Scandal pe Internet după ce moldovenii au fost catalogaţi drept „persoane exotice” pe un panou publicitar

Scandalul iscat pe reţelele de socializare, după ce o companie din Timişoara a plasat un mesaj publicitar controversat.

”Diversitatea înseamnă să lucrăm cu cele mai exotice persoane. Moldovenii, de exemplu.”, cu acest mesaj apărut pe panoul publicitar al companiei Vitesco Technologies, în centrul Timișoarei, a provocat un val de mesaje pe rețelele de socializare după ce zeci de persoane s-au considerat insultate de mesajul folosit, scrie g4media.ro

”Asta se întâmplă când laşi promovarea pe mâna unor oameni nepricepuți. Ajung să scrie unii pentru alții, ca să se amuze prietenii lor, în loc să pună pe primul loc obiectivul campaniei. Ca să nu mai zic despre decență şi cei 7 ani de-acasă. Sper să folosească situația asta ca să învețe o lecție de respect simplu”, a scris un internaut.

Alt utilizator de rețele sociale susține că interpretarea regională face referire la nivelul de trai. ”Eu intepretez exotic în sensul de tărâm bananier și cam asta e și subînțelesul reclamei. Un fel de Untermensch, ca să facem aluzie și la stăpânirea Vitescoului”. O altă persoană spune că tocmai scandalul creat arată că reclama și-a atins scopul. ”Deja e a 3-a oară când văd undeva imaginea asta. Dacă un panou de pe stradă a ajuns în online, s-a viralizat și a creat valva… Înseamnă că marketingul e genial”.

Alina Bratu, manager de comunicare și branding în cadrul Vitesco, a explicat că reclama a fost inspirată dintr-o campanie folosită în Germania, de aceeași companie. ”Reclama asta face parte dintr-o serie de 7 variante diferite, care se bazează mult pe ideea de diversitate. În varianta originală veți regăsi “bavarians”, în cea postata în Timișoara am ales moldovenii, în cea din Iași oltenii/ardelenii, în cea din Sibiu bănățenii. Am ales să punctăm locațiile noastre din fiecare regiune și oamenii faini cu care lucrăm. Ideea de diversitate o veți regăsi și în celelalte panouri (print sau digital). Umorul e apanajul oamenilor inteligenți cu care lucrăm și vom lucra. Sunt moldoveancă și mândră de originea mea”, a explicat aceasta.

Ulterior, compania a anunțat că va retrage afișajul. ”Nu a fost intenția noastră de a insulta vreo naționalitate sau cultură. Scopul acestei reclame a fost de a arăta că diversitatea e importantă pentru noi și compania noastră beneficiază de aportul unei echipe globale. Regretăm dacă cineva s-a simțit ofensat. Afișul va fi dat jos în următoarele zile”, a anunțat compania.

Vitesco Technologies este o societate germană cu sediul în Regensburg, parte a grupului de firme Continental, până în 2019, când s-a numit Continental Powertrain. Compania are aproximativ 40 de mii de angajați.

Mărturii cutremurătoare ale mamei adolescentei care a ucis un bărbat pentru a scăpa de viol
Articolul anterior
Alcoolul şi viteza l-ar fi băgat în mormânt
Articolul următor