„Mulţi oameni cred că este uşor să fii influencer, că nu trebuie decât să postezi videoclipuri de 60 de secunde pe TikTok. Este însă mult mai mult decât atât”, spune Marta Hughes Bravo, studentă la un nou program de studii care învață studenții cum să devină celebri pe rețelele sociale, introdus de o universitate irlandeză de lângă Dublin, scrie digi24.ro.
Tânăra urmează, începând din septembrie, cursurile programului „Creare de conţinut şi reţele sociale”, cu o durată de patru ani, la Universitatea Tehnologică de Sud-Est (SETU) din Carlow, la 80 de kilometri de capitala Irlandei, Dublin. Meseria de influencer a apărut abia recent, însă atrage numeroşi tineri din Generaţia Z, născuţi între jumătatea anilor ’90 şi începutul anilor 2010, notează Agerpres. „Este ceva ce se dezvoltă enorm”, a explicat pentru AFP directoarea programului – o premieră în Irlanda – Irene McCormick. Fostă producătoare de televiziune, McCormick a început prin a oferi un curs de vară, intensiv, susţinut de TikTokeri, care a atras 350 de candidaturi pentru 30 de locuri. „Proiectul s-a bucurat de un succes incredibil, am constatat că exista un apetit uriaş, aşa că ne-am hotărât să mergem mai departe, la nivel de diplomă”, a explicat ea. Programul îi învaţă pe cei care aspiră să devină influenceri cum să îşi transforme prezenţa şi conţinutul pe platforme precum Instagram, TikTok şi YouTube într-o sursă de venit.
După doi ani de pregătire, specializarea a fost acreditată şi a primit primul său lot de 15 studenţi luna trecută.
Ce fac studenții la cursurile de influencer?
Între două ore de curs, în campusul de ultimă generaţie, studenţii vorbesc, îşi fac selfie-uri şi îşi consultă smartphone-urile. „Prietenii îmi spun că vorbesc mult, aşa că mi-am zis că aş putea să câştig nişte bani din asta încercând această specializare”, a povestit Harry Odife, de 22 de ani, aflat în studioul TV din campus. Majoritatea studenţilor sunt deja cufundaţi în lumea digitală, însă caută instrumente şi informaţii suplimentare, potrivit lui McCormick. „Poţi încerca să înveţi acasă, pe cont propriu, dar dobândirea de cunoştinţe practice şi teoretice despre cum să ajungi la un public ţintă face o mare diferenţă în carieră”, a precizat ea. Termenul „influencer” – o persoană celebră pe reţelele sociale, care îşi foloseşte popularitatea pentru a recomanda, promova sau genera interes pentru produse şi mărci, adesea contra cost – a pătruns abia recent în dicţionare. Cei mai populari, precum YouTuber-ii MrBeast sau KSI, ajung la un public considerabil şi obţin venituri semnificative din parteneriatele lor cu mărci sau reclame. „Bineînţeles că oamenii vor să câştige bani de pe urma influenţei lor, aşa că ne concentrăm în special pe brandingul personal, modul în care se monetizează influenţa asupra unui public online numeros”, a declarat McCormick. „Postez multe dintre coafurile pe care le fac pe TikTok şi Instagram; ar fi frumos să învăţ cum să dezvolt o afacere adevărată din asta”, a declarat Favor Ehuchie, în vârstă de 18 ani. Pasionată de călărie, Marta Hughes Bravo a afirmat că hergheliile sunt în căutare de personal capabil să se descurce pe reţelele sociale. „Companiile sunt prezente peste tot, pe Instagram, Facebook şi TikTok. O fată care lucrează pentru o fermă a obţinut contracte cu branduri. E fantastic să ştii să faci asta”, a spus ea.
Ce include programa?
Programa include include cursuri de creaţie video, antreprenoriat, psihologie, artă narativă, analize de date şi producţie de podcast. Crearea de conţinut implică „editare, planificare, organizare şi altele; este nevoie de mai mult timp decât se crede, oamenii nu prea înţeleg asta”, a explicat Marta Hughes Bravo. Studenţii învaţă să folosească camerele şi microfoanele şi efectuează stagii de practică. „A dobândi cunoştinţe de influencer, cum ar fi să te simţi confortabil în faţa camerelor de filmat, ne ajută să dobândim încredere în noi înşine, indiferent ce ajungem să facem”, a subliniat o altă studentă, Naoise Kelly, precizând că prioritatea ei nu este devină următoarea vedetă de pe reţelele sociale. Potrivit lui Irene McCormick, există multe oportunităţi de angajare. „Aproximativ 70% dintre marketerii de astăzi consideră că influencerii reprezintă viitorul marketingului; sunt folosiţi şi de guverne pentru a-şi trimite mesajele”, a subliniat ea. „Postările influencerilor pe reţelele sociale pot fi uneori frivole, însă activitatea în sine nu este aşa, este o treabă foarte serioasă”, a subliniat McCormick.