Rusia plănuiește atacul suprem în Ucraina! Unde începe ofensiva masivă, explicațiile unui expret militar

Rusia se pregătește de atacul suprem în Ucraina. Ipoteza bombă a fost făcută de un cunoscut analist militar. Vladimir Putin ar urma să trimită pe frontul din Ucraina nu mai puțin de 700 de mii de militari. Ofensiva ar urma să fie devastatoare pentru Kiev, iar totul are loc în contextul numirii noului comandant rus de război. Pe de altă parte, liderul de la Kremlin ar fi ordonat armatei să captureze cât mai repede și Donbasul, scrie realitatea.net. 

Site-ul de analiză militară Volya Media, se bazează pe surse din armata rusă și arată că Moscova pregătește asaltul suprem. Totul are loc după ce generalul Valeri Gherasimov a fost numit noul șef al ofensivei ruse în Ucraina. Planul lui Gherasimov ar fi să atace Liov, unul dintre cele mai mari orașe din Ucraina și hubul din vestul țării prin care trece tot echipamentul militar primit din Occident.

Pentru această mutare Rusia a pregătit 700.000 de soldați. Unii ar fi deja în Belarus. Dar și 200.000 de rezerve.

Analiștii atrag atenția că atacul poate începe în următoarele săptămâni. Dacă Rusia va cuceri Livovul, atunci ar tăia ajutorul militar al Occidentului prin Polonia, o lovitură catastrofală pentru Kiev.

Gerasimov ar fi fost și creierul din spatele invaziei din 24 februarie.

Următoarele luni sunt critice și pentru regiunea Donbas.

Serviciile de informații ale apărării din Ucraina, spun că Donbas este un „front prioritar” pentru Rusia. Iar noul comandant rus al războiului din Ucraina ar fi primit instrucțiuni direct de la Kremlin să captureze regiunea până în martie. 

Moldova va beneficia de un împrumut de 25 milioane de euro din partea BERD pentru gestionarea deșeurilor solide

Republica Moldova va beneficia de un împrumut din partea Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) în valoare de 25 milioane de euro pentru realizarea proiectului ,,Deșeuri solide în Republica Moldova”. Parlamentul a votat, în ambele lecturi, proiectul de lege pentru ratificarea Acordului de împrumut dintre Guvern și BERD.

Un mediu sănătos începe de acasă. Precolectează selectiv deșeurile, ai  grijă de planetă!

Beneficiarii proiectului vor fi autoritățile publice locale și populația din raioanele Ungheni, Nisporeni, Călărași, Edineț, Dondușeni, Ocnița, Briceni, Cahul, Cantemir, Taraclia, precum și cele din Găgăuzia. Populația din localitățile respective va beneficia de colectarea selectivă a deșeurilor solide, iar accentul va fi pus pe tranziția către economia circulară.

Proiectul va fi implementat pe parcursul anilor 2023-2027.

Ursula von der Leyen anunță că va fi înființat la Haga un centru internațional pentru urmărirea penală a crimelor din Ucraina

Președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a anunțat că la Haga va fi înființat un centru internațional pentru urmărirea penală a crimelor din Ucraina, relatează The Guardian, scrie G4Media.ro.

Von der Leyen Says Ukraine's EU Bid Advancing During Kyiv Visit - Bloomberg

Von der Leyen se află la Kiev, unde, împreună cu alți oficiali UE, se află în vizită pentru a-și arăta sprijinul și a promite ajutor militar, financiar și politic pentru Ucraina înainte de aniversarea unui an de la începerea războiului.

„Ea va coordona colectarea de probe, va fi integrată în echipa comună de anchetă, care este sprijinită de agenția noastră Eurojust”, a afirmat ea.

Cel mai lung tunel feroviar și rutier subacvatic din lume va lega Germania și Danemarca: Proiectul, gata până în 2029

Danemarca și Germania vor fi legate în curând printr-un tunel subacvatic lung de 18 kilometri. Tunelul Fehmarnbelt va fi cel mai lung tunel feroviar și rutier combinat din lume când va fi finalizat în 2029, scrie Euronews.ro.

Acest proiect de 10 miliarde de euro – care traversează o porțiune a Mării Baltice cunoscută sub numele de „Centura Fehmarn” – va conecta Rødbyhavn din insula daneză Lolland și Puttgarden din nordul Germaniei.

Tunelul va reduce timpul de călătorie din Germania către Danemarca

Tunelul, denumit oficial Fehmarnbelt Fixed Link, va avea două autostrăzi cu două benzi și două șine electrificate.

Călătoria prin ea va dura șapte minute cu trenul și 10 minute cu mașina, evitând o ocolire de 160 de kilometri pe continentul danez. Timpul de călătorie cu trenul de la Hamburg în Germania la Copenhaga în Demarca va fi redus de la aproximativ cinci ore la mai puțin de trei.

O legătură rutieră va înlocui un serviciu de feribot incredibil de aglomerat care transportă milioane de pasageri pe an, reducând timpul de călătorie cu aproape o oră.

Danemarca intenționează, de asemenea, să construiască linii electrice de mare viteză către și din tunel. Și serviciile de tren vor continua pe lângă granița daneză către Suedia, Norvegia și Finlanda.

Cum va fi construit tunelul Fehmarnbelt?

Ideea de a lega Germania de Danemarca printr-un tunel nu este nouă. După 10 ani de planificare, construcția a început în 2020 pe partea daneză și apoi în 2021 pe partea germană.

Tunelul va costa în total 10 miliarde de euro, Uniunea Europeană contribuind cu 1,1 miliarde de euro la proiect.

Acesta va fi asamblat la 40 de metri sub Marea Baltică folosind 89 de secțiuni masive de beton. Acestea vor fi pre-construite pe uscat și apoi coborâte în apă cu ajutorul unei macarale. Femern A/S, compania daneză de stat responsabilă de proiect, speră că va fi gata să cufunde prima dintre aceste secțiuni până în 2024.

Odată ce acestea sunt la locul lor, secțiunile de beton vor fi montate împreună și vor fi instalate alte elemente precum șinele de cale ferată, ventilația și camerele de luat vederi.

Unele grupuri de mediu au pus sub semnul întrebării impactul tunelului asupra vieții sălbatice din Centura Fehmarn – o zonă protejată a UE.

Doar 10% din numărul de proiecte aprobate în cadrul Programului Satul European au fost finalizate în 2022
Articolul anterior
Important pentru cetățenii români în 2023
Articolul următor