creează dependență copiilor și le afectează sănătatea mintală.

 Compania a declarat anterior că ia în serios problemele legate de sănătatea mintală a copiilor. CEO-ul Shou Zi Chew a declarat anul acesta, în fața legiuitorilor americani, că compania a investit în măsuri pentru a proteja tinerii utilizatori ai aplicației.

Greșeala pe care o fac multe cupluri atunci când se ceartă

Dr. Tracy Dalgliesh, un renumit terapeut de cuplu, a împărtășit recent informații esențiale despre greșeala comună pe care multe cupluri o fac în timpul certurilor și despre cum să abordeze corect conflictele recurente. Potrivit expertului, nu este neapărat un lucru rău să reveniți asupra unei dispute, chiar și după zile, luni sau ani, scrie peroz.ro.

Într-o postare distribuită pe Instagram Threads, Dr. Dalgliesh a explicat că, deși mulți cred că este mai sănătos să lași o ceartă în trecut, revizuirea unei discuții poate fi benefică pentru relație. „A fi cel care revizuiește dezacordul nu te face să fii o problemă pentru că nu ‘l-ai lăsat să plece'”, a scris ea.

Dr. Dalgliesh subliniază că dorința de a relua o conversație dificilă nu înseamnă neapărat că o persoană este „prea sensibilă” sau „ține ranchiună”. Această abordare poate, de fapt, să prevină repetarea ciclurilor negative în relație și să ajute la rezolvarea conflictelor într-un mod constructiv. Ea a explicat: „Revizuirea conversațiilor grele înseamnă să îți cunoști partenerul, nu să te îndepărtezi de el.”

Sfaturile doctorului Tracy au fost apreciate de utilizatori, mulți dintre aceștia comentând că se simt validați de observațiile ei. Un utilizator a scris: „Vă mulțumesc pentru această validare.” Altul a adăugat: „Îți mulțumesc pentru că ai spus asta, pentru că m-am săturat să bag lucrurile sub preș”.

Cu toate acestea, Dr. Dalgliesh a menționat că această strategie este eficientă doar dacă ambele părți sunt dispuse să se angajeze în conversații productive, relatează The Mirror„Nu dorim ca aceste conversații să se concentreze pe blamare și repetarea rănilor. Trebuie să fie o conversație productivă – ceea ce înseamnă să învățăm să găsim uneori sensul mai profund al acesteia și, de asemenea, să identificăm care este nevoia noastră.”

Dr. Tracy Dalgliesh încurajează cuplurile să-și reia conversațiile dificile ca pe o oportunitate de a îmbunătăți comunicarea și de a întări legătura dintre parteneri. „Nu ceri ‘prea mult’ dacă vrei să vorbești despre un moment dificil. Nu cauzezi mai multe probleme sau nu ești o povară dacă ieși dintr-un tipar negativ”, a concluzionat ea.

ULTIMA ORĂ! O dronă a căzut la Fârlădeni

Poliția Națională informează că, astăzi, în jurul orei 10:00, polițiștii din Căușeni au fost sesizați de un locuitor al satului Fîrlădeni despre prezența unei drone în adiacentul localității, informează unica.md cu referire la un comunicat al Poliției.

”Informațiile au fost comunicate imediat autorităților competente, iar în zona căderii dronei accesul cetățenilor a fost restricționat. La fața locului sunt prezente toate serviciile specializate, iar specialiștii secției tehnico-explozive a Centrului tehnico-criminalistic și expertize judiciare al IGP urmează să investigheze aparatul de zbor. Vom reveni cu detalii.”, anunță Poliția.

Temu, investigată pentru lipsa de transparență în relațiile cu consumatorii
Articolul anterior
Dezbaterile între Maia Sandu și Alexandr Stoianoglo vor avea loc duminică, la Palatul Republicii
Articolul următor