Oficialitățile din Londra vin în ajutorul șoferilor cu venituri reduse, dar și a celor cu dizabilități și vor pune în aplicare un plan în valoare totală de 125,25 milioane de euro menit să susțină mobilitatea acestora prin acele zone din Londra în care este limitat accesul automobilelor poluante. Aceste prime, gândite să-i încurajeze pe oameni să-și cumpere mașini mai eco, pot ajunge și la 5.000 de lire sterline sau 6.700 de euro.
Capitala Marii Britanie este cunoscută pentru faptul că, de ani de zile, au fost impuse reguli stricte de poluare în anumite zone. Denumite Ultra-Low Emission Zones (ULEZ), acestea acoperă, în prezent, porțiunile delimitate de centurile de nord și sud ale orașului. Cu toate acestea, din august, toate cele 32 de cartiere ale Londrei vor intra sub reglementări ULEZ, însemnând că șoferii mașinilor vechi și poluante vor fi obligați să plătească taxe zilnice pentru a circula în metropolă.
Conform schemei actuale, cei care încearcă să pătrundă într-o zonă marcată drept ULEZ cu o mașină ce nu respectă regulile Euro 4 (în cazul modelelor pe benzină) sau cele Euro 6 (în cazul modelelor pe motorină) trebuie să plătească o taxă de 14,2 euro pe zi. Pentru a preîntâmpina impactul financiar viitor al acestei decizii, s-a decis pornirea unui program local de susținere a persoanelor cu venituri reduse care, din lipsă de alternative, merg cu mașini vechi care emit multe noxe în atmosferă.
Astfel, cel mai mult (până la 6.700 de euro) vor primi șoferii cu handicap, aceștia putând folosi acești bani pentru a-și casa mașinile existente sau pentru a le modifica în așa fel încât să îndeplinească regulile ULEZ. Normele de poluare Euro 4 au intrat în vigoare pentru mașinile pe benzină tocmai în 2006, iar cele Euro 6 pentru mașinile diesel în 2015, deci modele care îndeplinesc aceste norme nu sunt atât de scumpe pe piața second-hand.
Șoferii fără handicap, dar care fac dovada că primesc ajutor de șomaj sau alte tipuri de ajutoare sociale pot primi până la 2.277 euro din partea statului, iar afacerile mici sau ONG-urile pot beneficia și ele de ajutoare de până la 10.817 euro. Există și alte cerințe pe care trebuie să le îndeplinească cei care vor să pună mâna pe bani, londonezii care-și doreau oricum să-și caseze mașina ne fiind eligibili. Pe scurt, statul vrea să se asigure că mașina veche pentru care vrei să primești prima este una care are ITP-ul la zi și poate circula pe drumurile publice.