În biroul central al Gazprom se pregătesc disponibilizări pe scară largă. Numărul de personal este planificat să fie redus de la 4.100 la 2.500 de persoane.
Această decizie este legată de optimizarea costurilor, nevoia de a elimina funcțiile care se duplică și de a îmbunătăți eficiența managementului. Fondul de salarii al biroului central, care se ridică la 50 de miliarde de ruble, va fi revizuit. O parte din fondurile eliberate vor fi folosite pentru a dezvolta și motiva angajații rămași.
Reducerile de personal sunt un răspuns la pierderile catastrofale ale companiei. În 2023, Gazprom a suferit o pierdere de 629 de miliarde de ruble, pierdere înregistrată pentru prima dată în 25 de ani.
sursa: rbc.ru
Informație importantă pentru șoferi! Traficul pe o porțiune de drum care tranzitează localitatea Ivancea va fi suspendat pentru jumătate de oră din ambele sensuri
Informație importantă pentru șoferi! Poliția Națională informează că în această seară, începând cu ora 18:30, circulația rutieră pe o porțiune a traseului național R-6, care tranzitează localitatea Ivancea din Orhei (în apropierea restaurantului “Doi Haiduci”) va fi suspendată pentru jumătate de oră din ambele sensuri, informează unica.md cu referire la un comunicat oficial.
Circulația va fi blocată în contextul efectuării unor acțiuni de urmărire penală într-o cauză ce vizeazǎ un accident rutier soldat cu deces.
”Rugăm șoferii să manifeste calm și răbdare. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat și mizăm pe înțelegerea conducătorilor auto.”, mai anunță Poliția.
Va fi creată o bază de date a agenților economici rău-platnici
Lista agenților economici cu datorii va fi publicată pe Platforma de interoperabilitate MConnect. Un proiect de lege care prevede acest lucru a fost votat în prima lectură de 60 de deputați, scrie stiri.md.
Potrivit proiectului, prin intermediul Agenției de Guvernare Electronică va fi creată o bază de date a agenților economici care au datorii, transmite Știri.md.
Platforma va conține date atât despre datoriile la Serviciul Fiscal de Stat, cât și cele reieșind din hotărârile instanțelor de judecată. Mai mult decât atât, și agenții economici vor putea raporta rău-platnicii cu care au relații comerciale. Aceste informații vor trebui să fie probate, iar persoana raportoare își va asuma răspundere de informațiile prezentate.
În acest fel, autoritățile urmăresc să asigure transparență și predictibilitate în procesul de efectuare a plăților în tranzacțiile comerciale, notează Parlamentul într-un comunicat.
„Potrivit autorilor, reglementările în acest domeniu sunt necesare întrucât, deși mărfurile sau serviciile sunt prestate, numeroase facturi sunt achitate mult timp după scadență. Acest lucru afectează lichiditățile agenților economici, precum și competitivitatea și rentabilitatea companiilor, odată ce creditorul trebuie să obțină finanțări externe din cauza efectuării cu întârziere a plăților. De menționat că, în prezent, nu există o lege specială privind combaterea întârzierii efectuării plăților în tranzacțiile comerciale.
Proiectul de lege se mai referă la creanțele certe, lichide și exigibile care rezultă din obligațiile de plată a unor sume de bani, în baza unui contract încheiat între profesioniști sau între profesioniști și autoritățile contractate. Acestea au ca obiecte livrarea de bunuri, executarea de lucrări sau prestarea de servicii, inclusiv proiectarea și execuția lucrărilor publice, a clădirilor și a lucrărilor în construcții civile”, notează Legislativul.
Totodată, autorii documentului mai propun un termen de plată între profesioniști de cel mult 60 de zile. În același timp, în cazul relațiilor contractuale între profesioniști și autoritățile contractante, se propune ca termenul legal de plată să nu depășească 30 de zile.
Inițiativa legislativă conține prevederi referitoare la despăgubirea cheltuielilor de recuperare a creanțelor.
„Astfel, creditorii vor putea pretinde o despăgubire minimă de 40 de euro pentru fiecare zi de întârziere, aceasta fiind suplimentară altor cheltuieli aferente unei eventuale executări silite. Potrivit documentului, dacă debitorul va întârzia cu executarea obligației de plată, creditorul va putea obține o ordonanță judecătorească în condițiile prevăzute de Codul de procedură civilă privind procedura în ordonanță, aceasta fiind o procedură simplificată.
Autorii propun ca proiectul de lege privind combaterea întârzierii în executarea obligațiilor de plată în temeiul contractelor încheiate între profesioniști, între profesioniști și autoritățile publice să intre în vigoare după șase luni de la publicarea în Monitorul Oficial. Excepție face articolul care se referă la monitorizarea și recuperarea creanțelor datorate, care va intra în vigoare după doi ani de la publicarea în Monitorul Oficial”, se mai arată în comunicat.
De menționat că proiectul urmează a fi propus spre examinare în a doua lectură.
Un adolescent cu un ac de cusut în piept, operat cu succes la Institutul Mamei și Copilului
Intervenție chirurgicală de succes la Centrul Național Științifico-Practic de Chirurgie Pediatrică „Natalia Gheorghiu”, Institutul Mamei și Copilului, informează unica.md cu referire la un comunicat oficial.
Un adolescent în vârstă de 14 ani în urma unui accident casnic nefericit pe data de 03 februarie curent a ajuns în situația de a avea un ac de cusut pătruns în cutia toracică, cu pericol major pentru organele vitale (plămân, inimă), fiind internat de urgență la Spitalul Clinic Bălți, unde au fost depuse eforturi de localizare și extragere a corpului străin, însă acest lucru nu sa reușit. Pe data de 5 februarie, a fost luată decizia privind transferul pacientului la CNȘP Chirurgie Pediatrică „Natalia Gheorghiu” din cadrul IMC, pentru continuarea tratamentului și intervenția necesară.
În urma investigațiilor amănunțite, inclusiv a tomografiei computerizate realizate în cadrul Serviciului radiologie și medicină nucleară, corpul străin a fost identificat cu precizie. Echipa medicală a decis efectuarea unei intervenții chirurgicale de toracoscopie, o procedură minim invazivă, dar complexă în acest caz particular. Operația a fost programată și realizată cu succes în aceiași zi.
Intervenția a fost realizată de echipa medicală, compusă din:
Dr. Stanislav Babuci – Medic chirurg pediatru
Dr. Ambros Igor – Medic chirurg pediatru
Dr. Anesteziști Frunza Dumitru, Polina Iacubov, Constantin Telpiz
Asistente Tiufecci Maria (as. anestezist), Găină Maria (as. med de operație)
Sandu Olga – Infermieră
”Post-operator, pacientul se simte bine și primește toate îngrijirile necesare în cadrul Secției Chirurgie Urgentă.
Felicitări echipei medicale pentru promptitudine, atenție și devotament în gestionarea unui caz sensibil, care putea duce la complicații severe dacă nu ar fi fost tratat la timp.
Dorim pacientului o recuperare rapidă și să ne amintim de a fi atenți în activitățile zilnice pentru evitarea unor astfel de accidente!”, notează instituția într-un comunicat.